رفتن به محتوا

اخبار اقتصادی

  • ساعت 24 - عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه‌های ترجیحی با ۵۰ درصد و ۷۵ درصد تخفیف اعمال شده و لیست‌ها برای تعرفه صفر مبادله شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این موافقت‌نامه تا دو ماه آینده در پارلمان‌های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بیش از ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند.

  • ساعت 24 -بر اساس بودجه ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ همت تسهیلات برای وام ازدواج و درمان ناباروری، ودیعه مسکن و... لحاظ شده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

  • بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه‌خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ نگاهی به احکام بودجه 1403 در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت. درگام نخست از 31 هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید 70 درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود 700 میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.30 درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به 93 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد. 100همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود 100 همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد. واریز 19 میلیارد دلار به صندوق توسعه همچنین در سال 1403 حدود 19 میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت. 640 همت سرمایه‌گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

  • ساعت 24 -شرکت نفت دولتی امارات عربی متحده (ادنوک) حداکثر ظرفیت تولید نفت خام خود را بی‌سروصدا، به روز کرده است.

  • درحالی که دولت و بانک مرکزی همچنان قرص و محکم ایستاده‌اند راه فرار نرخ تبدیل دلار به ریالبا جهش دیگیری روبه رو نشود کارشناسان باوردارند که بازار سهام به دلیل تحمیل نرخ دلار نیمایی با سکون و سقوط روبه روشده است. بازا رسهام از این سمت آسیب دیده است.

  • سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: فعالان طلا و جواهر نیازی به ثبت همزمان صورت حساب الکترونی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت ندارند.

  • ساعت 24 - سامانه جامع تجارت، روز سه‌شنبه و چهارشنبه، بازار طلای تهران را هم تعطیل کرد. روز دوشنبه طلافروشان بازارهای شیراز، اصفهان و تبریز هم در اعتراض به مالیات‌ستانی‌ها تعطیل کرده بودند و سه‌شنبه، بازار طلافروشان تهران به آنان پیوستند. فعالان حوزه، سال گذشته نیز در اعتراض به اجرا شدن طرح تجارت، کرکره‌های مغازه‌های خود را پایین کشیده بودند و اجرای این طرح به تعویق افتاد اما با گذشت سه ماه مجبور به اجرای آن شده‌اند. به همین دلیل و در اعتراض به طرح سامانه تجارت، دوباره بازار را تعطیل کردند.

  • ساعت 24 - پس از انتشار نامه 10 تشکل بزرگ کارفرمایی به مقام رهبری درباره دردسرسازی بانک مرکزی برای صادرات با فشار برروی فروش دلاربه نرخ نیما حالا یکی از تشکل‌ها که نامه را امضا کرده است زیر امضا زده ودبیر کل این تشکل ادعا می‌کند به مادروغ گفته شده است. ا

  • ساعت 24 - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

  • ساعت 24 - میزان صادرات کالاهای پتروشیمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزن ۲۵.۷۷ درصد و از حیث ارزش ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. گمرک ایران اعلام کرد: با افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه از سال، تراز تجاری کشور با و بدون احتساب نفت مثبت شد.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها