رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 145297

سکته قلبی چیست | روش های پیشگیری از سکته قلبی

سکته قلبی یکی از شایع ترین بیماری های است که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشد در این مطلب توضیحاتی در خصوص این بیماری ارائه میکنیم.

استاتین
html>

همه شما می خواهید قلبتان در بهترین حالت ممکن باشد. و این ساده تر از چیزی است که فکر می کنید با تغییرات سبک زندگی می توانید به جلوگیری از حمله قلبی و بیماری های قلبی کمک کنید.

میوه ها و سبزیجات ، غلات و غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی تازه یا شاه ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نمک ، چربی های اشباع شده ، شیرینی و گوشت قرمز را کم کنید. از مصرف چربی ها و مواد غذایی ترانس با مواد "هیدروژنه" یا "نیمه هیدروژنه" جلوگیری کنید. تنوع در رژیم غذایی شما روش خوبی برای بدست آوردن تمام مواد مغذی مورد نیاز شماست.

روشی آرامش بخش را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. یوگا ، مدیتیشن ، زمان اختصاصی برای آرامش پس از کار - اینها به پایین نگه داشتن سطح استرس شما کمک می کند. احساسات استرس زا مانند عصبانیت و خصومت نیز ممکن است منجر به خطر حمله قلبی شود ، بنابراین آرام باشید و خونسرد باشید.

حمله قلبی چیست؟

هنگامی که چیزی جریان خون را به قلب شما مسدود کند ، حمله قلبی اتفاق می افتد ، بنابراین قلب نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خود را بدست آورد.

سالانه بیش از یک میلیون آمریکایی حملات قلبی دارند. حملات قلبی نیز به انفارکتوس میوکارد (MI) گفته می شود. "میو" به معنی عضله است ، "کارد" به قلب گفته می شود ، و "انفارکتوس" به معنای مرگ بافت به دلیل کمبود خون است. این مرگ بافتی می تواند باعث صدمات پایدار در عضله قلب شما شود ..

علائم حمله قلبی

علائم حمله قلبی شامل موارد زیر است:

فشار یا درد در قفسه سینه احساس خفگی
ناراحتی به پشت عرق کردن
فشار و سنگینی زیر استخوان سینه ناراحتی معده
پر بودن استفراغ
سوء هاضمه سرگیجه
ضعف شدید اضطراب
ضربان قلب سریع خستگی یا تنگی نفس

علائم می تواند از فرد به فرد دیگر یا از حمله قلبی به دیگری متفاوت باشد. زنان بیشتر به احتمال زیاد علائمی مانند معده ناراحت ، تنگی نفس ، یا درد پشت یا فک دارند.

با برخی از سکته های قلبی ، شما هیچ علائمی را مشاهده نمی کنید (انفارکتوس میوکارد "ساکت"). این امر در افرادی که مبتلا به دیابت هستند شایع تر است

پیشنهاد می شود بخوانید : هشدارهای قبل از سکته قلبی

علل حمله قلبی

عضله قلب شما به تأمین مداوم خون غنی از اکسیژن نیاز دارد. عروق کرونر خون شما را به این خون حیاتی مهم منتقل می کند. اگر مبتلا به بیماری عروق کرونر هستید ، آن شریان ها باریک می شوند ، و خون آنطور که باید جریان نمی یابد. وقتی خونرسانی شما مسدود شود ، دچار حمله قلبی خواهید شد.

چربی ها ، کلسیم ، پروتئین ها و سلول های التهابی در شریان های شما ایجاد می شود تا پلاک ایجاد کند. این رسوبات پلاک از خارج سخت و از داخل نرم و پشته است.

هنگامی که پلاک سخت است ، پوسته خارجی را ترک می کند. به این پارگی گفته می شود. پلاکت ها (چیزهایی که به شکل دیسک موجود در خون شما هستند و به لخته شدن آن کمک می کنند) به منطقه می آیند و لخته های خون در اطراف پلاک تشکیل می شوند. اگر لخته خون شریان شما را مسدود کند ، عضله قلب شما از نظر اکسیژن گرسنه می شود. سلول های ماهیچه ای به زودی می میرند و باعث آسیب دائمی می شوند.

به ندرت ، اسپاسم در شریان کرونر شما می تواند باعث حمله قلبی شود. در طی این اسپاسم عروق کرونر ، شریانهای شما محدود و یا اسپاسم را روشن و خاموش می کنند و خون رسانی به عضله قلب شما را قطع می کنند (ایسکمی). این ممکن است اتفاق بیفتد در حالی که شما در حالت استراحت هستید و حتی اگر بیماری عروق کرونر جدی ندارید.

پیشنهاد می شود بخوانید : سکته قلبی
جلوگیری از سکته قلبی
سکته قلبی

جلوگیری از سکته قلبی

امروزه به دلایل مختلف شاهد نارسایی فشارخون وبیماری قلبی بیشتری در افراد هستیم . مطالعات جدید نشان می دهد بسیاری از افراد می توانند با خوردن دارویی خاص از حمله قلبی در امان باشند که یکی از این داروها استاتین می باشد .

استاتین برای درمان نارسایی افرادی که مبتلا به بیماری قلبی هستند مفید است . خالی از فایده نیست که بدانیم چه عواملی خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد افزایش می دهند . در مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی انگلیس در مورد پیشگیری از سکته قلبی به چاپ رسید ، پژوهشگران فواید داروی کاهش کلسترول را در بین مردان بالای 50 سال وزنان بالای 60 سال که در معرض خطر ابتلا به بیمارهای قلبی بودند ، بررسی نمودند . سرپرست این تحقیق بیش از دوازده هزار بیمار را به طور تصادفی برگزید و آنها داروی استاتین ، استاتین به همراه داروی فشارخون ، فقط داروی فشارخون و هر دو گروه داروی بی اثر را مصرف کردند . پژهشگران پس از 5 سال بررسی این بیماران به این نتیجه رسیدند استاتین به تنهایی ویا همراه با داروی فشارخون احتمال درد در بیماران قلبی را کاهش می دهد . به همین دلیل نویسنده مقاله به افرادی که احتمال عوامل خطرحمله قلبی در آنها وجود دارد حتی اگر میزان کلسترول خون آنها به اندازه ای باشد که نیاز به خوردن استاتین نداشته باشند ، برای پیش گیری اولیه مصرف روزانه استاتین را پیشنهاد می کند. به عبارت دیگر استفاده از یک استاتین به عنوان پیش گیری اولیه بسیار کمتر از میزانی است که در گذشته مصرف می شد .

استاتین برای پیشگیری از سکته قلبی
استاتین

می توانیم برخی از عوامل بروز حمله قلبی را با تغییر سبک زندگی کاهش دهیم . ورزش وفعالیت بدنی ، کاهش وزن ، کاهش استرس. شرایط استرس زا گاهی سبب پرخوری وافزایش میزان مصرف سیگار می شود .

پس کاهش استرس گامی برای سلامتی می باشد .

دیگر روش های پیشگیری از حمله قلبی


اما حتی کسانی که سیگار را ترک می کنند و به طور مرتب داروی خود را مصرف می کنند نیز باید از یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل کنند. این شامل

ورزش منظم و ورزش ،

یک رژیم غذایی سالم ، کم نمک و کم چرب و

پرهیز از استرس

ورزش منظم و متوسط ورزش سالم برای قلب - حتی پس از یک حمله قلبی. ورزش های قلبی ، که در آنها تحت نظارت پزشکی با سایر افراد آسیب دیده تمرین می کنید ، شروع خوبی را پس از توان بخشی ارائه می دهند. ورزش منظم در زندگی روزمره نیز مهم است ، به عنوان مثال پیاده روی ، دوچرخه سواری یا باغبانی. علاوه بر این ، ورزش های قلبی همچنین می توانند اعتماد به نفس در بدن خود را تقویت کنند ، که می تواند به کاهش ترس های موجود کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : معجونی برای جلوگیری از سکته قلبی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها