رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 544520

در بازار چهاردانگه تهران چه خبر است؟

رپورتاژ تبلیغی/بازار چهاردانگه تهران را هر کس به عنوانی می شناسد. برخی به عنوان محل کار و برخی دیگر به عنوان یکی از بهترین بازارهای مبل ایران و پایتخت با این منطق آشنا هستند. چهاردانگه به قدری بزرگ است که حتی برخی آن را یک شهر قلمداد می کنند در حالی که این منطقه یک شهرک صنعتی محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا از فعالیت هایی که در این منطقه از حومه شهر رخ می دهد برای شما بیشتر بگوییم.

خبر
h2 style="font-style:normal; text-align:justify">آشنایی با شهرک صنعتی چهاردانگه

این شهرک را نمی توان شهرکی مسکونی در نظر گرفت و بیشتر فعالیت هایی که در این منطقه انجام می شود شامل فعالیت های تجاری و صنعتی است، اما با این وجود طبق آخرین سرشماری که در سال 95 انجام شد به نظر می رسد که روزانه حدود 60 هزار نفر در این منطقه حضور دارند یا زندگی می کنند.

نکته جالب این که منطقه ای که اکنون آن را به عنوان منطقه ای صنعتی می شناسیم، بیش از 5 قرن قدمت تاریخی دارد. البته چهاردانگه فقط در تهران وجود ندارد و در برخی از شهرهای دیگر کشور همچون ساری نیز منطقه ای با عنوان چهاردانگه وجود دارد.

در بازار چهاردانگه تهران چه خبر است؟

چهاردانگه شامل چه بخش هایی است؟

در منطقه چهاردانگه به طور عمده شاهد 3 دسته مکان های مسکونی، مکان های تجاری و مکان های صنعتی هستیم. البته بخش های مسکونی چهاردانگه نسبت به بخش های تجاری و صنعتی اقلیت هستند و بیشتر این منطقه را کارخانه ها و کارگاه های صنعتی تشکیل داده.

بازار مبل چهاردانگه، قلب تپنده صنعت مبلمان در پایتخت

بازار چهاردانگه شامل واحدهای تجاری و فروشگاهی بسیاری است که در زمینه فروش مبلمان به صورت عمده و تک فعالیت دارند. فروشگاه های بزرگ و کوچک در این منطقه مشتریان زیادی را از نقاط مختلف تهران به خود جذب می کنند و بسیاری از خانواده ها ترجیح میدهند مبلمان منازل و محل کار خود را از این منطقه تهیه کنند. به نظر می رسد علت اصلی این موضوع قیمت های منصفانه واحدهای تجاری این منطقه نسبت به دیگر بورس های مبلمان است.

نزدیکی واحدهای تولیدی و صنعتی به واحدهای فروشگاهی در این منطقه علت اصلی قیمت های رقابتی این محصولات است. کاهش هزینه های حمل و نقل و حداقلی بودن قیمت مواد اولیه در این منطقه نیز در رقابتی بودن قیمت های بی تاثیر نیست.

بازار مبل چهاردانگه، قلب تپنده صنعت مبلمان در پایتخت

صنعت کابینت و کارگاه های کوچک و بزرگ

صنعت کابینت هم یکی از بخش های مهم چهاردانگه است. در سرتاسر این منطقه می توانید کارگاه های تولید کابینت را در ابعاد بزرگ و کوچک ببینید. افراد بسیاری در این کارگاه های تولیدی مشغول به فعالیت هستند. حضور این کارگاه ها در این مناطق باعث شده که توزیع مواد اولیه مورد نیاز در این واحدهای تولیدی نیز در همین منطقه انجام شود، بنابراین فروشگاه های زیادی در بخش های مختلف وجود دارد که مواردی مثل انواع روکش کابینت های گلاس، ممبران، ملامینه، انواع چسب، ورق های ام دی اف، نوار لبه و دیگر مواد اولیه برای ساخت کابینت را فراهم می کنند. اگر به فکر سفارش کابینت های با کیفیت و با قیمت به صرفه هستید تولیدی های کوچکتر سفارشات تک فروشی نیز قبول می کنند، بنابراین می توانید بدون هیچگونه واسطه محصول با کیفیت و خوش قیمتی را از این منطقه تهیه کنید.

صنایع بزرگ و کارخانجات

از تولید میز و صندلی ناهارخوری گرفته، تا انواع سرویس خواب و جاکفشی و کمد و ... هر چیزی شبیه به این موارد را می توانید در چهاردانگه پیدا کنید. کارخانجات زیادی در این منطقه فعالیت دارند و محصولات متنوعی را به صورت عمده تهیه می کنند. حتی محصولاتی که در دیگر بازارهای مبل تهران نیز یافت می شود، بعضا از این منطقه تامین می شوند.

در این کارخانجات روزانه هزاران نفر مشغول کار بوده و این صنایع از تجهیزات روز دنیا در محصولات خود استفاده می کنند. البته صنایع حاضر در چهاردانگه نیز به دلیل وجود تحریم ها و افزایش قیمت ارز در سال های اخیر مانند صنایع دیگر از کمبود تجهیزات صنعتی حرفه ای و قیمت بالای این محصولات رنج می برند. برای مثال یک واحد تولیدی متوسط برای تهیه یک دستگاه CNC معمولی باید هزینه بسیار زیادی ر ا متحمل شود، علاوه بر اینکه استهلاک چنین تجهیزاتی نیز بسیار بالا می باشد.

صنعت کابینت و کارگاه های کوچک و بزرگ

چرا قیمت محصولات در چهاردانگه به صرفه است؟

از کابینت تا انواع مبلمان به چند دلیل در این منطقه با قیمتی بسیار کم در اختیار واسط ها یا مصرف کنندگان نهایی قرار می گیرد. تا این قسمت به بعضی نکات اشاره کردیم اما بد نیست در این مورد کمی عمیق تر شویم.

اولین دلیل تراکم صنایع است. به صورت خلاصه به این مورد اشاره کردیم. از جزئی ترین مواد اولیه تا مهمترین تجهیزات مربوط به صنعت چوب در این منطقه یافت می شود. واحدهای تجاری جانبی به صورت غیر مستقیم با تامین کالا از صنایع حمایت می کنند و این مورد باعث کاهش هزینه تمام شده محصول می شود.

دومین نکته رقابت بسیار شدید در این منطقه است. از آنجا که صنایع و واحدهای تجاری بزرگ و کوچک در زمینه های مشابهی فعالیت می کنند و این منطقه به کانون توجه مشتریان این محصولات نیز تبدیل شده، واحدهای تجاری دائما در رقابت سنگین با یکدیگر قرار دارند و همواره قیمت یکی از عوامل دخیل در این رقابت محسوب شده و می شود.

هزینه زندگی در چهاردانگه بسیار کم است. از آنجا که اکثر کارکنان واحدهای تجاری و صنعتی این منطقه در همین حوالی سکونت دارند و با توجه به اینکه هزینه زندگی در چهاردانگه از بسیاری از نقاط دیگر شهر بسیار کمتر است، بدیهی است که این مورد نیز در قیمت های مناسب محصولات بی تاثیر نیست. تنها با در نظر گرفتن حقوق و دستمزد کارکنان می توان به این نکته مهم دست یافت.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها