رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 560306

کلارک گیبل | زندگینامه کلارک گیبل | فیلمهای کلارک گیبل

ساعت24-کلارک گیبل کیست؟ | کلارک گیبل بازیگر قدیمی و مشهور هلندی آمریکایی سینمای هالیوود است بازی درخشان او در فیلم بر باد رفته باعث شهرت جهانی او شد در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

کلارک گیبل
figure class="image">بیوگرافی کلارک گیبل
کلارک گیبل

بیوگرافی کلارک گیبل


کلارک در 1 فوریه 1901 در کادیز (اوهایو ، ایالات متحده آمریکا) متولد شد. مادر پسر در 7 ماهگی درگذشت و پدرش مجبور شد او را تحت مراقبت پدربزرگ و مادربزرگش قرار دهد. اجداد والدین کلارک از هلند بودند و در ابتدا نام خانوادگی Gebel را داشتند .

پدر پسر ، که دارای یک دستگاه حفاری بود و در تولید نفت مشغول بود ، با زنی به نام جنی ازدواج کرد و آنها در هوپدال ساکن شدند. به محض اینکه خانه جدید مستقر شد ، پدر کلارک را به محل خود برد. در ارکستر مدرسه ، گیبل ویولا می نواخت و در تولیداتی که توسط دانش آموزان دبیرستانی در خانه اپرا روی صحنه می رفت شرکت کرد. اولین نقش او به عنوان کارگر در نمایش نمایشی Kitty's Arrival بود.

متعاقباً ، خانواده به مزرعه ای در نزدیکی اوهایو نقل مکان کردند ، جایی که مرد جوان در سن 16 سالگی از آنجا فرار کرد. او به عنوان یک کارگر دستی در تئاتر مشغول به کار شد ، با توصیه کار می کرد ، هر جا که مجبور بود می خوابید ، تقریباً همیشه گرسنه بود ، اما ، با این وجود ، خوشحال بود - یک پسر ساده از اوهایو متوجه شد که حرفه او صحنه است. کلارک برای ورود به شهر با فرصتهای عالی - پورتلند ، روزنامه تحویل داد ، کراوات فروخت ، در کارخانه چوب بری کار کرد و بسیاری از مشاغل دیگر را تغییر داد.

فیلمهای کلارک گیبل
کلارک گیبل در فیلم برباد رفته

فیلمهای کلارک گیبل

سرانجام شانس به گیبل لبخند زد. او مورد توجه هنرپیشه معروف ژوزفین دیلون قرار گرفت. در سال 1924 او به گروهی که او سازماندهی کرد پیوست و سپس با او ازدواج کرد. در همان سال ، مرد جوان اولین فیلم خود را انجام داد ، این فیلم صامت بهشت ممنوعه بود. محبوب بعدی این خوش تیپ کشنده ، ثروتمند و تأثیرگذار ری لنگام بود. او به ظاهر او در برادوی کمک کرد. در نتیجه ، استخدام کنندگان شرکت معروف آمریکایی Metro Goldwyn Mayer به او توجه کردند و با او قرارداد بلند مدت امضا کردند. او مدتها در فیلمهای تولید شده توسط این شرکت نقش شرور و اغواگران موذی را بازی کرد. با این حال ، خیلی زود او از نقش یکنواخت خسته شد و بازیگر نقش دیگری را به نفع یک شخصیت جذاب - گزارشگر فیلم "یک شب اتفاق افتاد" (1934) کنار گذاشت. این نوار نقدهای خوبی دریافت کرد ،

زندگی  کلارک گیبل
زندگی کلارک گیبل

در سال 1939 ، گیبل در فیلم برباد رفته بازی کرد. رت باتلر در اجرای خود هنوز هم بهترین تجسم شخصیت کتاب محسوب می شود. در بین فیلمبرداری ، بازیگر با کارول لومبارد بازیگر ازدواج کرد. ازدواج این زوج خوشبخت بود ، اما این معما مدت زیادی دوام نیاورد. در سال 1942 ، دختر در سانحه هوایی جان باخت. پس از مرگ معشوق ، گیبل نتوانست جایی برای خود پیدا کند و به جبهه رفت. او چندین مأموریت رزمی را با هواپیما انجام داد ، تا اینکه مدیریت استودیو "MGM" تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت بازیگر مشهور و بازگشت او به صحنه انجام داد. با این حال ، گیبل نتوانست موفقیت قبلی را تکرار کند.

پس از آن ، او در چندین فیلم دیگر بازی کرد و به دلیل زندگی طوفانی شخصی خود ، مورد بحث دائمی قرار گرفت. برگزیدگان کلارک در آن زمان سیلویا اشلی ، گریس کلی ، کی ویلیامز بودند. او آخرین سالهای زندگی خود را در مزرعه با همسرش کی و دو فرزندش گذراند. این بازیگر در 16 نوامبر 1960 در لس آنجلس بر اثر سکته قلبی درگذشت و چند ماه بعد تنها پسر او متولد شد - جان کلارک گیبل.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها