رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604543

آشنایی با مزایای عینک آفتابی

با توجه به اشعه ­های مضری که در نور خورشید وجود دارد معمولا افراد در روزهای گرم سال از عینک آفتابی بیشتر استفاده می­کنند. اما استفاده از عینک دودی را نمی­شود تنها مختص به تابستان دانست، زیرا معمولا در تمام فصول سال لازم است که از چشمان خود در برابر عوامل آسیب­رسان محافظت کنید.

style="text-align:justify"> عینک آفتابی

آشنایی با مزایای عینک آفتابی

نمیتوان منکر این شد که استفاده از این کالا بهعنوان یک اکسسوری نقش بسیار پررنگی در جذابیت استایل شما نیز خواهد داشت.

نکته مهم درباره خرید این کالا کیفیت و اصالت آن است، برای آشنایی با فواید این محصول و نحوه انتخاب بهترین مدل تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با مزایای عینک آفتابی

استفاده از این محصول کاربردی فواید بسیاری را برای شما به همراه دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

اشع ههای ماوراء بنفش را در هر محیطی جدی بگیرید

شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد اشعه ماوراء بنفش تاثیرات بسیار بدی روی سلامت چشم میگذارد بنابراین فرقی ندارد برای چه کاری از منزل خارج میشوید به‌هرحال شما باید با کمک عینک مناسب خطرات ناشی از اشعه های مضر آفتاب را برای چشم خود به حداقل برسانید.

همچنین اگر شغل شما ایجاب میکند که بیشتر وقت خود را در محیط بیرون باشید بهتر است برای جلوگیری از آسیب به قرنیه و شبکیه چشم از یک عینک آفتابی مردانه یا زنانه مناسب استفاده کنید.

پیشگیری از خشکی چشم

آب و هوای خشک برخی افراد را دچار سندروم خشکی چشم میکند این افراد معمولا به دلیل وجود این مشکل حتی در برابر گردوغبار و وزش باد نیز حساس میشوند.

معمولا افرادی که دچار این عارضه هستند با قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی دچار سوزش، خارش و قرمزی چشم میشوند.

این افراد برای محافظت بهتر از چشمان خود در تمام طول سال بهتر است از عینک دودی مناسب استفاده کنند.

جلوگیری از آفتابسوختگی چشمها

در زمستان رفتن به پیستهای اسکی از تفریحاتی است که بسیاری از افراد علاقه زیادی به آن دارند، باید بدانید که در این زمان امکان برفکوری یا آفتابسوختگی چشم بالا میرود.

در واقع برف تا 85 درصد از اشعه UV را منعکس میکند پس در هنگام بیرون رفتن یا ورزش در روزهای برفی برای آنکه مطمئن شوید آسیبی به چشم شما وارد نمیشود حتما عینک آفتابی خود را همراه داشته باشید.

با کمک عینک آفتابی اصل ایمن رانندگی کنید

احتمالا برای شما هم پیش میآید که در زمان رانندگی به دلیل تابش مستقیم نور خورشید دچار مشکل شوید، نداشتن دید مناسب و درست در این هنگام میتواند خطرآفرین باشد.

از بروز بیماریهای چشمی جلوگیری کنید

تا چه اندازه درباره بیماریهایی که با قرار گرفتن در معرض اشعه UV امکان دارد به آن مبتلا شوید اطلاع دارید؟

شما میتوانید با خرید یک عینک دودی مناسب چشمان خود را در برابر آسیبهایی همچون؛ آبمروارید، ناخنک و دژنراسیون ماکولا که ممکن است در آینده برای شما ایجاد شود جلوگیری کنید.

بیماری آبمروارید که سبب تیرگی و عدسی چشم میشود معمولا حساسیت و تاری دید را به دنبال دارد، ناخنک نیز سبب رشد بافت اضافه روی سفیدی چشم میشود که مشکلاتی را برای شما ایجاد میکند.

بهتر است بدانید که در صورت تحلیل لکه زرد چشم (دژنراسیون ماکولا) که مسئول دید مستقیم و واضح است شما برای خواندن و نوشتن دچار مشکل میشوید.

جلوگیری از کشیدگی چشم در معرض آفتاب

زمانی که در محیط پرنور قرار میگیرید برای دید بهتر معمولا چشمان خود را کشیدهتر میکنید که این کار بهمرور زمان سبب ایجاد چینوچروک در اطراف چشم میشود.

اکثر زنان از بروز چنین مشکلاتی برای پوست صورت خود گلایه دارند و در اغلب موارد به دنبال درمانهای مختلف میروند.

توصیه ما به شما این است که با انتخاب یک عینک آفتابی زنانه اصل که قابلیت کاهش درخشندگی نور خورشید را دارد تا حد زیادی میتوانید سلامت پوست خود را تضمین کنید.

آشنایی با مزایای عینک آفتابی

هنگام خرید عینک آفتابی مناسب چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

با توجه به تمامی فوایدی که این محصول به‌هرحال دارد باید در نظر داشته باشید که در هنگام خرید اگر به ویژگیهای مهم آن توجه نکنید استفاده از عینک نهتنها مفید نخواهد بود بلکه زیانهایی نیز دارد.

در زمان خرید عینک آفتابی زنانه یا عینک آفتابی مردانه جدا از مدلهای مختلفی که برای هر گروه وجود دارد بهتر است مواردی که در ادامه توضیح میدهیم را در نظر بگیرید زیرا روی کیفیت محصول تاثیرگذار هستند.

جنس عدسی

انواع عینکهایی که در بازار به فروش میرسد معمولا دارای عدسیهایی از جنس شیشهای یا پلاستیکی هستند، مدلهای شیشهای اغلب وزن بیشتری دارند، در برابر خراش مقاوم هستند، وضوح بینایی بالایی دارند اما در مقابل ضربه شکننده هستند.

عدسیهای پلاستیکی انواع مختلفی دارند که میتوان به اکریلیک، پلیکربنات و CR-39 اشاره کرد، مدلهای پلیکربنات، سبک و مقاوم هستند.

عدسیهای اکریلیک نیز از جمله عینکهای ارزانقیمت بازار به شمار میروند و همچنین وضوح بینایی آن‌ها نسبت به دیگر مدلها پایین است.

عینکهایی که در ساخت آن‌ها از عدسیهای CR-39 استفاده شده است، از جنس رزین هستند که مزایای آن‌ها شامل عدم عبور اشعه فرابنفش، مقاومت در برابر خراش، وزن کم و استحکام مناسب آن‌ها است.

رنگ عدسی

یکی دیگر مواردی که در هنگام انتخاب عینک آفتابی اصل باید به آن توجه کنید، رنگ زمینه آن است، این لایه رنگی میتواند بخشی از طیفهای رنگی نور را جذب کند.

انواع رنگهایی که تولیدکنندگان برای ساخت این محصولات به کار میبرند شامل زرد، قهوهای، خاکستری، سبز، قرمز، آبی و طیفهای رنگی مختلف دیگر هستند.

هرکدام از این رنگها جدا از زیبایی ظاهری که برای محصول ایجاد میکنند سبب متعادلکردن میزان درخشندگی نور نیز میشوند.

بهطور مثال؛ رنگ خاکستری قادر است شدت نور بیشتر طیفهای رنگی را کاهش دهد و مانع اختلال دید در زمان تابش نور خورشید شود.

پوشش عدسی

در اغلب موارد برای بالابردن کیفیت عدسی و بهبود عملکرد آن از پوششهای محافظتی مختلفی همچون؛ ضدخش، فتومتریک، فرابنفش، ضد انعکاس، آینهای، سایهروشن و پولاریزه استفاده میکنند.

هرکدام از این موارد نیز در کاهش خیرگی نور خورشید هنگام انعکاس از سطوح مختلف تاثیرگذار است و دید بهتری را برای شما ایجاد میکند.

فریم عینک

در مورد این فاکتور نکتهای که باید در نظر داشته باشید استحکام و مقاومت بالای آن است، معمولا قاب عینک از جنس پلاستیک، فلز یا دیگر آلیاژها است.

مدلهای پلاستیکی مرغوب بهطور معمول در برابر خمیدگی مقاومت خوبی دارند، در حالی که انواع فلزی نیز در مقابل ضربه و فشار استحکام بالایی را از خود نشان میدهند.

شما میتوانید بسته به نوع کاربرد و سلیقهای که دارید یکی از انواع عینک آفتابی مردانه یا زنانه فلزی یا پلاستیکی را خریداری کنید.

جمع بندی

عینک آفتابی محصولی است که میتواند از چشمان شما در برابر اشعههای مضر خورشید محافظت کند.

با کمک این محصولات شما قادر هستید از بروز بیماریهایی همچون آبمروارید، ناخنک و تحلیل لکه زرد جلوگیری کنید.

در هنگام خرید نیز باید به مواردی مثل جنس فریم، پوشش عدسی، رنگ و جنس عدسی نیز دقت لازم را داشته باشید. در بازار مدلهای مختلفی از عینک آفتابی مردانه وجود دارد که میتوانید یکی از آن‌ها را بر حسب نیاز انتخاب کنید. برای بانوانی که نسبت به چینوچروک اطراف چشم حساس هستند نیز استفاده از عینک آفتابی زنانه باکیفیت از بروز زودهنگام این آسیب جلوگیری میکند. شما می‌توانید از فروشگاه آرکوشاپ بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های عینک را تهیه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها