رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537639

چه طنابی برای کار در ارتفاع مناسب است

رپورتاژ تبلیغی / کار در ارتفاع همان طور که از نامش پیدا است به شغل هایی گفته می شود که فرد عامل باید در ارتفاع هایی بالا تر از سطح مبدا مشغول به فعالیت باشد.

dir="RTL" style="text-align:right">کار در ارتفاع همان طور که از نامش پیدا است به شغل هایی گفته می شود که فرد عامل باید در ارتفاع هایی بالا تر از سطح مبدا مشغول به فعالیت باشد. یکی از اصلی ترین ابزار هایی که فرد برای کار یا تفریح در ارتفاع به آن نیاز دارد طناب است. طناب کار در ارتفاع دارای انواع مختلفی است که شما باید بسته به نیازی که دارید یکی از انواع آن را تهیه کرده و استفاده کنید. اگر بخواهیم طناب ها را بر اساس کاربردشان دسته بندی کنیم باید بگوییم که می توان آن ها دارای 2 دسته کلی طناب دینامیک و طناب استاتیک تقسیم کنیم. همان طور که می دانید کار در ارتفاع جزء شغل های پر خطر محسوب می شود لذا فرد باید قبل از شروع کار به آن ها واقف باشد و تجهیزاتی ایمنی لازم را داشته باشد تا در صورت بروز مشکل احتمالی و سقوط کمترین میزان آسیب به بدن فرد وارد شود.

اگر بخواهیم در خصوص تفاوت طناب استاتیک و طناب دینامیک صحبت کنیم بگوییم که عمده تفاوت بین این طناب ها در نحوی سقوط فرد عامل در ارتفاع و فرد وی از سطح است.

طناب های دینامیک همان طور که از نامشان پیدا است دارای انعطاف بیشتری نسبت به طناب های استاتیک دارند لذا برای کار هایی که به ایمنی بیشتری لازم دارند قابل استفاده نیستند.

در مقابل از طناب استاتیک برای کار در ارتفاع یا مسیر های صعب العبور کاربرد بیشتری دارد.

طناب استاتیک چیست؟

طناب استاتیک دارای خاصیت کشسانی پایین تری نسبت به سایر طناب ها می باشد به همین دلیل عموما از این نوع طناب برای ایمنی بیشتر در کار هایی که در ارتفاع انجام می شود استفاده می کنند. علاوه بر آن برای تفریحاتی مانند غار نوردی، دره نوردی، کوهنوردی و .... که ممکن است در طول مسیر استفاده از طناب لازم شود از طناب استاتیک استفاده می کنند. نکته جالب توجه در خصوص طناب های استاتیک کشسانی پایین و استحکام بالای آن ها است.

داشتن طناب یکی از الزامات اصلی برای کار در ارتفاع محسوب می شود که عموما استفاده از طناب استاتیک برای تفریحات و ورزش های در ارتفاع مرسوم است. این طناب ها دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر تجهیزات ایمنی هستند در عین حال کاربرد بسیار زیادی دارند. در کنار طناب های استاتیک طناب های نیمه استاتیک که به تازگی ساخته شده اند نیز وجود دارد که ویژگی ها و قابلیت های طناب های استاتیک را دارند با این تفاوت که طناب استاتیک برای ارتفاع های کم بیشتر استفاده می شوند چرا که همان میزان کشسانی و استحکام آن ها نسبت به طناب های استاتیک مقداری کمتر است.

ویژگی های طناب استاتیک و نیمه استاتیک

1. اگر طناب نیمه استاتیک در شرایط محیطی قرار بگیرند که هوا رطوبت زیادی داشته باشد به هیچ عنوان انسجام خود را از دست نمی دهند بلکه مقاومت آن ها نیز بهبود پیدا می کند، جالب است بدانید که این طناب ها در اثر شرایط محیطی نرمی و لطافت خود را از دست نمی دهند و پس از خشک شدن به حالت اولیه خود بر می گردند.

2. وزن پایین این طناب ها موجب شده است که کاربر راحت تر بتواند آن ها را در طول مسیر های طولانی جابجا کند لذا ساختار کاربر پسندانه تری نسبت به سایر طناب ها دارد.

3. به طور کلی طناب های استاتیک و نیمه استاتیک از یک پوسته ضخیم با مقاومت بالا و یک هسته ساخته شده اند که در شرایط محیطی مختلف دارای حداقل میزان انقباض هستند.

4. رنگ این طناب ها به گونه ای است که افراد می توانند در مکان های تاریک و بدون چراغ هم قابلیت شناسایی و تشخیص آن ها وجود داشته باشد.

5. فناوری به کار رفته در حین ساخت این طناب ها موجب شده است که درصد لغزش پوسته و هسته بر روی هم نزدیک به صفر برسد در نتیجه عملکرد بهتری از خود در هنگام استفاده نشان می دهند.

6. و به عنوان آخرین نکته باید بگوییم که ساختار پوسته بیرونی طناب های استایتک و نیمه استاتیک به گونه ای است که مقاومت آن ها را در برابر سایش و یا خوردگی تا حد زیادی بالا می برد.

خرید تجهیزات ایمنی

خرید تجهیزات ایمنی از قبیل طناب، هارنس، لنیارد و ... را باید از فروشگاه معتبر انجام دهید چرا که این وسایل با جان و سلامت افراد در ارتباط است لذا کیفیت و اصالت آن ها باید تایید شده باشد تا افراد بتوانند با اطمینان خاطر از محصولی که خریداری کرده اند از آن استفاده کنند. شرکت تجهیزات ایمنی ایران یکی از معتبر ترین و در عین حال با سابقه ترین مجموعه های فعال در این زمینه است که با سابقه چندبن و چند ساله خود در این حوزه توانسته است ضایت بیش از 90 درصد مشتریان خود را دریافت کند. لذا توصیه می شود برای خرید انواع تجهیزات ایمنی به این فروشگاه نیز سر بزنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها