رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563215

پیام سرلشکر باقری خطاب به سربازان و نظامیان آمریکا/ جنگ تحمیلی عامل استحکام بنیان‌های انقلاب شد

ساعت24-رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی این توطئه جهانی که با هدف نابودی انقلاب و محو نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود، در برخورد با سد مقاومت مردم ناکام ماند و این تهدید بزرگ خلاف اراده ابرقدرت‌ها، عامل استحکام بنیان‌های انقلاب شد.

html>

سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مصادف با روز جهانی صلح ۱۴۰۰، آورده است: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقاومت، پایداری و سلحشوری و نمایش تاریخ سازی‌ها و فضیلت‌های ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ۸ ساله استکبار جهانی علیه این ملت بزرگ در یکی از مقاطع حساس و خطیر تاریخ بشریت، را پاس می‌داریم.

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی و پدیدار شدن تهدید برای نظام ناعادلانه بین‌المللی قدرت‌های استکباری و استعماری جهان و ایجاد تزلزل در مناسبات ظالمانه رایج جهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران، نظام سلطه و استکبار در یک ائتلاف گسترده و همه جانبه، صدام و رژیم بعثی حاکم بر عراق را به شعله‌ور سازی جنگ تحمیلی و تجاوز و اشغال بخش های وسیعی از میهن اسلامی ترغیب کرد.

‌رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این توطئه جهانی که با هدف نابودی انقلاب و محو نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود، در برخورد با سد مقاومت، ایستادگی پایداری ملت و رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های تاریخ ساز رزمندگان و ایثارگران ناکام ماند و این تهدید بزرگ در معادله‌ای معکوس برخلاف اراده ابرقدرت‌های شرق و غرب به عامل استحکام بیشتر بنیان‌های انقلاب و بسط و نفوذ گفتمان آن در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت ۴ دهه از جنگ جهانی ۸ ساله علیه ایران سربلند، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکار ناپذیر و خیره کننده و در عین حال بازدارنده کشور طی این مدت ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد. دفاع مقدس، در حقیقت رمز ماندگاری و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای کشف راه‌ها و مسئولیت‌های خطیر فرارو برای ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش روندگی میهن اسلامی به سمت قله‌های رفیع اقتدار و منزلت جهانی است.

باقری با بیان اینکه نقش قابل ستایش و ملموس تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس در قدرت سازی بازدارنده برای کشور، ماندگار سازی این معجزه بزرگ در ذهن و واقعیت زندگی آحاد جامعه را رقم زد، تصریح کرد: دفاع مقدس هشت ساله و ظرفیت مقاومت، صبر و تاب آوری ملت برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان، از مولفه‌های قدرت ملی و ارکان بازدارنده ایران اسلامی است که به عنوان نماد پیروزی و اقتدار ملی توانسته است افزایش عمق راهبردی انقلاب و شکل گیری ژئوپلیتیک مقاومت در منطقه غرب آسیا را به واقعیتی مسلم تبدیل کند ، طوری که در حال حاضر هیچ بیگانه و بیگانه پرستی، خیال تجاوز به مرزهای هویتی و سرزمینی ایران و ایرانیان را در سر نپروراند .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با معنادار دانستن تلاقی روز جهانی صلح ( ۲۱ سپتامبر ) با طلیعه پاسداشت حماسه دفاع مقدس ملت ایران ) ۳۱ شهریورماه ) ادامه داد: این تلاقی می‌تواند ما را به حقایق و ضرورت‌های تاریخی رهنمون و دلالت دهد. در حالی که صلح به نبود جنگ و خشونت و احترام به حقوق متقابل ملت‌ها در چارچوب منشور ملل متحد اشاره دارد، آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهان و هم صدایان منطقه‌ای و جهانی آنان در گفتمان و عملیات کاملا مزورانه و فریبکارانه، چنان خود را سینه چاک انسان‌دوستی نشان داده اند که گویی این آن‌ها هستند که منادی واقعی صلح هستند؟!

وی اضافه کرد: آیا در حالی‌که آنها با دیکته کردن تعریف خاصی از صلح به دنیا عامل جنگ‌ها ، چالش‌ها و تنش‌های نظامی و تحمیل ناامنی، آوارگی، بدبختی و بی‌خانمانی ملت‌های غرب آسیا به ویژه در دهه‌های اخیر بوده‌اند . سیرک صلح طلبانه غربی_صهیونیستی و عملکرد جنایتکارانه آمریکا در اقصی نقاط عالم، عمق فاجعه تهدید صلح را به تصویر می‌کشد و سرمایه‌گذاری و تامین مالی نظامی قدرت‌های جهانی هم هرگز نشانی از صلح طلبی در جهان ندارد .

باقری اظهار کرد: نگاهی به جنگ یمن و جنایاتی که بر ملت غیور و مظلوم این کشور می‌گذرد، بیانگر این حقیقت است که ورای شعار صلح طلبی غربی، بخش عمده جنگ افزارهای مورد استفاده عربستان و ائتلاف جنایتکار علیه ملت یمن از جانب سردمداران کشورهای به اصطلاح صلح طلب و بشردوست به ویژه امریکا تامین می‌شود .

وی افزود: در این رهگذر با تأسی به دیپلماسی فطرت محور و وجدان مدار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تعامل با جوانان غربی، سخنی هم با سربازان و نظامیان آزاد اندیش ارتش ایالات متحده امریکا _ عامل جنگ ، آشوب و ناامنی و سردمدار جبهه ضد صلح در صحنه بین المللی _دارم که در پرسشی با آنان در میان می‌گذارم. به راستی آیا تاکنون به این سوال اندیشیده‌اید که ارتش امریکا ده‌ها هزار کیلومتر دورتر از خانه و کاشانه و خاک کشور خود با جنگ افروزی و اشغالگری در کشورهای دیگر در پی چیست؟

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این پرسش که آیا حضور آنها در کشورهای تحت تجاوز ، اشغال و جنگ ازجمله در عراق و افغانستان و.... به راستی صلح ، امنیت و آرامش به ارمغان آورده است، ادامه داد: به راستی باید باور کرد عقب‌نشینی عجولانه از پایگاه های نظامی در افغانستان برای صلح،آرامش و دموکراسی در افغانستان است؟ کافی است نگاهی به این روزهای این کشور بیاندازیم!! مقداری به واقعیت‌ها و رخدادهای این روزهای یمن بیاندیشید تا ببینید حمایت و مجاورت ارتش امریکا با ائتلاف سعودی چه بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن آورده است.

وی خطاب به سربازان و نظامیان آزاداندیش آمریکا گفت: اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد دولت امریکا و جنایتکاران تروریست و خون آشام نشسته در اتاق‌های فرماندهی ارتش این کشور با چهره پردازی های موهوم و سخیف، بین شما و حقایق و واقعیات بین المللی فاصله اندازند و شما را پیاده نظام سحرشده سیاست های سلطه و جنگ افروزی خود قرار دهند! آنها درتلاش هستند شما را از هرگونه تفکر و تامل پیرامون برخی مسائل و واقعیات تلخ آشکار و انکار ناپذیر جهان که محصول طراحی و برنامه‌ریزی لابی صهیونیستی است، بترسانند و بگریزانند .

باقری تصریح کرد: منطق سلیم اقتضا می‌کند سهم خود در سیاهه ظلم، جنایت، جنگ، خشونت و ناامنی و بی‌خانمان کردن صدها هزار انسان در جای جای عالم امروز که مشتاق و در عین حال محروم از زندگی با عزت، امنیت و آرامش هستند را پیدا و در مدار فطرت و وجدان خود پیرامون آن قضاوت کنید.مطمئن هستم ذهن کنجکاو و جستجوگر شما می‌تواند پاسخی شجاعانه و مسئولیت آفرین برای این پرسش ها پیدا و آنگاه نقش خود در قبال آن ترسیم کند.

وی صلح پایدار و ماندگار را امری شدنی و قابل دسترس اما به این شرط دانست که در پرتو عدالت و خارج از دایره و سلطه گفتمان و تعریف امریکایی دنبال شود و گفت: از نظر گاه جمهوری اسلامی ایران صلح عادلانه که ارمغان آن صلح واقعی و دوستی راستین است ، همان گفتمانی است که ایران اسلامی منادی آن است و آن را حلقه گمشده امروز دنیا می‌داند. در این میان ، آنچه مایه امیدواری است، روشن شدن اهداف و مطامع جریان های استعمار نوین امریکا و غرب برای ملت‌های جهان است که در حال بازگشت به فطرت پاک و الهی خویشتن هستند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در ایامی که دفاع مقدس و مقاومت بزرگ و بیداری بخش ملت ایران برابر استکبار و سلطه جهانی توسط همه حق‌طلبان و جستجوگران صلح واقعی در جهان مورد تکریم و ستایش قرار می‌گیرد، با تاکید بر صیانت از گوهر صلح، عدالت و کرامت انسانی در جغرافیای عالم، اعلام می‌داریم که در تاریخ، ملت‌ها نمونه‌های پر شماری از مبارزه حق علیه تجاوز و بی عدالتی وجود داشته است که به لحاظ اهمیت آن در فرهنگ دفاعی، با بهره‌گیری از تاریخ ضد استعماری ایران و الهام گرفتن از دفاع مقدس هشت ساله، نکات عبرت آموزی پیش‌روی آزادی‌خواهان جهان قرار می‌دهد که برای پیشرفت و پیشبرد اهداف صلح طلبانه می تواند مورد اهتمام جدی قرار گیرد .

وی افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران به تأثیر از رسالت الهی پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد زاد و بر مبنای آیه شریفه " وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ" حامی مستضعفان وستم دیدگان جهان و دشمنان ظالمان و متجاوزان است.

باقری همچنین در این پیام نام، خاطره و آرمان‌های بلند و الهام بخش امام راحل عظیم الشان(ره)، شهیدان همیشه جاوید هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه سردار دل‌ها سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و امیر قلب‌ها سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که هستی خود را برای امنیت، آرامش، سربلندی و سرافرازی ملت ایران به میدان آوردند و در طبق اخلاص اهدا کردند، را گرامی داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها