رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575497

فیلم‌های کمدی در صدر فروش سینما

ساعت۲۴-زمان زیادی نیست که رونق به سالن‌های سینما بازگشته است. هرچند از دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران، فروش چند ماه اخیر سینمای ایران را نمی‌توان موفقیتی بزرگ محسوب کرد، چراکه پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نیز سینما شرایط اقتصادی مطلوبی نداشته و زمان زیادی تا احیای دوباره آن لازم است.

سینما
html>

اما بی‌تردید اکران فیلم‌های کمدی که سال‌هاست نبض گیشه را دست گرفته‌اند، باز هم مخاطبانی را راهی سالن‌های سینما کرده است. «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی ازجمله فیلم‌های کمدی است که ماه‌هاست به یکه‌تازی در گیشه ادامه می‌دهد و همچنان مخاطب دارد. 415,621,248,900 سهم فروش «دینامیت» از فروش گیشه بوده است.

هرچند «گشت ارشاد 3» به کارگردانی سعید سهیلی نیز همچنان در رده بالای جدول فروش قرار دارد و 335,568,836,500 رقمی است که از فروش گیشه به خود اختصاص داده است. ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، ریحانه پارسا، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی‌مقدم، علیرضا خواجه‌نیا و امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند.

بدون شک «قهرمان» تازه‌ترین اثر سینمایی اصغر فرهادی، برای بسیاری از علاقه‌مندان سینما از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز گیشه پاییز بود. فیلمی که با درخشش در بسیاری از جشنواره‌های جهانی، نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار پیش‌رو است. فیلمی که در بدو اکران، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و بی‌تردید می‌توان گفت یکی از فیلم‌های پرحاشیه کارنامه اصغر فرهادی است. «قهرمان» پس از گذشت سه ماه از اکران عمومی تاکنون به فروش 115,220,877,500 از گیشه دست پیدا کرده است.

«قهرمان» در ادامه موفقیت‌های جهانی‌اش در فهرست نامزدهای اولیه بفتا قرار گرفته است. آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) فهرست نامزدهای اولیه جوایز سالانه خود را اعلام کرد و فیلم سینمایی «قهرمان»، یکی از ۱۵ فیلم در شاخه بهترین فیلم خارجی است.

«بی‌همه‌چیز» ساخته محسن قرایی از آثاری است که به‌تازگی به چرخه اکران سینماها اضافه شده است. فیلمی که با اقتباسی آزاد از نمایش‌نامه مشهور «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات ساخته شده‌ و پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی، فرید سجادی‌حسینی، لاله مرزبان، زهیر یاری، عیسی یوسفی‌پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رؤیا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه‌علی و محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بی‌همه‌چیز» را تشکیل می‌دهند.

«بی‌همه‌چیز» ازجمله فیلم‌های بحث‌برانگیز جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر بود. فیلمی که در نخستین نمایش‌هایش در جشنواره فیلم فجر، واکنش‌هایی را به همراه داشت و به نظر می‌رسید تا رسیدن به اکران راه پرفرازونشیبی خواهد داشت. بااین‌حال «بی‌همه‌چیز» در زمان کوتاه از آغاز اکرانش 56,893,055,028 در گیشه فروش داشته و همچنان به اکرانش ادامه می‌دهد.

«آتابای» نیز از دیگر فیلم‌های موفق سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بود. فیلمی که نامزد دریافت سیمرغ بلورین در پنج بخش شد و تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبانش را به همراه داشت. فیلمی با گویش آذری و زیرنویس فارسی که کمی غیرمتعارف‌تر از سایر فیلم‌های اکران‌شده در سینمای ایران به نظر می‌رسد، بااین‌حال فیلم در اکران عمومی با اقبال خوبی از سوی مخاطبانش روبه‌رو شد و توانست فروشش را به مرز پنج میلیارد برساند.

داستان فیلم درباره مردی میانسال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او که دانشجوی معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته‌ است. خواهرش در جوانی خودسوزی کرده‌ است و پس از آن مسئولیت سرپرستی و تربیت پسر خواهرش با اوست. حالا آیدین به سن نوجوانی رسیده و او خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند و بااین‌حال به‌شدت به او علاقه‌مند است. از سوی دیگر رابطه او با دوست قدیمی‌اش به نام یحیی دچار چالش شده‌ است. در این میان، حضور دو خواهر که آتابای کار ساخت ویلا برای پدر آنها را برعهده دارد، شرایط تازه‌ای را رقم می‌زند و او به سیما دختر بزرگ خانواده علاقه‌مند می‌شود اما در بیان این علاقه به او تردید دارد و سرانجام این عشق هم نافرجام می‌ماند.

هادی حجازی‌فر، جواد عزتی و سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

اما به‌تازگی خبر اکران فیلم «عنکبوت» خبرساز شد. فیلمی که روایت قاتل سریالی ایرانی سعید حنایی است که ملقب به قاتل عنکبوتی بود. این فیلم برای نخستین‌بار در بخش خارج از مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و بعد از آن اما و اگرهایی که برای چگونگی نمایش فیلم ایجاد شد، سرانجام در تیر ماه سال ۹۹ مجوز اکرانش را دریافت کرد، با توجه به اخبار منتشرشده، بنا بود تا از ابتدای دی‌ماه امسال روی پرده سینماها برود.

ابراهیم ایرج‌زاد به‌تازگی در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به جلسه ۱۹ دی‌ که با حضور حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت ارزشیابی سازمان سینمایی و کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم برگزار شد، گفت: «خوشبختانه در این جلسه بعد از گفت‌وگوهای انجام‌شده، سوءتفاهمات و سوءبرداشت‌های پیش‌آمده برطرف و موانعی که باعث تأخیر اکران فیلم شده بود، حل شد. بر این اساس با توجه به جلسه شورای صنفی نمایش که این هفته برگزار خواهد شد، اکران «عنکبوت» بعد از جشنواره چهلم فجر صورت خواهد گرفت و از ۲۷ بهمن‌ روی پرده خواهد رفت.

ایرج‌زاد در بخشی از پیامی که منتشر کرده بود، با انتقاد از شرایط پیش‌آمده برای فیلمش، با اشاره به اینکه «به نوعی به من گفتند این فیلم را قبل از جشنواره اکران نکنم تا فضا ملتهب نشود!» بیان کرد در ابتدا با وجود آنکه این فیلم پروانه نمایش داشت، گفتند اثر را برای بازبینی مجدد ارائه دهیم. پس از آن بیان کردند که نهاد دیگری نیز باید آن را بازبینی کند که من خواهش کردم در حضور خودم این اتفاق بیفتد. در نهایت این امکان حاصل نشد و به من به عنوان کارگردان فیلم خبر ندادند و گفتند فیلم اصلاحیه خورده و فقط موارد را به من اطلاع دادند!».

«عنکبوت» درباره سعید حنایی یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه 70 است که در شهر مشهد چندین زن خیابانی را به قتل رساند. در این فیلم محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی‌نیا، حمیدرضا هدایتی‌راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبداللهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری و فرید سجادی‌حسینی ایفای نقش می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها