رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 626791

هاشور ابرو بهتر و ماندگارتر است یا یا لیفت و لمینت ابرو با مواد؟

لیفت ابرو یک روش طبیعی برای پرپشت کردن ابروها و حالت دادن و شانه کردن ابروها به سمت بالا است.

 

هاشور ابرو، لیفت ابرو و لمینت ابرو هر سه جزو کارهای زیبایی پرطرفدار برای متقارن‌سازی و ترمیم ظاهر ابروها، حالت دادن و مرتب کردن ابروها هستند. اما معمولا این سوال پیش می‌آید که تفاوت هاشور ابرو با لیفت و لمینت ابرو چیه؟ اصلا لیفت ابرو و لمینت ابرو بهتره یا هاشور ابرو؟ ماندگاری لیفت و لمینت ابرو چقدره، عوارض لیفت و لمینت ابرو چیست و سوالاتی از این دست. در این مقاله به بررسی جزییات این روش‌های آرایش موقتی و نیمه‌دائم برای پر کردن ابروها می‌پردازیم و به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یک روش طبیعی برای پرپشت کردن ابروها و حالت دادن و شانه کردن ابروها به سمت بالا است. لیفت ابرو برای کسانی که ابروهای کم‌پشت و نازک دارند یک روش ایده‌آل برای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر به نظر رسیدن ابروهاست. در لیفت ابرو با استفاده از مواد طبیعی مثل ژل یا صابون ابرو یا مواد حرفه‌ای لیفت ابرو توسط آرایشگر، ابروها به شکل‌هاشوری به سمت بالا حالت داده می‌شوند.

در تکنیک لیفت ابرو محدودیتی برای میکاپ، استخر، نماز و وضو وجود ندارد. افرادی که ابروهایی با تار‌های نازک و بهم ریخته دارند با تکنیک لیفت ابرو، می‌توانند ابروهای خود را بالا بکشند تا ابروهایشان پرپشت دیده شوند.

لمینت ابرو چیست؟

در لمینت ابرو علاوه بر حالت دادن ابروها به سمت بالا که حالت لیفت پیدا می‌کنند از کراتین و مواد آبرسان هم برای تقویت ابروها استفاده می‌شود. درواقع لمینت ابروها همان کراتینه کردن ابروهاست. پس در پروسه لمینت کردن از مواد گیاهی از جمله کراتین استفاده می‌شود.

مواد لمینت ابرو دارای پیگمنت‌های رنگی هستند که با قرار گرفتن بر روی ابرو تار مو‌ها را ضخیم‌تر می‌کنند. تکنیک لمینت مژه هم به همین ترتیب انجام می‌شود.

لمینت ابرو یک روش کاربردی برای افرادی است که ابرو‌های کرکی، نازک و کمرنگ دارند و باعث می‌شود ابروها پرپشت‌تر و خوشرنگ‌تر و تیره‌تر به سبک ابروهای‌هالیوودی دیده شوند.

تفاوت لیفت ابرو و لمینت ابرو چیست؟

اگر بخواهیم درباره تفاوت لیفت ابرو و لمینت ابرو صحبت کنیم باید بگوییم لیفت ابرو با مواد لیفت و صرفا برای حالت دادن به ابرو و بالا بردن ابروها استفاده می‌شود.

اما لمینت ابرو به هدف تقویت ابروها صورت می‌گیرد و درواقع هدف اصلی آن کراتینه کردن ابروها است که در نهایت باعث تقویت و پرپشتی ابروها می‌شود و برای ابروها آسیب و عوارضی ندارد.

با توجه به عکس لمینت ابرو باید گفت که تفاوت اصلی لیفت و لمینت ابرو، در کراتینه کردن ابروها در تکنیک لمینت و پررنگ‌تر شدن ابروها با استفاده از مواد لمینت ابرو است و هر دو جزو تکنیک‌های غیرتهاجمی اصلاح ظاهر ابروها هستند.

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو به موارد مختلفی مثل میزان رشد ابروهای شما و البته مواد مورد‌استفاده برای لیفت و لمینت ابرو بستگی دارد اما میانگین ماندگاری لیفت و لمینت ابرو حدود ۱ ماه تا ۴۵ روز است.

عوارض لیفت ابرو و لمینت ابرو چیست؟

اگر بخواهیم درباره عوارض و آسیب لیفت ابرو و لمینت ابرو صحبت کنیم باید بگوییم همه چیز به موادی که آرایشگر استفاده می‌کند بستگی دارد.

اگر در یک سالن زیبایی معتبر و با مواد استاندارد، با‌کیفیت و اورجینال لیفت یا لمینت ابرو برای شما انجام شود عوارضی برای شما ندارد و باعث آسیب و ریزش ابرو نمی‌شود. لمینت ابرو در مجموع باعث تقویت موهای ابرو می‌شود.

هاشور ابرو چیست؟

هاشور ابرو یک روش آرایش نیمه‌دائم ابروها جهت اصلاح ظاهر ابرو، پر کردن ابرو و متقارن کردن آن‌هاست. برای تکنیک هاشور ابرو با استفاده از دستگاهی خاص، خط‌هایی شبیه به تار مو، برای ترمیم حالت ابرو روی پوست ناحیه ابرو کشیده می‌شود.

درواقع در این روش پیگمنتر (شخصی که کار هاشور ابرو را انجام می‌دهد) با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف و یکبار مصرف رنگدانه‌های‌هاشور را در لایه‌ای از پوست تزریق می‌کند و با کشیدن تار ابرو، نواقص ابرو را برطرف کرده و ظاهری زیبا و متقارن به ابرو می‌دهد.

تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو

هاشور ابرو معمولا به دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود. درواقع میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو دو تکنیک هاشور ابرو هستند.

  • هاشور ابرو با تکنیک میکروپیگمنتیشن: «میکروپیگمنتیشن» یک متد آرایش نیمه‌دائم ابرو است که در آن رنگدانه‌های معدنی توسط دستگاه تاتو میکرو با سوزن‌های نازک و ظریف و کارتریج‌ یک بار مصرف، به‌صورت کاملاً طبیعی در زیر اپیدرم (لایه سطحی پوست) تزریق می‌شوند. میکروپیگمنتیشن حالت سایه‌ای دارد، حدود ۲ سال ماندگاری دارد و چون رنگدانه (پیگمنت) به لایه‌های عمیق‌تر تزریق می‌شود نسبت به میکروبلیدینگ ماندگارتر است.
  • هاشور ابرو با تکنیک میکروبلیدینگ: «میکروبلیدینگ» درواقع طبیعی‌ترین روش‌هاشور ابرو و یک روش کاملا تخصصی برای اصلاح حالت ابروها است که برخلاف میکروپیگمنتیشن که با دستگاه مخصوص برقی انجام می‌شود، با قلم دستی انجام می‌شود. در هاشور ابرو‌به‌روش میکروبلیدینگ، رنگی که برای اصلاح ابرو استفاده می‌شود، به‌صورت دستی در لایه سطحی پوست منتقل می‌شود و نتیجه کار درست شبیه به ابروهای طبیعی فرد است، البته به شرطی که توسط شخص حرفه‌ای و با‌تجربه انجام شود. ماندگاری میکروبلدینگ به خاطر عمق کمتری که نسبت به میکروپیگمنتیشن دارد کمتر است و خطوط آن نسبت به میکروپیگمنتیشن ظریف‌تر است.

لیفت ابرو و لمینت ابرو بهتره یا هاشور ابرو؟

اگر بخواهیم یک مقایسه میان تکنیک‌های زیبایی ابرو یعنی‌هاشور ابرو و لیفت و لمینت ابرو انجام دهیم باید بگوییم لیفت و لمینت ابرو با استفاده از مواد انجام می‌شود و دستگاه خاصی استفاده نمی‌شود.

لیفت ابرو با مواد لیفت ابرو و لمینت ابرو با با استفاده از مواد کراتینه و پیگمنت‌های رنگی انجام می‌شود. ماندگاری این دو روش برای بالا کشیدن و تقویت ابرو ۱ ماه تا ۴۵ روز است.

اما هاشور ابرو با تکنیک‌های مختلف مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و با دستگاه انجام می‌شود. در این روش آرایش نیمه دائم که در تکنیک‌های مختلف از ۱ تا ۲ سال یا گاهی بیشتر ماندگاری دارد، ظاهر ابرو با تزریق رنگدانه‌ها که معمولا از جنس معدنی هستند اصلاح می‌شود و ابروها قرینه‌سازی می‌شوند.

در پاسخ به این سوال که لیفت ابرو و لمینت ابرو بهتر است یا هاشور ابرو باید بگوییم که در روش‌های لیفت و لمینت ابرو که جزو روش‌های موقت اصلاح فرم ابرو هستند صرفا شانه کردن ابروها به سمت بالا جهت بالا کشیدن ابروها و تقویت ابروها با مواد طبیعی انجام می‌شود و یک روش موقت و غیرتهاجمی است که دوره نقاهت، درد و عوارض و فرو رفتن سوزن در پوست را ندارد.

اما هاشور ابرو یک روش آرایش نیمه‌دائم و تهاجمی است که دوره نقاهت دارد و علیرغم این‌که با مواد بی‌حسی موضعی انجام می‌شود اما هاشور ابرو باز هم نسبت به لمینت و لیفت ابرو درد دارد چون با سوزن دستگاه تاتو یا قلم میکروبلیدینگ انجام می‌شود.

قیمت هاشور ابرو، لیفت و لمینت ابرو چقدر است؟

قیمت هاشور نسبت به لیفت ابرو و لمینت ابرو طبعا به خاطر استفاده از دستگاه و رنگ و مدت زمان ماندگاری بیشتر گران‌تر است. قیمت هر کدام از این خدمات ابرو به عواملی نظیر تخصص و مهارت پیگمنتر، کیفیت مواد مورد استفاده در هاشور، لمینت و لیفت ابرو، حجم کار، کیفیت سوزن تاتو، موقعیت جغرافیایی سالن آرایشگاه و... بستگی دارد

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها