رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557694

مهمترین جاذبه های زیبای کیش و استانبول کدام است؟

ساعت24- جاذبه های زیبایی استانبول و کیش را در این مطلب برای شما معرفی میکنیم.

خبر
dir="RTL" style="text-align:right">رستوران های معروف در جزیره کیش

همانطور که می دانید جزیره کیش یکی از قطب های برتر گردشگری ایران است و با وجود جذابیت های فراوان به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات تبدیل شده است . برای گردشگران فرقی نمی کند که در چه فصلی از سال به کیش سفر می کنند در شرایط آب و هوایی نسبتا نامساعد نیز باز تقاضا برای سفر به این جزیره شگفت انگیز بالاست .

در دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا سفر به جزیره کیش چندین برابر افزایش یافته و مسافرانی که از سفرهای خارجی باز مانده اند ، ترجیح می دهند از جزایر جنوبی ایران بویژه کیش و قشم دیدن کنند . در سراسر این جزیره امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها مناسب فصل گرم تابستان هستند . در ضمن باید بگوئیم حین اقامت در کیش مشکلی برای یافتن رستوران های متنوع و با کیفیت نخواهید داشت . زیرا در هر قسمت جزیره رستورانی ایده ال وجود دارد که با تنوع غذایی و کیفیت بالا نظر شما را جلب می کند . فقط کافیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا برخی از بهترین رستوران های کیش را به شما عزیزان معرفی نمائیم شما همچنین میتوانید با خرید تور کیش قیمت مناسب سفر باتو از این خدمات بهره مند شوید.

رستوران دارچین

رستوران ایرانی و بسیار با کیفیت دارچین بهترین مکان برای صرف خوراک های لذیذ ایرانی است و سالن کوچک آن بویژه برای ناهار بسیار سریع پر می شود . قیمت های این رستوران نسبتا مناسب بوده و پرس های خوراک نیز اغلب بزرگ و دو نفره است . احتمالا طعم خوب غذای این مجموعه شما را به یاد دستپخت مادر بزرگتان می اندازد .

رستوران کوه نور

رستوران کوه نور در میان مسافران از امتیاز بالایی برخودار بوده و یکی از بهترین هاست . کوه نور دارای طراحی و دکوراسیونی زیبا و منحصر بفرد است و محوطه بیرونی آن سبز و گلکاری شده است . منظره آبشارهای مصنوعی آن برای عکاسی مناسب است و داخل آن نیز حس بودن در غاری شگفت انگیز را به بیننده القاء می کند .

منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و شامل انواع خوراک های ایرانی ، کباب ها و خوراک های دریایی و فرنگی است . همچنین رستوران کوه نور دارای سالاد بار است که به ازاء سفارش هر پرس خوراک بصورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد . سالاد بار این مجموعه شامل دو نوع سوپ و چندین نوع سالاد و ماست های مزه دار شده است . باید اضافه کنیم اغلب پرس های غذا بزرگ و دو نفره هستند ، بنابراین توصیه می کنیم بیش از حد غذا سفارش ندهید .

در نهایت باید اضافه کنیم قیمت ها در این رستوران کمی از حد معمول بالاتر است و صرف غذا در آن چندان ارزان نخواهد بود اما کیفیت بالای خوراک ها قطعا نظر شما را جلب می کند . در نهایت باید بگوئیم این رستوران دارای موسیقی زنده است و برنامه آن هر شب ساعت نه و سی دقیقه آغاز می گردد و حدود دو ساعت ادامه دارد .

رستوران هشتگ سی ساید

پیشنهاد بعدی ما صرف خوراک در این مجموعه همه چیز تمام و زیباست . هشتگ سی ساید دارای سالن سرپوشیده و اسکله اختصاصی رو به دریاست که به شما این امکان را می دهد تا خوراک خود را در امتداد آب های فیروزه ای خلیج فارس نوش جان کنید . این رستوران دارای منویی متنوع است و خوراک های لذیذ ایرانی ، کباب ها ، خوراک های دریایی و انواع فست فودها را شامل می گردد . ضمنا منوی کافی شاپ آن نیز متنوع بوده و قلیان نیز دارند . در نهایت باید اضافه کنیم مهمانان حین صرف غذا از نوای خوش موسیقی زنده بهره مند خواهند شد .

رستوران هشتگ

هشتگ یکی از بهترین رستورانهای جزیره کیش که محیط آن باب میل جوانان است . رستوران هشتگ امروزه به پاتوق سلبریتی ها تبدیل شده و اغلب آن ها حین اقامت در این جزیره حداقل یک وعده را مهمان این رستوران خواهند بود . رستوران هشتگ از فضایی زیبا برخودار بوده و تنوع غذایی بالایی دارد و بویژه به خاطر فست فودهای چرب و نرمش به شهرت رسیده است .

رستوران میر مهنا

رستوران میر مهنا نیز مکان مناسبی برای صرف انواع خوراک ها ایرانی ، کباب ها ، خوراک های دریایی و فرنگی است . این رستوران یکی از قدیمی تر هاست و دارای موسیقی زنده است . اما باید متذکر شویم قیمت ها در این رستوران چندان پائین نیست و از مهمانان ورودی نیز دریافت می گردد . اغلب آژانس های گردشگری رستوران میر مهنا را به مسافران تازه وارد پیشنهاد می کنند و در این میان گاه تعریف های غیر واقعی خواهند داشت . اما در مقایسه با رستوران هایی که در ابتدا معرفی کردیم این مجموعه امتیاز متوسطی دارد .

فود کورت مرکز خرید دامون

دامون یکی از مراکز خرید خوب و مدرن جزیره کیش است که از امتیازات بسیاری برخودار است . طبقه آخر این مجموعه به سالن فود کورت بزرگی اختصاص یافته که تنوع خوراک بالایی دارد . رستوران های این مجموعه همگی خوب و با کیفیت هستند و برخی خوراک های ترکی ، خوراک های گیلکی ، فست فود و خوراک های ایرانی را سرو می کنند .

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول – ترکیه

شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که همه جاذبه های دیدنی را یکجا دارد تا جائیکه در سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورد . ضمنا این شهر سومین شهر توریستی جهان شناخته شده و سالانه میزبان میلیون ها توریست از سراسر دنیاست که بخشی از آن ایرانی هستند . در این شهر با طیف وسیعی از جاذبه ها و سرگرمی های متنوع روبرو خواهید شد . از آثار باستانی و اماکن فرهنگی گرفته تا جزایر زیبا و مناظر رویایی که همه و همه ارزش سفر به این شهر را توجیه می کنند . همچنین در این شهر تعداد زیادی بازار سنتی و مراکز خرید مدرن و متنوع وجود دارد و از بایت تهیه سوغات دغدغه ای باقی نمی ماند .

در ادامه به شرح برخی از جاذبه های دیدنی این شهر شگفت انگیز می پردازیم و پیشنهاد می کنیم تا انتها همراهمان باشید در ادامه میتوانید با خرید تور استانبول سفر باتو از این جاذبه ها دیدن کنید :

گشت و گذار در محله تاریخی سلطان احمد

در ابتدا پیشنهاد می کنیم به منطقه‌ تاریخی سلطان احمد بروید و از آثار باستانی باشکوه موجود در این بخش از شهر دیدن کنید . بسیاری از این آثار تاریخی در فاصله کمی از دیگری قرار گرفته اند . از این رو برای تماشای آن ها نیاز به استفاده از وسایل نقلیه نخواهد بود و می توانید این فاصله را پیاده طی کنید . مسجد آبی (سلطان احمد) و مسجد ایاصوفیه از جمله آثار تاریخی مهم این منطقه هستند . در ضمن بازار آراستا نیز در نزدیکی مسجد آبی واقع شده که محل مناسبی برای ادامه گشت و گذار و خرید سوغات است .

گردشگران در ادامه مسیر به تماشای کاخ باشکوه توپکاپی می روند که بازدید از آن به تنهایی ساعت ها زمان نیاز دارد . همچنین آب انبار باسیلیکا سیسترن و میدان هیپودروم ( اسب دوانی ) نیز جاذبه های دیگر محله سلطان احمد است . پس بهتر است یکی دو روز را به بازدید از گوشه و کنار این منطقه اختصاص دهید و اینگونه درک بهتری از تاریخ هزاران ساله این شهر بدست آورید .

البته از آن جائیکه این بخش از شهر منطقه ای توریستی است و به پاتوق گردشگران تبدیل شده دارای رستوران های خوب و با کیفیتی بسیاری است . برخی از رستوران ها خوب این منطقه عبارتند از :

رستوران اصلان : با انواع خوراک های لذیذ ترکی از مهمانان پذیرایی می کند .

رستوران پاندلی : با خوراک های لذیذ ترکی و مدیترانه ای از مهمانان پذیرایی می کند ( نکته جالب اینکه برخی از افراد مشهور نظیر ادری هپبورن و برت لنکستر در این رستوران غذا میل کرده اند ) رستوران هاووزلو : این رستوران قدیمی و با کیفیت در داخل بازار بزرگ قرار دارد و انواع خوراک ها و کباب های چرب و نرم را سرو می کند .

رستوران گیریتلی : این مجموعه دارای محیطی زیباست و با انواع خوراک های لذیذ ترکی و مدیترانه ای از مهمانان پذیرایی می کند

رستوران کبابی گازیانتپ : این رستوران نیز انواع کباب های لذیذ و چرب و نرم را سرو می کند .

تماشای منظره زیبای تنگه بسفر

پیشنهاد می کنیم پس از تماشای محله سلطان احمد به دیدن مناظر زیبای شهر استانبول بروید و برای این منظور چه جایی بهتر از تنگه بسفر !

منظره زیبا و رویایی تنگه بسفر که نقطه اتصال دریای مرمره و دریای سیاه است ، به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده و این روزها پاتوق اصلی گردشگران است . این تنگه همان جائی است که استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند و اغلب گردشگران در حوالی آن به گشت و گذار می پردازند و عکس های زیبا می گیرند . تنگه بسفر حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است و در حوالی آن رستوران ها و کافه های فراوانی وجود دارد که برخی برای رف میان وعده ایده ال هستند . همچنین بسیاری از آثار تاریخی شهر نظیر کاخ چراغان ، کاخ دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی در همین منطقه واقع شده اند .

تماشای بازار ادویه فروشان

بازار ادویه فروشان یکی از مکان های دیدنی و پر طرفدار در شهر استانبول است ، که قدم زدن در آن حس نوستالژیک دارد . البته مشابه این بازار را در ایران خودمان و برخی از شهر های تاریخی دیده ایم و به همین خاطر برای ما منظره ای نو و تازه نیست . اما برای اغلب گردشگران قدم زدن در این بازار و استنشاق عطر و بوی ادویه های ناب جذابترین بخش سفر به این شهر خواهد بود . این بازار قرن ها قدمت دارد و از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است . باید افزود بازار ادویه فروشان دومین بازار سر ‌پوشیده‌ در شهر استانبول است و بعد از بازار بزرگ استانبول ، بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها