رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627669

بهترین هتل های سنتی شیراز - تجربه اقامتی تاریخی

جذابیت‌های سفر به شیراز فقط به مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی آن محدود نمی‌شود، بلکه در این شهر توریستی هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی وجود دارند که به تنهایی جزو جاذبه‌های دیدنی شیراز محسوب می‌شوند.

افرادی که به فضاهای سنتی و حال‌وهوای قدیمی علاقه دارند، می‌توانند برای اقامت، یکی از بهترین هتل‌های سنتی شیراز را درنظر داشته باشند. به این شکل، حس‌وحالی را تجربه خواهید کرد که با ویژگی‌های شهر شعر، ادب و فرهنگ یعنی شیراز همخوانی دارد. در صورتی که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و اقامت در بهترین هتل سنتی در شیراز برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید.

محبوب ترین هتل‌های سنتی در شیراز

از آنجایی که قرار است به شهری توریستی و گردشگری که هرروزه از مسافران زیادی میزبانی می‌کند، سفر کنید، همه آنچه که از سفری خاطره‌انگیز و اقامتی دلچسب انتظار دارید، برای شما فراهم شده است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند در هتلی باشند که از سبک زندگی پرهیاهو و مدرن فاصله دارد، می‌توانند رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی شیراز که در خانه‌های تاریخی این شهر بنا شده‌اند را در الویت قرار دهند؛ این سبک از هتل‌های شیراز، دارای حیاطی پرگل با حوض‌های زیبای فیروزه‌ای رنگ هستند و حس‌وحال آرامش‌بخشی را به شما هدیه می‌دهند.

پیشنهاد می‌شود پیش از رزرو هتل‌های شیراز، ابتدا به این فکر کنید که به اتاق‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و مدرن علاقه دارید و یا اقامت در فضایی سنتی را می‌پسندید؛ البته باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که انتخاب بهترین هتل سنتی در شیراز، به معنی عدم بهره‌مندی از امکانات و خدمات رفاهی مطلوب و مناسب نیست. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی شهر زیبا و تاریخی شیراز را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

هتل سنتی درباری شیراز

در لیست هتل‌های سنتی شیراز، نام هتل درباری به چشم می‌خورد که در تمام ۱۴ واحد اقامتی آن، امکانات رفاهی مطلوبی فراهم شده است. وقتی وارد لابی این هتل سنتی می‌شوید، پنجره‌های رنگارنگ با ترکیبی از چوب و آجر، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند. طراحی هتل سنتی درباری شیراز به‌گونه‌ای است که در عین اصالت و زیبایی، سادگی را نیز به‌نمایش گذاشته است.

در بخشی از این هتل با فضایی سنتی و حال‌وهوایی آرامش‌بخش، یک سفره‌خانه و چای‌خانه قرار دارد که می‌توانید لحظاتی را برای استراحت و گفت‌وگو با همسفران خود در آن سپری کنید؛ همچنین در رستوران هتل درباری، منویی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی مقابل شما قرار دارد که طعم و کیفیت بی‌نظیری دارند. از مهم‌ترین مزیت‌های اقامت در این هتل سنتی و دلنشین، این است که به برخی از اصلی‌ترین و بهترین جاهای دیدنی شیراز مانند: حمام و بازار وکیل، سرای مشیر، شاه‌چراغ، باغ نارنجستان قوام، مسجد نصیر الملک و مجموعه زندیه دسترسی دارید؛ بنابراین می‌توانید در کمترین زمان، خود را به مکان‌های دیدنی شهر برسانید و از گشت‌وگذاری خوش و مفرح لذت ببرید.

لازم به ذکر است در طول اقامت در هتل سنتی درباری شیراز از امکانات و خدمات رفاهی متعدد همچون خدمات تهیه بلیط، کافی‌شاپ، خدمات تور، اینترنت رایگان، روم سرویس، خدمات لباسشویی، رستوران ایرانی، پارکینگ روباز، صندوق امانات، خدمات خانه‌داری، سفره‌خانه و اتاق چمدان بهره‌مند خواهید شد.

هتل ایرانمهر شیراز

یکی دیگر از بهترین هتل‌های سنتی شیراز که در بنایی با قدمتی بیش از ۲ قرن واقع شده است، هتل ایرانمهر نام دارد. اقامت در این هتل، به معنای حضور در یکی از آثار دیدنی شهر شیراز است که وقایع و رخدادهای تاریخی زیادی را به چشم دیده و روایت‌های زیادی را از فرهنگ و تمدن این منطقه بازگو می‌کند. اتاق‌های هتل سنتی ایرانمهر، با دکوراسیونی زیبا و دلچسب، هر گردشگری را مجذوب خود کرده است؛ همچنین حیاط این هتل نیز، فضایی دنج و آرامش‌بخش را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ساعت‌هایی را به استراحت در آن سپری کنید.

هتل سنتی ایرانمهر، به مدرسه خان، بازار و حمام وکیل نزدیک است و با کمی پیاده‌روی می‌توانید از این جاذبه‌های گردشگری شیراز بازدید کنید. درست است که بنای این هتل قدمت زیادی دارد، اما امکانات و خدمات مطلوب و مناسبی را برای مهمانان خود درنظر گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کرایه اتومبیل با راننده، خدمات گشت شهری (غیررایگان)، اینترنت رایگان، خدمات تهیه بلیط، کافی‌شاپ، خدمات تور، روم سرویس ۲۴ ساعته، صندوق امانات، خدمات خانه‌داری، تاکسی سرویس و فضای سبز اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز

همان‌طور که اشاره شد، هتل‌های سنتی متنوعی در شیراز وجود دارند که می‌توانید اقامتی متفاوت و منحصربه‌فرد را در آن‌ها تجربه کنید. اما برخی از این اقامتگاه‌ها، در بناها و خانه‌هایی هستند که قدمت زیادی داشته و طراحی و معماری آن‌ها اصیل و تماشایی است؛ به همین خاطر، نمی‌توان از جذابیت‌های بهترین هتل سنتی در شیراز به نام اقامتگاه سنتی سهراب غافل شد، چراکه ساختمان این هتل، بیش از ۲ قرن قدمت دارد.

معماری سنتی و جذاب اقامتگاه سهراب را از لحظه ورود به حیاط باصفای آن مشاهده خواهید کرد. در این هتل سنتی، 9 واحد اقامتی با فضایی دلنشین وجود دارد، البته باید توجه داشته باشید که اتاق‌های هتل سنتی سهراب فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. بعد از استراحت در این اقامتگاه سنتی شیراز، می‌توانید در کمترین زمان و با کمی قدم زدن به بازدید از بهترین جاهای دیدنی شیراز مانند مسجد عتیق، نارنجستان قوام، مجموعه وکیل و خانه زینت الملک بروید.

اقامتگاه ترنجستان شیراز

در لیست هتل‌های سنتی شیراز، نام اقامتگاه سنتی ترنجستان به چشم می‌خورد که ساختمان آن به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی تعلق دارد. برای برخی از گردشگران، حضور در بنایی تاریخی که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد، بسیار جذاب و دلچسب است. این در حالی است که در کنار جذابیت‌های معماری اقامتگاه سنتی ترنجستان، امکانات و خدمات مناسبی برای رفاه و آسایش مسافران درنظر گرفته شده است؛ بنابراین همه چیز، برای تجربه اقامت در فضایی سنتی و متفاوت برای شما فراهم شده است.

مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام و خانه زینت الملک از نزدیک‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز به اقامتگاه نارنجستان است که برای تجربه فرهنگ و تاریخ شیراز، می‌توانید با ۵ دقیقه پیاده‌روی به آنجا بروید. امکانات و خدمات این اقامتگاه سنتی نیز، عبارت است از: روم سرویس، خدمات گشت شهری (غیررایگان)، خدمات لباسشویی، اینترنت، تاکسی سرویس و کافی‌شاپ.

کلام پایانی

سفر به شهر زیبا و توریستی شیراز، با جذابیت‌های زیادی همراه است که تجربه همه آن‌ها به هفته‌ها اقامت در شهر شعر و ادب نیاز دارد. جاذبه‌های سفر شما، فقط به گشت‌وگذار در شهر تاریخی شیراز و خرید سوغات محدود نمی‌شود، بلکه اقامت در هتل‌های سنتی شیراز که اکثر آن‌ها در بناهایی با قدمت ۲۰۰ ساله درحال خدمت‌رسانی به گردشگران هستند، بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی شیراز، به‌ویژه برای کسانی که به فضاهایی سنتی و تاریخی علاقه دارند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. در صورتی که شما نیز از اقامت در آثار تاریخی شیراز، با معماری اصیل ایرانی لذت می‌برید، می‌توانید برای رزرو هتل‌های سنتی که در این مطلب معرفی شد، اقدام کنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها