رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631692

چگونه از فرش‌های ماشینی خود مراقبت و نگهداری کنیم؟

اگر فرشتان در طولانی مدت، در معرض نور خورشید قرار بگیرد، خواهید دید که دچار رنگ پریدگی شده و به همین دلیل زیبایی و جذابیت آن کاهش خواهد یافت.

نحوه نگهداری فرش از دید کارشناسان قالیشویی

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، یکی از راه‌های مراقبت و نگهداری از فرش‌ها شستشوی دوره‌ای آنان است. شما می‌توانید برای این کار هم خودتان در منزل اقدام کرده و هم از خدمات مراکز قالیشویی معتبر استفاده کنید. اگر در نارمک ساکن هستید، برای انتخاب معتبرترین مرکز قالیشویی نارمک از اطرافیان خود جستجو کرده و یا می‌توانید سری به فضای وب بزنید. در نهایت می‌توانید به وب سایت‌های مختلف مراکز قالیشویی وارد شوید و قسمت نظرات کاربران آن را به خوبی مطالعه کنید. با انجام این کار از نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار شرکت قالیشویی مورد نظر مطلع خواهید شد و درنهایت می‌توانید تصمیم بهتری برای انتخاب مرکز قالیشویی بگیرید. در ادامه نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد که می‌توانند راهکارهای مناسبی برای حفاظت و مراقبت از فرش شما باشند، با ما در ادامه همراه باشید.

محافظت از فرش در برابر نور خورشید

اگر فرشتان در طولانی مدت، در معرض نور خورشید قرار بگیرد، خواهید دید که دچار رنگ پریدگی شده و به همین دلیل زیبایی و جذابیت آن کاهش خواهد یافت. پس بهتر است از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها استفاده کرده و یا حتماً در قسمت‌هایی از منزل، که تابش نور خورشید در آنجا زیاد است از کاور فرش استفاده کنید.

چرخاندن فرش

وقتی فقط قسمتی از فرش در معرض استفاده و رفت و آمد باشد، در این صورت فرش شما در قسمت‌هایی دچار ساییدگی شده و کهنه‌تر خواهد شد. برای آنکه بتوانید همواره فرش خود را تمیز نگه دارید، بهتر است هر چند وقت یکبار آن‌ها را بچرخانید تا از تمامی قسمت‌های فرش به یک اندازه استفاده شود.

جارو کشیدن فرش

یکی از راهکارهای ساده‌ای که با آن می‌توانید طول عمر فرش خود را افزایش دهید، آن است که در طول هفته حداقل یک بار با استفاده از جاروبرقی، آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار را که روی سطح فرشتتان قرار گرفته است را تمیز کنید. این کار کمک می‌کند تا سلامت الیاف در طولانی مدت حفظ شود.

هوادهی کردن فرش

رطوبت و نم یکی از عواملی است، که می‌تواند الیاف فرشتان را از بین ببرد. در واقع رطوبت می‌تواند باعث ایجاد حشراتی مانند بید شود و بیدها اصلی‌ترین دشمن فرش‌ها هستند، چراکه تار و پود فرش را به طور کامل از بین خواهند برد. پس برای اینکه بتوانید سلامت فرش خود را حفظ کنید، بهتر است هر چند وقت یکبار فرش ماشینی‌تان را در بیرون از منزل پهن کنید، تا رطوبت و نم آن به طور کامل از بین برود.

جارو کردن زیر فرش قبل از پهن کردن آن

تمیزی محیطی که می‌خواهید فرشتان را در آنجا پهن کنید بسیار مهم است، چراکه امکان دارد وجود یک سنگریزه کوچک، در طولانی مدت باعث آسیب الیاف فرش شده و یا حتی سوراخ شدن آن شود. به همین علت قبل از آنکه فرش را در محیط مورد نظر خود پهن کنید، حتماً پیش از آن به طور کامل آن محیط را جارو کرده و تمیز کنید.

عدم قرار دادن اشیا سنگین بر روی فرش ماشینی

اگر به الیاف فرش، فشار بیش از حد وارد شود، در دراز مدت شاهد پارگی و یا سوراخ شدن فرش در آن قسمت‌ها خواهید بود. پس برای آنکه بتوانید سلامت الیاف فرش خود را به طور کامل حفظ کنید، بهتر است که مبلمان و اشیاء سنگین روی فرش خود قرار ندهید. برای این کار بهتر است از فرش‌های با متراژ پایین‌تر برای پوشش دهی کف منزل استفاده کنید در غیر اینصورت می‌توانید در قسمت‌هایی از پایه‌های لاستیکی استفاده کنید تا جلوی فشار بیش از حد روی فرش را بگیرد.

چگونه از فرش ماشینی لوله شده در انبار محافظت کنیم؟

اگر فرشی در منزل شما بلا استفاده مانده، برای آنکه بتوانید از آن نگهداری کنید، بهتر است که آن را لول و انبار کنید، اما برای آنکه سلامت فرش شما حفظ شود، توصیه می‌شود که بعد از رول کردن فرش، تلاش کنید تا فرش شما روی سطحی قرار بگیرد که با زمین فاصله داشته باشد. همچنین حواستان باشد که فرش شما تا نخورد، چراکه باعث شکستگی الیاف خواهد شد. همچنین بهتر است، از پارچه‌های نخی برای پوشاندن فرش استفاده کنید. آخرین نکته در باب این موضوع آن است که حتما فرش خود را، در محیطی قرار دهید که به دور از نم و رطوبت باشد.

منبع

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها