رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 176123

درمان یبوست با روغن زیتون

ساعت24-یبوست از رایج ترین مشکلات سیستم گوارشی است. در این عارضه دفع مدفوع به ندرت و یا به صورت خشک صورت می گیرد. تعداد دفعات کار کردن شکم در افراد متفاوت می باشد.

یبوست چیست؟

یبوست از رایج ترین مشکلات سیستم گوارشی است. در این عارضه دفع مدفوع به ندرت و یا به صورت خشک صورت می گیرد. تعداد دفعات کار کردن شکم در افراد متفاوت می باشد. کار نکردن هر روز شکم نشان دهنده یبوست نیست ، اما معمولا دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته ، یبوست به شمار می آید.

دلایل بروز یبوست

یبوست معمولاً به علت حرکت کند مدفوع در روده ها می باشد که این امر باعث سخت و خشک شدن مدفوع می شود. از دلایل بروز این عارضه می توان به موارد زیر اشاره کرد : ننوشیدن آب کافی ، مصرف کم سبزیجات و میوه ها ، مصرف کم فیبر در رژیم غذایی روزانه ، دفع نکردن و نگه داشتن مدفوع در هنگام احساس دفع ، کمبود تحرک بدن ، سندرم روده تحریک پذیر ، تغییر در روش زندگی (همچون حاملگی ، مسافرت و افزایش سن) و غیره.

خوشبختانه بسیاری از یبوست ها موقتی هستند و به همین دلیل تغییر روش زندگی همچون انجام ورزش بیشتر ، مصرف میوه ها و سبزیجات بیشتر ، نوشیدن آب و فیبر زیاد می تواند موجب درمان یبوست گردد.

راه های درمان یبوست

یکی از راه های درمان یبوست مصرف روغن زیتون است. از آنجایی که روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است ، در درمان یبوست به طور طبیعی عمل کرده و عوارض جانبیِ داروهای ضد یبوست را ندارد. توجه داشته باشید که روغن زیتون کمک شایانی به درمان یبوست می کند اما نمی تواند به تنهایی ، یبوست را درمان کند. این امر مستلزم ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند پیروی از رژیم غذایی با فیبر بالا (مخصوصاً مصرف جو دو سر پرک یا سبوس جو دو سر) ، مصرف زیاد مایعات و ورزش منظم است.

روغن زیتون موجب نرم شدن مدفوع می گردد. درهنگام یبوست ، مدفوع بسیار خشک شده و بنابراین دفع آن سخت می گردد. مصرف منظم روغن زیتون ، انقباضات ماهیچه های روده را افزایش داده و موجب تحریک ترشح ماده صفراوی شده که خود منجر به نرم شدن مدفوع می گردد. مدفوع نرم ، بر خلاف مدفوع سخت ، به راحتی دفع شده و به این طریق از یبوست جلوگیری می شود.

روغن زیتون و یبوست

برای درمان یبوست می توانید یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را صبح میل کنید و یک قاشق دیگر را عصر ، و یا یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با میوه و سبزیجات مجاز و متناسب با گروه خونتان میل کنید و یا غذاهای روزانه خود را با روغن زیتون تهیه نمائید. برای مثال ، صبح یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک نوع میوه سودمند خورده و عصر آن را با بروکلی که سرشار از فیبر است میل کنید. همچنین می توانید با تهیه انواع سوپ با جو دو سر و روغن زیتون مشکل یبوست خود را حل کنید. به یاد داشته باشید که حتماً از مرغوب ترین نوع روغن زیتون استفاده کنید تا از فواید آن حداکثر استفاده را ببرید. از فواید دیگر روغن زیتون واقعی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص روغن زیتون

1. جلو گیری از بیماری های قلبی - عروقی
2. کاهنده کلسترول خون و فشار خون
3. پیشگیری و درمان دیابت
4. پیشگیری از انواع سرطان ها
5. بهبود سیستم گوارشی
6. افزایش سیستم ایمنی بدن
7. کنترل وزن و جلوگیری از چاقی
8. دفع کننده سنگ کیسه صفرا
9. جلوگیری از روماتیسم مفاصل
10. رفع زخم های دهان
11. افزایش جذب ویتامین ها در بدن
12. محافظت از آسیب اکسیداتیو
13. کمک به عملکرد شناختی
14. کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر
15. جلوگیری از پوکی استخوان


توجه بفرمائید که حتماً از روغن زیتون واقعی و با کیفیت استفاده نمائید. به همین منظور این شرکت مبادرت به واردات روغن زیتون ارگانیک و روغن هسته انگور با کیفیت بالا از ایتالیا نموده است که بزودی قابل عرضه خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها