رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 573821

گریم‌های فضایی!/ دامادهایی که با آرایش سنگین چهره‌شان اساسی تغییر میکند!

ساعت۲۴-در این گزارش با آرایشگری که این‌روزها با کلیپ‌هایش دیده شده، گپی زدیم و از قیمت گریم‌ دامادها و علت علاقه مشتریانش به این تغییر اساسی صحبت کردیم.

داماد
html>

مدت‌ها است کلیپ‌های جالبی در فضای مجازی از عروس خانم‌های خارجی منتشر می‌شود که در آن قیافه عروس کاملاً تغییر می‌کند. با این کلیپ‌ها خیلی شوخی می‌شود و واکنش اولیه و طنز کاربران این بود که بگویند این طور شوهر کردن درست نیست. اما حالا مدتی است کلیپ‌هایی از دامادهای ایرانی منتشر می‌شود که تغییر دامادها در آن اگر بیشتر از کلیپ‌های خارجی نباشد قطعاً کمتر نیست.

خب مراسم ازدواج ویژه‌ترین شب زندگی هر کسی است. وقتی به دلایل مختلف ازدواج به تعویق می‌افتد ممکن است چهره فرد پر از چین و چروک شود، موهایش بریزد و آن قیافه رویایی را برای عکس و فیلم نداشته باشد، اما واقعاً گریم یک‌شبه با این همه تغییر می‌تواند ضامن خوشبختی باشد؟ فقط حس خوب از تیپ متفاوت یک شبه کافی است؟ اگر فرزند این زوج چند سال دیگر به عکس‌های ازدواج پدر و مادرش نگاه کند پدرش را می‌شناسد؟ در این پرونده اول با آرایشگری که این‌روزها با کلیپ‌هایش حسابی دیده شده گپی زدیم و از قیمت این گریم‌ها و علت علاقه مشتریانش به این تغییر اساسی صحبت کردیم. بعد هم نکاتی را در این باره با شما در میان می‌گذاریم. با ما باشید.

دامادها به‌اصرار عروس خانم‌ها به‌ما مراجعه می‌کنند
آرایشگری که ویدئوهای گریم‌های دامادش در شبکه‌های‌اجتماعی پربازدید شده از قیمت، نحوه‌انجام این کار و ... می‌گوید

«داماد چقدر زیادی تغییر کرد!»، این اولین جمله‌ای است که هر فردی با دیدن ویدئوهای گریم داماد توسط «حاتم استایلیست» با چهره‌ای متعجب بر زبان خواهد آورد! کاربران شبکه‌های اجتماعی هم به گریم‌های او که ویدئوهایش در فضای‌مجازی دست‌به‌دست می‌شود، واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند. بعضی‌ها از جالب بودن آن نوشته‌اند، عده‌ای این میزان از تغییر را کاری اشتباه دانستند و بعضی‌ها هم آن را دستمایه طنز قرار دادند و نوشتند: «یه زمانی فیلم آرایش عروس‌ها رو که می‌ذاشتن، ملت می‌گفتن وای این چه کاریه، عروس آرایش رو پاک کنه داماد می‌گرخه! حالا الان اینو چی میگین؟» در ادامه با این آرایشگر گفت‌وگویی درباره حرفه‌اش، واکنش مشتریان و ... خواهیم داشت.

۲۵ سال است که آرایشگر هستم

حاتم احمدی، ۳۴ ساله است. او درباره علاقه‌اش به آرایشگری می‌گوید: «وقتی پنجم ابتدایی بودم، در فصل تابستان به دلیل علاقه‌ای که به آرایشگری داشتم، شروع به شاگردی در این کار کردم. از بچگی که آرایشگاه می‌رفتم و موهایم را کوتاه می‌کردند، این کار را خیلی دوست داشتم و از همان زمان هدفم این بود و برایش برنامه داشتم که یک روزی وارد این حوزه کاری بشوم و برای موفق‌شدن هم تلاش کنم. الان حدود ۲۵ سال است که وارد این حرفه شدم. هم آرایشگر هستم و هم گریم داماد انجام می‌دهم. اما گریم داماد، علاقه‌مندی اصلی من است و در چند سال اخیر، جدی‌تر آن را پیگیری کردم. تعداد دامادهایی هم که گریم کردم، خیلی زیاد بوده و آمارش از دستم در رفته است».

تغییر دامادها باعث تعجب مردم می‌شود

از او درباره این‌که ویدئوهای گریم دامادتان را که در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده و البته با آن‌ها شوخی‌هایی هم شده دیده‌اید یا نه، می‌پرسم که می‌گوید: «ویدئوهای گریم دامادهای ما، در شبکه‌های اجتماعی چند وقتی است که زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد و دست به دست می‌چرخد. دلیلش هم تغییرات ظاهری داماد است که برای مردم جالب است. مردم ما، زیبایی را خیلی دوست دارند و به زیبایی‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند.»

گریم‌های فضایی!/ دامادهایی که با آرایش سنگین چهره‌شان اساسی تغییر می‌کند!

عروس‌ها از داماد می‌خواهند که خودش را گریم کند

او درباره این‌که هدف مشتری‌هایش از تصمیم برای این همه تغییر که تاحدودی غیرطبیعی هم به نظر می‌رسد چیست، می‌گوید: «این دامادها قبل از مراجعه به ما، بله و جواب مثبت عروس خانم را گرفتند و بیشترشان به اصرار عروس خانم‌هاست که پیش ما می‌آیند. یعنی به اصرار و درخواست عروس خانم‌هاست که دامادها برای گریم به ما مراجعه می‌کنند. در ضمن، ما در شمال کشور مشغول به کار هستیم، اما از همه شهرهای ایران مشتری داریم که این هم لطف مردم است و باعث افتخار ماست. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مشتری‌مان راضی باشد. برای ما، مهم رضایت مشتری است و این‌که شب دامادی‌اش، متفاوت، خاص و البته هیجان‌انگیزتر شود».

گریم داماد، ۶ ساعت طول می‌کشد

«احمدی» درباره این‌که برای گریم داماد دقیقا چه کارهایی انجام می‌شود و چقدر زمان می‌برد، می‌گوید: «گریم داماد معمولا در ۲ روز انجام می‌شود. یک روز قبل از مراسم، داماد یک بار باید به ما مراجعه کند و یک بار هم روز مراسم. روز اول تقریبا ۳ ساعت و روز دوم هم کمی بیشتر از ۳ ساعت زمان می‌برد؛ بنابراین تقریبا ۶ ساعت زمان می‌برد. خدمات ما از اصلاح مو، کوتاهی و ... شروع می‌شود که به‌همراه پاک سازی پوست، روز قبل از مراسم انجام می‌شود.

روز مراسم هم گریم انجام می‌شود با فرم‌دهی به موها. اگر داماد مو نداشته باشد، کاشت مو موقت انجام می‌شود که یک جورهایی اختصاصی خودمان است و ما به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهیم و گسترش‌اش دادیم. کاشت موقت مو که ما انجام می‌دهیم، مثل پروتزهای سینمایی نیست، این یک چیزی است که بر اساس تجربه و خلاقیت، ما آن را در شاخه کاری خودمان رونق دادیم و به نتیجه رساندیم که مورد استقبال مشتری‌ها هم قرار گرفته است و به آن کاشت موی موقت می‌گوییم که فقط برای یک شب، دوام دارد».

عروس‌ها با دیدن داماد، ذوق می‌کنند

این آرایشگر درباره این‌که واکنش مشتری‌ها بعد از دیدن این همه تغییر در صورت‌شان چیست؟ می‌گوید: «همه دامادها از این‌جا سراغ عروس‌خانم می‌روند یعنی می‌روند آرایشگاه دنبال همسر آینده‌شان، عروس ذوق‌زده می‌شود، شوکه می‌شود از این همه تغییر. البته عروس خانم می‌داند که وقتی داماد به ما مراجعه می‌کند، خیلی تغییر خواهد کرد، اما باز هم وقتی شدت تغییر را می‌بیند، متعجب می‌شود».

کار ما متعادل‌سازی چهره است، نه تغییر

از او می‌پرسم که نظر خودش درباره این میزان از تغییر دادن صورت یک نفر برای دامادی چیست؟ می‌گوید: «ما صورت و ظاهر فرد را تغییر نمی‌دهیم بلکه متعادل‌سازی چهره انجام می‌دهیم. یعنی چهره فرد را بهتر می‌کنیم. یک سری عیب‌ها را برطرف می‌کنیم، به قول معروف جوان سازی برایش انجام می‌دهیم».

گریم از ۲ تا ۴ میلیون‌تومان هزینه دارد

«حاتم استایلیست» درباره ماندگاری این گریم و هزینه آن هم می‌گوید: «هزینه این کار اگر دامادمان مودار باشد، تقریبا ۲ تا ۲ و نیم میلیون تومان است. اگر مو نداشته باشد یا موهایش کم پشت باشد، از ۲ میلیون و هشتصد تا ۳ و نیم میلیون تومان هزینه دارد و در این حالت کاشت موقت مو انجام می‌شود. البته باز هم به صورت فرد و میزان متعادل‌سازی چهره که مدنظرش باشد، بستگی دارد. این مو بعد از یک شب و با شست‌وشو از بین می‌رود. گریم هم فقط برای شب مراسم ماندگاری دارد و همه این خدمات، فقط به درد همان شب مراسم می‌خورد».

خواستگار هم گریم کردم، اما تا حالا کسی شاکی نشده است

از او می‌پرسم که آیا پیش‌آمده که عروس یا خانواده‌اش از شما شکایت کرده باشند که چرا خواستگار را این همه تغییر داده بودید؟
می‌گوید: «نه خدا را شکر. البته برای خواستگاری هم موردهایی داشتیم که فرد مو نداشته یا می‌خواسته ظاهر زیباتری داشته باشد و برای گریم، پروتز، کاشت موقت مو و ... مراجعه کرده و این اتفاق افتاده، اما شکایتی بابت این موضوع از خانم یا خانواده‌اش نداشتیم.

البته معمولا افراد قبل از خواستگاری یکدیگر را می‌بینند و این‌طور نیست که دختری پسر را برای اولین بار در جلسه خواستگاری ببیند؛ بنابراین یک آشنایی مختصری از قبل وجود دارد.» او با خنده ادامه می‌دهد: «پشت سر من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و خبر ندارم، اما تا حالا برای‌مان مشکلی پیش نیامده و کسی در این باره به ما برای شکایت و گلایه، مراجعه نکرده است.»

شخصا صورت طبیعی خودم را دوست دارم

او که معمولا سرش خیلی شلوغ است، درباره کامنت‌های فالوئرهایش که او را ترغیب به انجام عمل‌های زیبایی می‌کنند، می‌گوید: «رزرو گریم داماد ما، در روزهای عادی سال حداقل از یک ماه زودتر باید انجام شود. روزهای خاص که طبیعتا باید زودتر از آن باشد. همان‌طور هم که گفتید، بعضی افراد در کامنت پست‌هایم می‌گویند؛ چرا خودتان سراغ عمل‌های زیبایی نرفتید و صورت‌تان این قدر طبیعی است. من خودم، صورت طبیعی‌ام را دوست دارم. البته اگر بحث گریم باشد، خودم را گاهی گریم می‌کنم که آن هم یک چیز زیباسازی و متعادل‌سازی صورت است، اما این که بروم، بینی‌ام را عمل کنم، دندان‌هایم را کامپوزیت کنم، فکم را فلان، نه، این کارها را دوست ندارم و علاقه‌ای ندارم. به نظرم، صورت طبیعی فرد، زیبایی بیشتری دارد».

شب عروسی بهتر از همیشه باشیم یا متفاوت؟
هرچند گریم‌های پرخرج یک شبه اتفاق بدی نیست، اما زوج‌ها قبل از گرفتن چنین تصمیمی باید به جوانبش هم فکر کنند

خاطره انگیزترین شب زندگی هرکسی مراسم ازدواج اوست، حتی در اتفاقاتی مثل تولد فرزند با آن اهمیتش هم لازم نیست فرد آراسته باشد، فیلم بگیرد، این روزها هم که عکس و فیلم عروسی از چند عکس حین مراسم فراتر رفته و فرمالیته، آتلیه، باغ و... هم به آن اضافه شده و چنان هزینه‌ها و مقدمات بالا رفته که وقتی فرد وارد گودش می‌شود ترجیح می‌دهد حالا که هزینه کرده لااقل در خوش تیپ‌ترین شکل ممکن باشد تا هزینه هایش توجیهی داشته باشد. خب هیچ عیبی هم ندارد، اما مسئله این جاست خوش تیپ‌ترین حالت ممکن براساس چهره خودش یا براساس معیارهای شبکه‌های اجتماعی؟ وقتی فردی مو ندارد می‌تواند چند ماه قبل عروسی مو بکارد، اما گذاشتن پروتز یک شبه هر چند ممکن است سلیقه داماد یا حتی عروس باشد و نظرشان هم محترم است، اما از چند نظر قابل تامل است. فرد با تغییر چهره کامل به جای بهبود آن، به نوعی زیبایی معمولی و طبیعی خود را زیر سوال می‌برد و این حس که چهره اش کافی نبوده و نیاز به تغییر کامل دارد ممکن است بعد از این هم همراهش باشد.

از طرفی برخلاف مو کاشتن و فوت و فن‌های ماندگار، گریم یک شبه راحت از بین می‌رود و از فردا در کوچه و خیابان و فامیل آدم‌ها با چهره واقعی خود فرد مواجه می‌شوند و ممکن است واکنش‌هایی داشته باشند که حس و حال فرد را خراب کند. از طرفی چنین تغییرات کاملی اهمیت اخلاق فرد را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد. در کنار همه این‌ها در آینده هم بچه این خانواده با سوالات عجیبی مواجه می‌شود، او فیلم و عکس عروسی را می‌بیند، اما با پدری مواجه می‌شود که طی ۱۰ سال اندازه ۳۰ سال پیر شده. در واقع فیلم و عکس چنین مراسمی در حقیقت ثبت خاطره و لحظه‌های واقعی نیست. به هرحال چنین اقدامی تصمیم شخصی عروس و داماد است و نمی‌توان برای آن فرمول قطعی در نظر گرفت، اما تازه عروس و داماد قبل از گرفتن چنین تصمیمی باید به جوانب آن هم فکر کنند.

به طور مثال دوستان و اطرافیان عروس در شب عروسی، دامادی را با وجنات آن چنانی دیدند و بعد در مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی با فردی کاملاً متفاوت روبه رو می‌شوند و واکنش ناخواسته آن‌ها ممکن است کمی زندگی زوج را تحت تاثیر قرار دهد. برای همین به رغم آن که داشتن پروتز موی موقت و گریم چند میلیونی هر کسی را خوش تیپ می‌کند، اما توجه به عواقب آن هم لازم است. شاید بد نباشد داماد در شب عروسی اش از همیشه خوش تیپ‌تر باشد، اما لازم نباشد کاملاً از همیشه متفاوت‌تر باشد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها