رفتن به محتوا

اخبار جامعه

  • ساعت 24 - در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

  • ساعت 24 - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: میزان حج ۱۴۰۳ از جهت هزینه بیش از ۳۰۰ دلار نسبت به سال گذشته کمتر است و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

  • ساعت 24 - رییس کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، با عنوان این مطلب که تورم در حوزه سلامت بالاتر از تورم در کشور است، گفت: بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند. به گزارشمهر، شهروز همتی رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند گفت: مشکل اول این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه‌ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال‌های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم. وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه‌ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه‌ها با مشکل روبرو شد لذا آزمایشگاه‌ها نتوانستند با پیشرفت‌های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند. همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می‌شود اما با تجهیز آزمایشگاه‌ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه‌ای تسهیل داده می‌شود. وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه‌ها می‌تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد. وی اظهار کرد: از متولیان امر درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه‌ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری‌ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می‌دهد لذا آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می‌تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.

  • ساعت 24 - رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به مشکلات عدیده دستیاران تخصصی و پزشکان طرحی، به طرح راهکارهایی برای برون رفت از شرایط موجود پرداخت.

  • ساعت 24 - اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران را تا فردا ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید، بارش باران و گاهی رگبار پیش‌بینی کرده است.

  • ساعت 24- پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد.

  • ساعت 24- سازمان هواشناسی: درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌ بینی می‌شود.

  • مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند ممنوع است و انتشار دهندگان آگهی فروش به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه و جریمه چهار برابری محکوم می شوند.

  • ساعت 24 - معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.

  • ساعت 24 - اکبر شوکت در انتقاد از واگذاریِ تعیین دستمزد کارگران به مجلس گفت: صحبتهای مسئولانِ وزارت کار نشان می‌دهد که آن‌ها اعتقادی به سه‌جانبه‌گرایی و اصلا اعتقادی به شرکای اجتماعی ندارند. آن‌ها می‌خواهند برخلافِ روالی که در بسیاری از کشورها جاری است تشکیلاتِ کارگری را کنار بزنند.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها