رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632845

تشخیص بیماری های زنان با سونوگرافی

پیشرفت امکانات و تکنولوژی‌های مورد‌استفاده در پزشکی سبب شده تا تشخیص بیماری‌های داخلی دقیق‌تر و اصولی‌تر صورت گیرد. در این میان، زنان و بدن پیچیده و منحصر‌به‌فرد‌شان از این پیشرفت سود بسیاری برده‌اند.

چراکه تشخیص و درمان امراضی که در گذشته امکان‌پذیر نبود اکنون آسان‌تر شده است. سونوگرافی نمونه بی‌مانندی از فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در حوزه پزشکی است که امکان بررسی اندام‌ها و اعضای داخلی بدن را فراهم می‌کند. بررسی رحم و دستگاه تناسلی زنان به کمک این فناوری از گسترش بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از آن‌ها جلوگیری می‌کند. در این مقاله از پی جو با ما همراه باشید تا درباره سونوگرافی و کاربرد‌هایش در تشخیص بیماری‌های زنان بیشتر با شما صحبت کنیم. سونوگرافی در شیراز و سایر شهرها را در پی جو بیابید.

تخیص بیماری زنان با سونوگرافی

تشخیص بیماری‌های زنان با سونوگرافی

سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یا فراصوت نگاری روشی است که به کمک امواج فراصوت به بررسی ارگان‌های داخلی بدن می‌پردازد. در این شیوه، با ثبت تصاویر از درون اندام‌ها، امکان تشخیص زود هنگام تعداد زیادی از بیماری‌ها فراهم می‌شود. تشخیص بیماری‌های زنان با بهره‌مندی از سونوگرافی واژینال، رحم و لگن یکی از موارد استفاده از این شیوه است. در ادامه به شما خواهیم گفت که فراصوت نگاری چگونه در تشخیص بیماری‌های زنان تاثیر‌گذار است. متخصص زنان شیراز ، متخصص زنان در کرمان و سایر شهرها را در سایت پی جو مشاهده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

تشخیص التهابات و عفونت‌های رحم به کمک سونوگرافی

عفونت رحم که با علائمی مانند پریود نامنظم، سوزش ادرار، ترشحات زرد رنگ، دل‌درد‌های شدید و دردناک خود را نشان می‌دهد ممکن است منجر به بیماری‌های متعددی در زنان شود. در این شرایط، سونوگرافی رحم و واژینال روش موثری در تشخیص میزان التهابات رحم و چگونگی وضعیت ساختاری آن است. تشخیص به‌موقع عفونت از انتشار آن جلوگیری کرده و مانع از سرایتش به خون و اندام‌های دیگر می‌شود.

تشخیص سرطان و توده‌های بدخیم

سونوگرافی به تشخیص سرطان و توده‌های بدخیم کمک می‌کند. نتیجه تعیین نوع توده به کمک این روش، درمانی فوری و کارساز است و از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند. شناسایی و درمان سرطان سینه و رحم یکی از پرکاربرد‌ترین موارد استفاده از فراصوت نگاری در زنان به‌شمار می‌رود.

سونوگرافی رحم؛ بهترین راه تشخیص بارداری خارج از رحم

بارداری خارج از رحم موضوعی جدی و دردناک است و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع به آن می‌تواند منجر به مرگ مادر شود. فراصوت نگاری رحم مطمئن‌ترین آزمایش در تعیین این اختلال است. تشخیص محل دقیق نطفه به پزشکان کمک می‌کند تا به‌درستی آن را از بدن خارج کرده و از صدمات پیش رو جلوگیری کنند.

تشخیص خونریزی در لگن با سونوگرافی تخمدان و رحم

لگن عضوی حیاتی برای بدن است و هر گونه خونریزی و آسیب در این بخش می‌تواند موجب بیماری‌های جدی مانند خونریزی داخلی شود. تشخیص به‌موقع اختلالات لگن تنها با استفاده از آزمایش سونوگرافی تخمدان و لگن ممکن است. بنابراین غربالگری‌ها و چکاپ‌های مداوم را به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی خود تبدیل کنید تا از سلامت ارگان‌های داخلی‌تان مطمئن باشید.

تعیین زمان بارداری

تعیین ضخامت و طول دهانه رحم در کنار وضعیت قرار گرفتن جنین با فراصوت نگاری امکان زایمانی آسان و بی‌دردسر را فراهم می‌کند. وقتی سر جنین در ماه نهم بارداری رو به پایین و به سمت واژن نباشد یعنی شرایط زایمان طبیعی وجود ندارد و عمل سزارین ضروری است. تنها با فراصوت نگاری تشخیص این شرایط ممکن است و در غیر اینصورت خطراتی جدی در کمین مادر و جنین خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله تعدادی از کاربرد‌های متعدد سونوگرافی را در تشخیص بیماری‌های زنان برشمردیم. تشخیص اصولی و به‌هنگام عارضه‌های مختلف تا حد زیادی نوید درمانی نتیجه‌بخش را می‌دهد. بنابراین با بهره‌مندی از دانش بهترین متخصصان از بیماری‌های طاقت‌فرسا دور بمانید و سالم زندگی کنید.

پی جو با فراهم کردن لیستی از ممتاز‌ترین مراکز درمانی و سونوگرافی و ارائه پروفایل‌های اختصاصی آن‌ها به شما در انتخاب بهترین متخصصان کمک می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحات مشاوره رایگان و نوبت دریافت کنید و از هزینه خدمات‌شان آگاه شوید. سلامتی و شادابی دو عنصر حیاتی برای داشتن زیستی دلچسب است، آن‌ها را از خود دریغ نکنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها