رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 557916

گری اولد من | زندگینامه گری اولد من | فیلمهای گری اولد من

ساعت24-گری اولد من کیست؟ | گری اولد من یکی از بازیگران شناخته شده سینمای هالیوود است که توانسته چندین بار نامزد دریافت اسکار شود در این مطلب به معرفی او می پردازیم.

گری اولد من
figure class="image">بیوگرافی گری اولد من
گری اولد من

بیوگرافی گری اولد من


گری لئونارد اولدمن در 21 مارس 1958 در لندن متولد شد ، او فرزند یک پدر جوشکار و مادری خانه دار بود. پدر ستاره آینده سینما زیاد مشروب می نوشید و وقتی گری 7 ساله بود ، خانه را ترک کرد. از همان دوران جوانی ، پسر عاشق موسیقی بود ، پیانو می نواخت. و در 17 سالگی ، با الهام از بازی مالکوم مک داول در فیلم های "اگر ..." و "روزی روزگاری فردا" ، گری تصمیم گرفت که می خواهد "همین کار را انجام دهد". اما تلاش او برای ورود به آکادمی معتبر سلطنتی هنرهای دراماتیک ناموفق بود. گری یک موسسه آموزشی ساده تر را انتخاب کرد و در کالج سخنرانی و درام رز برفورد ثبت نام کرد. پس از فارغ التحصیلی ، اولدمن 21 ساله به عنوان بازیگر صحنه شروع کرد. او حدود ده سال در جوانان گرینویچ کار کرده است و چندین جایزه معتبر تئاتر را دریافت کرده است. در نتیجه ، یک روز او مورد توجه کارگردان فیلم کالین گرگ قرار گرفت و در درام خود "خاطرات" (1982) فیلمبرداری شد. از آن لحظه به بعد ، بازیگر خوش آتیه تئاتر 24 ساله فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. چهار سال بعد ، اولدمن به لطف نقش درخشان باسیست بدنام سکس پیستولز سید ویوس در سید و نانسی (1986) به شهرت رسید. این بازیگر انگلیسی در هالیوود مشهور و مورد تقاضا شد. یک سال بعد ، او در فیلم "Perk Up Your Ears" در نقش جو اورتون نمایشنامه نویس همجنسگرا ظاهر شد ، که برای آن نامزد دریافت جایزه بفتا شد. هر فیلم بعدی Oldman فقط اظهارات تأیید کننده و مشتاقانه ای در مورد استعداد بازیگری خود ("راه 29" (1988) ، "حقوق جزا" (1988) ، "Rosencrantz and Guildenstern مرده اند" (1990) ، "State of Redemption" (1990) جمع آوری کرد. گری اولدمن ، 32 ساله ، که قبلاً بازیگری "خارق العاده" برای هالیوود شده بود ، به آمریکا رفت. در سال 1990 ، بازیگر زن اوما تورمن همسر دوم او شد.

فیلمهای گری اولد من
گری اولد من در فیلم لئون فرانسوی

فیلمهای گری اولد من

در سال 1991 ، این بازیگر با الیور استون در فیلم جان اف کندی همبازی شد. عکس هایی در دالاس »در نقش لی هاروی اسوالد. و یک سال بعد - در نوار "دراکولا" ، جایی که دوباره به عنوان شمارش افسانه ای تجسم یافت. و باز هم موجی از شادی منتقدان فیلم بر گری افتاد. او جایزه زحل را دریافت کرد. در سال 1994 ، گری اولدمن در فیلم افسانه ای لئون ظاهر شد ، جایی که نقش قاتل را بازی می کرد و قهرمان ناتالی پورتمن را تعقیب می کرد. در همان سال ، وی در فیلم زندگی نامه معشوق جاودانه به عنوان لودویگ ون بتهوون تجسم مجدد پیدا کرد. در سال 1997 ، اولدمن اولین کار خود را با پیروزی آغاز کرد: درام زندگینامه ای خود را قورت ندهید نامزد نخل طلا در جشنواره فیلم کن شد و دو جایزه BAFT دریافت کرد. متعاقباً ، گری ویدئویی را برای آهنگ همسر چهارم خود ، خواننده الکساندرا ادنبورو ، ضبط کرد.

زندگی گری اولد من
زندگی گری اولد من

از اوایل دهه 2000 ، آرامش در حرفه اولدمن وجود داشت. اما از سال 2004 ، این بازیگر دوباره باعث می شود تا کارهایش را در فیلم های پرفروش گیشه تحسین کنید. اولدمن نقش پدرخوانده هری پاتر - سیریوس بلک را در فیلم موفق "هری پاتر و زندانی آزکابان" (2004) دریافت می کند. یک سال بعد ، او در اقتباس کمیک "بتمن" ساخته کریستوفر نولان ظاهر شد. آغاز "، جایی که او نقش کمیسر پلیس جیم گوردون را بازی می کند. متعاقباً ، گری در دنباله های دیگر فیلم های هری پاتر و بتمن بازی کرد. اولدمن برای بازی در نقش جاسوس جورج اسمایلی در فیلم مهیج توماس آلفردسون ، Spy Get Out ، جوایز زیادی را از آن خود کرد! (2011). اولدمن نامزد اسکار و بار دیگر برای بفتا شد. گری اولدمن مدتهاست بازیگر فرقه ای است که بر دیگر ستارگان فعلی تأثیر گذاشته است. لوک بسون می گوید: "این یکی از پنج بازیگر برتر جهان است."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها