رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 598061

تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در 5 مرحله

اگر برای تکمیل پروژه ساختمانی‌تان، تصمیم به خرید محصولات فولادی گرفته‌اید، حتما می‌دانید که برای تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی باید پارامترهای مشخصی را در نظر بگیرید.

h1 dir="rtl" style="text-align:right">تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در 5 مرحله

انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی به شرایط اقلیمی و نوع پروژه، برآورد اقتصادی، نوع طراحی سازه، محل به‌کارگیری میلگرد، دوام، استحکام، جنس و کیفیت محصول، فرآیند ساخت، وزن، ضخامت و قیمت روز میلگرد بستگی دارد. برند تولیدکننده میلگرد هم اهمیت دارد، چون هر کارخانه، این محصول را به روش و طراحی خاص خود تولید می‌کند. ما در این محتوا به این پارامترها می‌پردازیم و برای خرید این محصول به شما کمک می‌کنیم. پس از خواندن این نوشته می‌توانید میلگرد موردنظرتان را در پنج مرحله بخرید.

مراحل تشخیص میلگرد مناسب برای ساخت و ساز

اولین مرحله تشخیص میلگرد مناسب برای ساخت و ساز توجه به روش ساخت و مواد اولیه آن است. بر اساس آیین‌نامه ساختمان در ساختمان‌سازی تنها می‌توان از میلگرد گرم نورد، میلگرد سرد اصلاح‌شده و میلگرد گرم اصلاح‌شده استفاده کرد. با این همه، میلگرد سرد اصلاح‌شده در مقایسه با میلگردی که عملیات مکانیکی به صورت گرم بر روی آن انجام می‌شود، ضعیف‌تر و شکننده‌تر است. کاربرد میلگرد سرد نوردشده هم در ساختمان‌سازی ممنوع است، چون معایبی چون تردی، شکنندگی، ازدیاد طولی و شکل‌پذیری کم و تنش پسماند بالا دارد و با ضایعات فولادی و پروفیل‌های غیرمجاز ساخته می‌شود. میلگردی را بخرید که با شمش فولادی SP3 یا SP5 ساخته شده باشد. از میان این دو نوع شمش، SP3 درصد کربن پایین‌تر، میزان شکنندگی کمتر و انعطاف بیشتری دارد.

مرحله دوم تشخیص میلگرد مناسب، توجه به رعایت استانداردها در تولید آن است. در ابتدا باید آزمایش ازدیاد طول نسبی میلگرد بر روی آن انجام شود. ازدیاد طول باید 10 یا 5 برابر قطر میلگرد باشد. نکته بعدی این است که به‌جز میلگرد A4 مرکب 500S، بقیه انواع میلگردها باید در خمش سرد تا 180 درجه و در خمش مجدد تا 90 درجه خم شود. میلگرد A4 را هم باید بتوان در خمش سرد تا 90 درجه خم ‌کرد. بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی، میلگردی است که پس از آزمایش خمش، دچار شکستگی یا ترک‌خوردگی نشود. استاندارد مهم بعدی، نبود زائده، بیرون‌زدگی، زنگ‌زدگی عمیق یا خوردگی بر روی میلگرد است. به این موضوع دقت کنید که بندیل میلگرد استاندارد، یک پلاک فولادی دارد که مشخصات میلگرد بر روی آن حک شده است. نام کارخانه هم در هر یک متر میلگرد استاندارد حکاکی می‌شود. وزن هر شاخه میلگرد هم باید منطبق با استاندارد اشتال و لیست وزن اعلامی کارخانه باشد. پیش از خرید محصول، آزمایش تنش کرنش را در آزمایشگاه انجام دهید، چراکه با بازدید چشمی نمی‌توان به غیراستاندارد بودن میلگرد پی برد. استحکام کششی یا تسلیم کالا هم اهمیت زیادی دارد و به استحکام کلی فولاد مربوط است. نقطه تسلیم، میزان فشاری است که میلگرد تحمل می‌کند، بدون این‌که خم شود. فولادی که عملکرد بالاتری دارد، برای میلگردهای سنگین استفاده می‌شود.

تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در 5 مرحله

در مرحله بعدی تحقیق درباره این محصول به نوع میلگرد توجه کنید. برای مثال میلگرد اروپایی، مقاومت کمتری دارد و قیمت آن، پایین‌تر است. درمقابل میلگرد فایبرگلاس برای استفاده در بتن ‌آرمه مناسب است. این محصول، وزن سبک و چسبندگی بالایی دارد و به دلیل این‌که بیشتر کاربرد دارد، نسبت به بقیه میلگردها گران‌تر است. مرحله چهارم در بررسی محصول، توجه به محل به‌کارگیری میلگرد است، چراکه بر اساس این موضوع، اندازه مناسب میلگرد را انتخاب می‌کنیم. مسئله اینجاست که برای ساخت ستون‌ها و دیوارها، از میلگرد 8 میلی‌متری یا بیشتر و برای برپا کردن پایه‌های ساختمان از میلگرد 10 میلی‌متری یا بیشتر استفاده می‌شود. سازه بزرگ‌تر هم به میلگرد ضخیم‌تر نیاز دارد. در مرحله پنجم به محل جغرافیایی پروژه توجه کنید، چراکه میلگرد باید با آن مطابقت داشته باشد. برای مثال، میلگرد گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است و به همین دلیل در مناطق شمالی و شرجی کشور به ‌کار می‌رود. درمقابل میلگرد سیاه استحکام کششی بالایی دارد، اما در برابر آب‌وهوای شرجی ممکن است زنگ‌ بزند. میلگرد فولاد استنلس هم، 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر اکسید آهن مقاوم است و از گران‌ترین انواع میلگرد محسوب می‌شود.

آشنایی با بهترین میلگردهای ایران

حال که پنج مرحله تشخیص میلگرد مناسب را گذراندید، زمان آن است که برند محصول موردنظرتان را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد ایران، ذوب‌آهن اصفهان است که بازار داخلی و جهانی را پشتیبانی می‌کند. بهترین برند میلگرد، متعلق به این کارخانه است و این محصول، به میلگرد اصفهان مشهور است. ذوب‌آهن اصفهان، استانداردترین میلگردها ازنظر اندازه، وزن و نوع را تولید می‌کند و میلگردهای این کارخانه، مناسب پروژه‌هایی است که حساسیت بالایی دارند. نام تجاری ESCO بر روی تمام محصولات این کارخانه حک می‌شود. به‌جز ذوب‌آهن، کارخانه‌های دیگری هم میلگرد باکیفیت تولید می‌کنند. این کارخانه‌ها، شامل فولاد کویر کاشان، فولاد کاوه تیکمه داش، فولاد میانه، بافق یزد و کوثر اهواز هستند.

تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در 5 مرحله

میلگرد مناسب برای ساختمان سازی را از کجا بخریم؟

حال که با پارامترهای مهم در تشخیص میلگرد آشنا شدید، حتما برایتان این سوال پیش آمده که میلگرد مناسب برای ساختمان سازی را از کجا بخریم؟ ما در مرکزآهن میلگردهای مختلف کارخانه‌های گوناگون با ویژگی‌های متنوع را می‌فروشیم. برای خرید این محصول و اطلاع از قیمت آهن امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها