رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558774

رایان توماس گاسلینگ | زندگینامه رایان توماس گاسلینگ | فیلمهای رایان توماس گاسلینگ

ساعت24-رایان توماس گاسلینگ کیست؟ | رایان توماس گاسلینگ از بازیگران موفق سینمای جهان است که از کودکی تا بحال فیلمهای پرمخاطب زیادی را بازی کرده است در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

رایان توماس گاسلینگ
figure class="image">بیوگرافی رایان توماس گاسلینگ
رایان توماس گاسلینگ

بیوگرافی رایان توماس گاسلینگ


رایان توماس گاسلینگ متولد 12 نوامبر 1980 در شهر لندن کانادا ، انتاریو ، از تبار فرانسوی-کانادایی است. پدر رایان به عنوان فروشنده دوره گرد کار می کرد و مدام در خانه غایب بود و مادرش به عنوان منشی کار می کرد. علاوه بر رایان ، خانواده یک خواهر بزرگتر به نام مندی داشتند. وقتی گاسلینگ 13 ساله بود ، والدینش طلاق گرفتند و او و خواهرش نزد مادرشان ماندند. در دوران مدرسه ، رایان آنقدر با همکلاسی هایش درگیر بود که او را به تحصیلات خانگی منتقل کردند. گاسلینگ تحصیلات بازیگری دریافت نکرد ، اما در سیزده سالگی با موفقیت در بازیگری نمایش محبوب دیزنی "The Club Mickey Mouse Club" شرکت کرد ، که بریتنی اسپیرز ، کریستینا آگیلرا و جاستین تیمبرلیک نیز از طریق آن رفتند. زندگی بازیگری رایان به این ترتیب آغاز شد و او خیلی زود درگیر چندین پروژه تلویزیونی شد. گاسلینگ با سریال نوجوانان آیا از تاریکی می ترسید؟ (1995) ، جایی که در یکی از قسمت ها ظاهر شد و در 18 سالگی اولین نقش اصلی خود را دریافت کرد - در مجموعه تلویزیونی "جوانان هرکول" (1998). نمایش "دختر" در موج محبوبیت دیوانه وار سریال "سرگردانی های شگفت انگیز هرکول" و "زنا - شاهزاده جنگجو" منتشر شد و به سالهای جوان نیمه خدائی یونان ، تحصیلات وی در مدرسه اختصاص داده شد. قنطورس کارون ، ملاقات با بهترین دوستانش ایولاوس و جیسون ، و همچنین اولین برخورد با خدایان حیله گر المپیکی.

فیلمهای رایان توماس گاسلینگ
رایان توماس گاسلینگ در کنار برد پیت

فیلمهای رایان توماس گاسلینگ

موفقیت گاسلینگ در تلویزیون راه را برای تشخیص در صفحه نمایش بزرگ هموار کرد. و اگر در فیلم "به یاد تایتان ها" (2000) رایان یک قسمت داشت ، در یک درام دیگر ، "Fanatic" (2001) ، که در مورد جنبش نئونازی ها صحبت می کند ، گاسلینگ نقش اصلی را بازی کرد و تحسین منتقدان را به دست آورد. نامزدی جایزه روح مستقل پس از آن ، پیشنهادات مشارکت در پروژه های جدید بیشتر و بیشتر به رایان می آمد. گاسلینگ در درام ورزشی Law of Slaughter (2002) ، تریلر جنایی M Counter Countdown (2002) ، درام اکشن United States of Leland (2003) و ملودرام The Notebook (2004) بازی کرد که در آن زوجی زیبا با راشل مک آدامز. این دو نفر برنده جایزه بهترین بوسه MTV و عشق تماشاگران شدند. یک سال بعد ، گاسلینگ در تریلر روانشناختی Stay (2005) با بازی یوان مک گرگور ظاهر شد.

یک پیروزی کامل در بازیگری ، گاسلینگ را درام "Half-Nelson" (2006) به ارمغان آورد ، که برای آن رایان چندین جایزه معتبر دریافت کرد و برای اولین بار نامزد اسکار شد. یک سال بعد ، گاسلینگ در مقابل افسانه ای سر آنتونی هاپکینز در درام پزشکی قانونی Fracture ایفای نقش کرد و فیلم های بعدی Lars and the Real Girl (2007) و Valentine (2010) رایان را دو بار نامزد گلدن گلوب کردند. گاسلینگ سعی کرد تا حد امکان در انتخاب نقش ها دقت کند و ترجیح می دهد نه چندان زیاد ، بلکه با حداکثر محاسبه در پروژه های امیدوار کننده عمل کند. این دقیقاً همان چیزی است که هیجان انگیز نئو نوآر ران (N 2011) نیکلاس ویندینگ روفن (Dane Nicholas Winding Röfn) به آن تبدیل شده است. این فیلم نامزد جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال 2011 شد و گاسلینگ که نقش اصلی راننده بدلکاری نامی را بازی کرد ، برنده جایزه اسپوتنیک شد.

رایان توماس گاسلینگ و همسرش
رایان توماس گاسلینگ و همسرش

گاسلینگ در سه فیلم به طور همزمان بازی کرد: برای بازی در فیلم مهیج "مکانی فراتر از کاج ها" رایان نامزد دیگری برای "اسپوتنیک" دریافت کرد ؛ درام جنایی "شکارچیان گانگستر" توسط منتقدان حذف شد. گاسلینگ همچنین در درام بیوگرافی برنده اسکار "بازی اسلاید" شرکت کرد ، جایی که شرکایش ستاره های کریستین بیل و برد پیت (2015) بودند ، پس از آن ، به همراه راسل کرو ، او با کارآگاه کمدی "Goodfellas" مخاطبان را خوشحال کرد. "(2016). نوار شین بلک به سبک ایالات متحده در دهه 70 اجرا شد ، بسیاری از کلیشه های معمولی فیلم نوآر را مسخره کرد و به یک بازیگر با استعداد اجازه داد از صمیم قلب اجرا کند. در آن سال ، گاسلینگ بین عموم مردم به عنوان نامزد شایسته اسکار در بین آن بازیگران شناخته شد ، که هنوز تندیس افتخاری نداشت. این گفتگوها پس از اجرای درخشان رایان و دوئت فوق العاده او با اما استون در فیلم موسیقی دامین شزل (La La Land) (2016) به اوج خود رسید. گاسلینگ دوباره به عنوان نوازنده موسیقی جاز سباستین تجسم یافت و برای اجرای متقاعد کننده پیانو را آموخت. این فیلم به یکی از رویدادهای اصلی سال فیلم تبدیل شد ، نامزد 13 جایزه شد ، اما تنها 6 جایزه را دریافت کرد ، به ویژه جایزه "بهترین فیلم" و "بهترین بازیگر مرد" گاسلینگ را از دست داد. این بازیگر باید به اولین گلدن گلوب در حرفه خود بسنده می کرد. این فیلم به یکی از رویدادهای اصلی سال فیلم تبدیل شد ، نامزد 13 جایزه شد ، اما تنها 6 جایزه را دریافت کرد ، به ویژه جایزه "بهترین فیلم" و "بهترین بازیگر مرد" گاسلینگ را از دست داد. این بازیگر باید به اولین گلدن گلوب در حرفه خود بسنده می کرد. این فیلم به یکی از رویدادهای اصلی سال فیلم تبدیل شد ، نامزد 13 جایزه شد ، اما تنها 6 جایزه را دریافت کرد ، به ویژه جایزه "بهترین فیلم" و "بهترین بازیگر مرد" گاسلینگ را از دست داد. این بازیگر باید به اولین گلدن گلوب در حرفه خود بسنده می کرد.

تعقیب اسکار در سال 2017 ادامه یافت ، زمانی که گاسلینگ دو نقش مهم دیگر را بازی کرد - در ملودرام ترنس مالیک ترانه به آهنگ و در دنباله فرقه بید رانر فرقه ریدلی اسکات. در دنباله فیلم Blade Runner 2049 ، گاسلینگ نقش یک شکارچی غیرمجاز را بازی کرد که به طور تصادفی راز وحشتناک شرکتی را که افراد مکانیکی تولید می کند ، کشف می کند. با وجود تأیید کلی نظرات منتقدان ، این فیلم در گیشه موفق نبود و گاسلینگ تنها نامزد دریافت جایزه زحل شد. آخرین و آخرین نقش برجسته رایان تا به امروز با کارگردان Damien Chazelle پیوست. در درام بیوگرافی The Man in the Moon (2018) ، گاسلینگ فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ را به تصویر کشید. این تصویر به اندازه La La Land به یک رویداد مهم در صنعت فیلم تبدیل نشد ، اما مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

رایان علاوه بر حرفه بازیگری ، توجه زیادی به موسیقی دارد ، خودش آهنگ می نویسد ، گیتار و پیانو می زند و همچنین یکی از اعضای Dead Man's Bones است که یک آلبوم منتشر کرده است. این بازیگر همچنین کسب و کار خود را دارد ، در قالب رستوران غذاهای مراکشی تاگین در بورلی هیلز ، که مالک مشترک آن است. رایان گاسلینگ به طور رسمی ازدواج نکرده است ، اما با تعداد قابل توجهی از زیبایی های معروف هالیوود رابطه ای عاشقانه برقرار کرد: ساندرا بولاک ، ریچل مک آدامز ، فامکه جانسن ، اوا مندس. دومی دو دختر کانادایی به دنیا آورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها