رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 560307

ژان پل بلموندو | زندگینامه ژان پل بلموندو | فیلمهای ژان پل بلموندو

ساعت24-ژان پل بلموندو کیست؟ | ژان پل بلموندو یکی از بازیگران بسیار مشهور سینمای جهان است او به دلیل سبک بازی خود شهرت زیادی پیدا کرد در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

ژان پل بلموندو
figure class="image">بیوگرافی ژان پل بلموندو
ژان پل بلموندو

بیوگرافی ژان پل بلموندو

ژان پل بچه ای شیطان بود. او مدام درگیر دعوا و مشکلات بود. هیچ کس در خانواده اش نمی دانست پسرش چه می خواهد ، به نظر می رسید که او خود نگران سرنوشت خود نبود. تصمیم برای بازیگر شدن بلموندو خود به خود گرفته شد ، اما سرانجام و در این رابطه ، مرد جوان با رئیس استودیوی تئاتر ، ریموند گیریر ، شروع به تحصیل کرد. در سال 1951 ، گیریر با موفقیت بلموندو را برای پذیرش در مدرسه نمایشی آماده کرد. اولین کار ژان پل در نمایش مدیا انجام شد. بلموندو پس از همکاری با کارگردان تئاتر ژان آنویی و ایفای نقش موفق در مدیا ، در تولید کارگردان ژرژ نوتس "برای دریا" (1953) شرکت می کند.

فیلمهای ژان پل بلموندو
ژان پل بلموندو در فیلم حرفه ای

فیلمهای ژان پل بلموندو

بلموندو در سال 1957 به سینما آمد و در فیلم "پیاده ، سوار بر اسب و ماشین" با ژان پیر کاسل بازی کرد. با این حال ، قبل از ارائه تصویر ، تمام صحنه های بلموندو قطع شد. اما یک سال پس از شکست فیلم ، بلموندو در کمدی ایتالیایی-فرانسوی مارسل کارن "فریبکاران" بازی کرد. فریبکاران در اروپا ، ایالات متحده و ژاپن نمایش داده شده است. اما ژان پل به خاطر نقاشی مارک آلگرا "زیبا باش و ساکت باش" به خاطر سپرده شد ، جایی که بلموندو در کنار آلن دلون ظاهر می شود (1958). یک سال بعد ، ژان پل در فیلم اقتباسی از رمان نویسنده آمریکایی استنلی الین ، فیلم "دوبار چرخش" (1959) بازی کرد. این فیلم توسط یکی از بنیانگذاران "موج جدید" - کلود شابرول - کارگردانی شد. "دوبار چرخش" برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (آهسته رابینسون) شد.

در همان سال 1959 ، دومین عکس با بلموندو ، "در آخرین نفس" ، منتشر شد. کارگردان فیلم ، ژان لوک گادارد ، 29 ساله ، در حال حاضر یک چهره شناخته شده و محبوب جوانان فرانسه است. یک فیلم کم هزینه تبدیل به یک "بمب" واقعی می شود و بینندگان و منتقدان از آن استقبال زیادی می کنند. این اثر در جشنواره فیلم برلین برنده جایزه و تعدادی جایزه فیلم اروپایی شد. بلموندو و همچنین کارگردان ژان لوک گدار ملک فرانسه "جدید" شدند. بلموندو طی 10 سال آینده در فیلم های کمدی سبک بازی کرد. در سال 1963 ، بلموندو سی ساله 30 فیلم داشت. در همان سال ، بازیگر یک زندگینامه می نویسد ، که آن را "30 سال و 25 فیلم" می نامد و رئیس اتحادیه بازیگران فرانسه می شود. در این زمان ، او ده سال است ازدواج کرده و دارای سه فرزند (!) است. بعد از 13 سال زندگی خانوادگی ، بلموندو از همسرش جدا می شود ، رقصنده پاتریشیا و همه چیز را ترک می کند. هیچکس سری معشوقه های بی پایان بلموندو را محکوم نمی کند. برعکس ، به نظر می رسد شهرت جذابیت و شادی بیشتری به بلموندو می بخشد.

زندگی ژان پل بلموندو
ژان پل بلموندو در کنار آلن دلون

از دهه 70 ، فیلمنامه هایی مخصوص ژان پل نوشته شده است. دیگر این کارگردانان نیستند که او را انتخاب می کنند ، بلکه او آنها را انتخاب می کند. همانطور که بلموندو نیست که توسط دانشگاهیان فیلم برای جوایز انتخاب می شود ، او شخصاً تصمیم می گیرد که جایزه ای برای او بگیرد یا نه. این اتفاق در مورد جایزه سزار (1989) رخ داد ، هنگامی که آنها می خواستند به بلموندو برای بازی در فیلم کلود للوچ "مینیون سرنوشت" پاداش دهند ، وی با استناد به این واقعیت که یک بار نویسنده سزار بلموندو را آزرده کرد ، از این جایزه امتناع کرد. این بازیگر به ندرت در فیلم های "من نمی خواهم پدربزرگ پرنده باشم" ظاهر شد ، "ژان پل به مطبوعات مزاحم اعتراض کرد. در سال 2008 ، پس از یک وقفه هفت ساله ، بلموندو در فیلم مرد و سگش بازی کرد. این بازیگر اندکی قبل از اولین نمایش خود از همسر سوم خود ، نتی طلاق گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها