رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586448

تظاهرات کاسب های امین حضور تهران به وضعیت اقتصادی

ساعت 24 - درحالی که بیشتر خبرگزاری هاو رسانه های اجتماعی خبرمی دهند کاسب های بازار لوازم خانگی در امین حضور به دلیل جهش نرخ ارز دست از کار کشیده و به سیاست ارزی دولت اعتراض و راهپیمایی کردند خبرگزاری های هوادار دولت می گویند این اعتراض به نرخ وروش تازه مالیات گیری بوده است.

اعتراض
html>

فارس نوشته است: جمعی از مغازه داران در تهران در اعتراض به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مغازه‌های خود را تعطیل کردند، این تجمع در برخی شهرها مانند اراک هم اتفاق افتاده است که مسئولان اداره مالیات استان با حضور در بین کسبه به سوالات آنها پاسخ دادند.به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، ظهر امروز جمعی از مغازه داران خیابان‌های امین حضور و جمهوری تهران در اعتراض به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی مغازه‌های خود را تعطیل کردند.در ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی تجمع کنندگان از سایر مغازه داران می‌خواهند که مغازه هایشان را تعطیل کنند. در این تجمع برخی از کسبه به افزایش چند برابری مالیات مغازه‌ها نسبت به سال گذشته اعتراض کردند.

در اراک نیز جمعی از بازاریان مقابل اداره امور مالیاتی استان مرکزی نسبت به میزان مالیات‌ها تجمع کردند. در جریان این تجمع که حدود ۲۰۰ نفر در آن حضور داشتند، مسئولان اداره مالیات استان با حضور در بین کسبه به سوالات آنها پاسخ دادند.نصب سامانه پایانه‌های فروشگاهی و طرح مالیات بر تراکنش‌ها یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و به جهت جلوگیری از کاهش چاپ پول بی‌پشتوانه است. قرار است در صورت تصویب و با اجرای این طرح ما به التفاوت گردش حساب های بالای ۵ میلیارد تومان شامل مالیات شود.همزمان افزایش قیمت ارز در بازار غیر رسمی باعث شد برخی علت اعتراض این کسبه را افزایش قیمت دلار اعلام کنند.امروز با اینکه قیمت رسمی ارز در بازار متشکل ۲۷۱۷۹ تومان اعلام شده اما در بازار آزاد که در واقع نرخ غیررسمی است، قیمت دلار از سوی دلالان تا مرز ۳۳ هزار تومان رسیده است.کارشناسان، افزایش قیمت دلار را ناشی از فضای روانی می‌دانند و بانک مرکزی هم اعلام کرده عرضه دلار در بازار را افزایش خواهد داد و با افزایش عرضه، قیمت ارز را کنترل می‌کند.در حال حاضر تولیدکنندگان و واردکنندگان امکان تهیه ارز نیمایی و بازار متشکل ارزی دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها