رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451011

نقد و بررسی سیستم چاپ افست

رپورتاژ تبلیغی / ما قصد داریم در این مقاله در خصوص مزایای چاپ افست و تفاوت آن با چاپ دیجیتال و خدماتی که می توانیم از چاپ افست برای کارهای چاپی خود استفاده بکنیم نیز بصورت تفسیری و کامل مقاله را به تحریر در بیاوریم.

خبر
چاپ افست یک سیستم چاپ معمولی می باشد که در آن جوهر از یک صفحه به یک لاستیک متنقل می شود و سپس به سطح چاپ می رسد.

تکنیک چاپ افست با استفاده از یک حامل، تصویری که باید چاپ بشود جوهر را از غلطک دریافت می کند و برروی کاغذ پیاده سازی میکند.

توسعه صنعت چاپ افست و مخصوصا صنعت چاپ مطلبوعات از سال 1875 توسط رابرت بارکلی از انگلستان که برای چاپ برروی قلع و در سال 1903 توسط ایا واشنگتن از ایالات متحده برای چاپ برروی کاغذ رشد و توسعه پیدا کرد.

لیتوگرافی در چاپ افست یکی از رایج ترین روش های ایجاد مواد چاپی است. که می تواند به رایج ترین بخش های چاپی که از این صنعت برای خدمات چاپی از آن بهره گرفته می شود به مجلات، روزنامه ها، چاپ بروشور ، چاپ پاکت ، چاپ سربرگ ، چاپ کارت ویزیت ، چاپ لیبل ، چاپ تراکت ، چاپ سررسید و بسیاری موارد زیادی که درخواست تکثیر حجم زیاد وجود دارد از این شیوه چاپی یعنی چاپ افست استفاده شود. چاپ افست در مقایسه با سایر روش های سیستم چاپی از لحاظ اقتصادی و کیفیت و سرعت بالا از محاسن بالایی برخورد دارد است که به تفصیل به آن اشاره میکنیم.

در اکثر مطبوعات و مجلات این شیوه سیستم چاپی رایج ترین و متداول ترین شیوه چاپی می باشد که از آن استفاده می شود.

مزایای چاپ افست در مقایسه با سایر روشهای چاپی عبارتند از:

در چاپ افست تصاویر از کیفیت بسیار بالا و شفافی برخوردار است و از نظر کیفیت و تمیز این نوع سیستم بی عیب و نقص می باشد. برای مثال بافت هایی که در تصویر وجود دارد در این سیستم چاپی به خوبی قابل تشخیص و با کیفیت خواهد بود.

سرعت بالا در تکثیر در یک مدت زمان کوتاه که این سیستم چاپی را از سایر سیستم های چاپی متمایز می کند.

عمر چاپ و رنگ هایی که برروی کاغذ قرار میگیرد در مقایسه با سیستم های چاپی دیگر غیرقابل مقایسه هست زیرا این سیستم چاپی بدون دخالت دست صورت می گیرد و جوهر بصورت بهینه شده برروی کاغذ قرار میگیرد و همین سبب می شود بیش از یک میلیون طیف رنگی را ایجاد بکند.

هزینه چاپ افست بسیار مناسب تر و ارزان تر از سیستم های چاپی دیگر می باشد و علاوه بر کیفیت بالا یک چاپ با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد و به همین دلیل خدمات چاپی خودتان که در تیراژ بالا هستند مثل چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت و ... که در تیراژ بالا معمولا به چاپ می رسد این سیستم چاپی بشدت مقرون به صرفه و ارزان می باشد.

معایب اصلی چاپ افست با سایر سیستم های چاپی عبارت اند از:

سیستم چاپ افست برای چاپ تصاویر زیاد مناسب نمی باشد و از این شیوه برای چاپ تصویر و صورت زیاد توصیه نمی شود.

در این سیستم چاپی دقت چاپی تصاویر پس زمینه بسیار پایین می باشد.

از این سیستم برای چاپ در تیراژ کم و در یک مدت زمان بسیار کوتاه چند ساعته زیاد به صرفه و منطقی و در بعضی از موارد غیر قابل اجرا می باشد.

تفاوت چاپ افست با چاپ دیجیتال

مزایا و معایب هر کدام از آنها بستگی به آن پروژه متفاوت در آن پروژه می باشد. در این سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی در صنعت چاپ دیجیتال اتفاق افتاده ولی با این حال مزایا و معایبی این دو سیستم با هم دارند که ما به آن می پردازیم.

در چاپ افست، تصویر چاپی دلخواه بر روی یک صفحه قرار می گیرد و سپس از روی صفحه به پتو لاستیکی (و یا پس از آن) به سطح چاپ منتقل می شود. فرایند لیتوگرافی مبتنی بر افت فشار روغن و آب است. تصویری که باید چاپ شود از جوهر های ریز تشکیل می شود، در حالی که قسمت های غیر چاپی یک توسط پدهایی آب را جذب می کند و مناطق بدون چاپ را بدون جوهر نگه می دارد.

در چاپ دیجیتال مراحل مکانیکی حذف شده است. از جمله لیتوگرافیک زینک و تنظیم هایی که هربار دستگاه و بسیاری موارد دیگر باید قبل از چاپ اعمال بشود.

مزیای چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ افست

مدت زمان چاپی بسیار کوتاه

ضایعات در این سیستم چاپی بسیار کم می باشد.

برای چاپ در تیراژ کم چاپ دیجیتال مقرون به صرفه و منطقی تر می باشد.

در چاپ دیجیتال امکان چاپ های متغییری وجود دارد برای مثال می توانید از یک طرح چند آدرس و مشخصات چاپ بکنید که در چاپ افست شما باید از هر طرح 1000 عدد به چاپ برسانید.

سیستم چاپی ما در مجموعه چاپ متین براساس چاپ افست می باشد ولی چون تنوع بسیار بالا و زمان تحویل بسیار کمی دارد سبب شده است که مزیت کیفیت و مقرون به صرفه بودن چاپ افست و کاهش زمان تحویل چاپ دیجیتال را داشته باشد.

ما سعی کردیم در این مقاله بطور کلی و مفسر در خصوص تفاوت و مزیت و معایبی که چاپ افست در مقایسه با چاپ های مختلف دیگر دارد برای شما بیان کرده باشیم و خدماتی که چاپ افست از جمله چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ بروشور و بسیاری موراد دیگر دارد را برای شما به تفسیر اشاره بکنیم و امیدوار هستیم برای شما مفید بوده باشد.

مطلب فوق تبلیغی است و ساعت 24 محتوای آن را نه تکذیب و نه تایید می کند و مسولیتی در قبال آن ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها