رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632058

ویزای جستجوی کار کانادا یا جاب سیکر - راهنمای جامع

ویزای جست‌وجوی کار یک روش ورود به کشورهای خارجی است که معمولا برای 6 تا 9 ماه اعتبار دارد.

 

مهاجر در این مدت برای جست‌وجو شغل از طریق راه‌های مختلف مثل مراجعه به آژانس‌های کاریابی اقدام می‌کند. گزینه مهاجرت از طریق دریافت ویزای جست‌وجوی کار، یک روش پرطرفدار و نسبتا راحت برای بسیاری از کشورها به‌ویژه آلمان است. بااین‌حال برخی از افراد تمایل به دریافت ویزای جست‌وجوی کار کانادا دارند که در این مقاله چگونگی این فرایند را توضیح می‌دهیم. چند دقیقه به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانیم آیا امکان دریافت ویزای جست‌وجوی کار کانادا یا همان ویزای جاب سیکر کانادا وجود دارد یا خیر.

آیا امکان دریافت ویزای جاب سیکر کانادا وجود دارد؟

خیر؛ متاسفانه کانادا علیرغم ارائه سیاست‌های مهاجرپذیر، ویزای جاب سیکر ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال روش تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری نیز به‌عنوان یکی از راه‌های مهاجرت و شروع کار در این کشور به شمار می‌رود؛ این فرایند، روندی شبیه به دریافت ویزای جاب سیکر کانادا دارد. در این روش مهاجر به‌عنوان گردشگر برای مدت‌زمان محدود (از چند روز تا چند ماه) وارد خاک کانادا می‌شود. مهاجر بعد از ورود با طی کردن مراحلی شبیه به مراحل تبدیل ویزای جاب سیکر سایر کشورها به ویزای کاری برای دریافت مجوز کار در کانادا اقدام خواهد کرد. در این فرایند دو مدل مجوز کار موقت و ویزای کار اصلی ارائه در دو مرحله ارائه می‌شود. مهاجران در کانادا با هر دو مجوز اجازه کار برای کارفرمای کانادایی در خاک این کشور را خواهند داشت. 

نحوه تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری؛ یکی از راه‌های اشتغال در کانادا بعد از ورود به این کشور

مهاجران برای ورود به کانادا به‌عنوان توریست و در نهایت پیدا کردن کار در این کشور باید ویزای توریستی دریافت کنند. معمولا زمان پردازش و رسیدگی به پرونده‌های درخواست ویزای توریستی تا 30 روز به طول می‌انجامد. پس از دریافت ویزای گردشگری و ورود به کانادا زمان محدودی برای درخواست شغل و دریافت LMIA مثبت دارید. بعد از دریافت LMIA از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام کنید.  

البته هر مهاجر گردشگری به کانادا موفق به دریافت LMIA از کارفرمای کانادایی نمی‌شود؛ برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در طول این فرایند حتما به بررسی اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی در هر استان، NOC‌‌های شغلی و مدارک مربوطه مثل بهترین مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. این اقدام‌ها تضمین‌کننده پیش رو داشتن مسیری هموار در فرایند مهاجرت به شمار می‌رود.  

اقامت بیش از 6 ماه در کانادا با ویزای توریستی این کشور چه عواقبی به همراه دارد؟

اقامت در کشورهای ارائه‌دهنده ویزای جاب سیکر بین 6 تا 9 ماه مجاز است. این مورد برای اقامت با ویزای توریستی کانادا به‌منظور دریافت مجوز کار این کشور نیز صدق می‌کند. اگر بیش از شش ماه به‌عنوان یک توریست در کانادا بمانید، به‌عنوان یک اقامت بیش از حد یا «خارج از وضعیت» در نظر گرفته می‌شوید.  

این مورد پیامدهایی از جمله از دست دادن ویزای توریستی و در نهایت اجبار به خروج از کانادا و ایجاد مشکل در برنامه‌های آتی به منظور سفر به کانادا را به همراه خواهد داشت. ازاین‌رو قبل از ورود به کانادا با ویزای گردشگری با هدف یافتن کار حتما به لیست ناک‌های شغلی کانادا در هر استان و مدارک مربوطه برای ارائه توجه داشته باشید.  

مجوز کار موقت در کانادا؛ جوازی برای 135 روز کار در این کشور بدون ویزای کاری

فرایند تبدیل ویزای گردشگری کانادا به ویزای کاری کمی زمان‌بر است و تا صدور نهایی ویزای کاری ممکن است 135 روز به طول بینجامد. مهاجران در این مدت اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت. دولت کانادا برای رفع این مشکل، مجوز کار موقت برای درخواست‌دهندگان ویزای کاری صادر می‌کند. این مجور به دنبال سیاست‌های جبران نیروی کار در کانادا اعمال می‌شود.  

 برای ثبت درخواست مجوز موقت کار به سایت IRCC مراجعه کنید. فرم مربوطه در سایت رسمی این مرجع وجود دارد. بعد از پر کردن فرم باید کمی صبر کنید تا IRCC با شما تماس بگیرد. این فرایند ممکن است تا 30 روز کاری (6 هفته) طول بکشد.

اکسپرس اینتری و برنامه‌های نامزدی کانادا؛ روش‌های مهاجرت کاری به کانادا با ارسال درخواست از کشور مبدا

اکسپرس اینتری یک فرآیند درخواست برای کارگران ماهری است که مایلند به‌طور‌دائم در کانادا زندگی کنند (یعنی اقامت دائم دریافت کنند). متقاضیان با پر کردن یک پرسشنامه آنلاین برای احراز شرایط اولیه درخواست ویزای کاری از طریق اکسپرس اینتری اقدام می‌کنند. امتیاز‌بندی اکسپرس اینتری توسط دولت کانادا برای تصمیم‌گیری در مورد افراد نهایی در لیست متقاضیان مجاز برای ورود به کانادا انجام می‌شود. یک مزیت مهم اکسپرس اینتری، دریافت اقامت دائم کانادا در کمتر از یک سال به شمار می‌رود.  

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP)، یکی از روش‌های سریع برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. برنامه‌های استانی این امکان را برای استان‌ها و مناطق کانادا فراهم می‌کنند تا افرادی که قصد سکونت و زندگی در استان خاصی هستند را انتخاب کنند. برای اینکه بتوانید کاندید یک استان شوید باید شرایط موردنیاز برنامه مهاجرتی آن استان را داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کانادا

دریافت ویزای کاری در کانادا به روش‌های مختلف اقدام از طریق برنامه‌های استانی یا همان PNP، از طریق اکسپرس اینتری و تبدیل ویزای توریستی به کاری با ارائه مدارک خاصی همراه است. در ادامه به بررسی حداقل مدارک و شرایط برای اشتغال مهاجران در کانادا با بررسی می‌کنیم. 

  • تجربه کاری: متقاضی بین‌المللی کار در کانادا باید حداقل یک سال سابقه کار تمام‌وقت (یا معادل پاره‌وقت) با حقوق در ده سال گذشته را داشته باشد.
  • مدارک تحصیلی: ارائه مدارک تحصیلی مرتبط یا مدرک فنی‌وحرفه‌ای از شرایط و مدارک مورد‌نیاز برای دریافت ویزای کاری کانادا به شمار می‌رود.  
  • اثبات مهارت زبان: ارائه مدارک مبتنی بر مهارت‌های زبانی (مانند آیلتس، CELPIP یا TEF) برای کار در کانادا الزامی است.
  • اثبات تمکن مالی: متقاضی کار در کانادا باید ثابت کند که پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت در کانادا از جمله هزینه‌های اقامت و زندگی را دارد.

حداقل‌های لازم برای اشتغال در کانادا ممکن است بر‌اساس نوع برنامه مهاجرتی و موقعیت شغلی تغییر کند. برای مثال مهاجرت کاری به کانادا از طریق اکسپرس اینتری نیازمند داشتن استانداردهای بالا است تا در سیستم امتیاز‌بندی آن در لیست برترین‌ها قرار بگیرید. ازاین‌رو برای کسب جدیدترین اطلاعات در‌ مورد هر روش مهاجرتی به کانادا حتما به سایت‌های مربوطه مراجعه کنید یا با موسسه‌های مهاجرتی تماس بگیرید.  

چالش‌های کار در کانادا؛ مهاجران با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند؟

در‌حالی‌که کانادا فرصت‌های شغلی فراوانی را به نیروی کار بین‌المللی ارائه می‌دهد، بازار بسیار رقابتی دارد. میزان درآمد مناسب در بیشتر فرصت‌های شغلی کانادا و کیفیت بالای زندگی در استان‌های مختلف این کشور باعث ایجاد یک چرخه رقابتی میان نیروی کار بین‌المللی شده است. البته این مرد با تقویت رزومه و به‌ویژه مهارت‌های زبانی به‌راحتی مدیریت می‌شود.  

علاوه‌بر بازار کار رقابتی در کانادا، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور نیز بالا است؛ بنابراین باید به میانگین هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا برای مهاجرت توجه داشته باشید. همچنین کانادا زمستان‌های سختی را در بسیاری از مناطق تجربه می‌کند؛ بنابراین برای سرمای هوا و برف آماده باشید.

تماس با موسسه‌های مهاجرتی؛ اقدامی حیاتی برای پیروزی در ماراتن مهاجرت

در این مقاله به بررسی ویزای کار در کانادا پرداختیم تا بدانیم آیا امکان دریافت ویزای جاب سیکر کانادا وجود دارد یا خیر. متاسفانه کانادا در لیست کشورهای ارائه‌دهنده ویزای جست‌وجوی کار قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال روش‌های متنوعی را از جمله اکسپرس اینتری، برنامه‌های نامزدی استانی و امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری را برای جذب نیروی کار خارجی فراهم کرده است. 

باتوجه‌به آمار ارائه شده در سایت visa place هر ساله نزدیک به 200000 نیرو کار خارجی با استفاده از ویزای کار برای اشتغال در کانادا وارد این کشور می‌شوند. این موضوع نشان دهنده سیاست مهاجرپذیر این کشور آمریکای شمالی برای استقبال از نیروی کار بین‌المللی در فرصت‌های شغلی مختلف است. بهتر است بدانید که فرایند دریافت موقعیت شغلی در کانادا بسیار رقابتی است؛ بنابراین برای پیشبرد بی‌دردسر این مسیر و ورود به کانادا به‌عنوان نیروی کار حتما با موسسه‌های مهاجرتی مجرب تماس بگیرید.  

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها