رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450349

طرز تهیه کیک دارچین اسپانیایی | نحوه تهیه دمنوش دارچین

کیک دارچین اسپانیایی یک کیک خوشمزه و با مقوی است که برای کودکان یک میان وعده عالی می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این کیک آشنا خواهیم کرد.

کیک دارچین
html>

این کیک نازک و پفکی در اسپانیا به عنوان Bizcocho con Canela a la Leche شناخته می شود و می تواند به عنوان یک دسر بعد از شام به کار رود. به طور معمول در اسپانیا برای صبحانه (مریند) سرو می شود و برای صبحانه یا غذای آماده است. Bizcocho فقط یکی از چند کلمه ای است که به زبان اسپانیایی برای «کیک» بسته به محل استفاده می شود و برای توصیف یک نوع کیک اسفنجی مورد استفاده قرار می گیرد. کلمات دیگر برای کیک عبارتند از تارتا و پاستل، که به طور معمول در کیک های مرطوب در اسپانیا استفاده می شود، در حالی که تارت و کیک بیشتر به طور معمول در آمریکای لاتین استفاده می شود.

در تابه پخته شده ، این یک کیک ساده و شیرین است که شیرینی آن با شیر تغلیظ شده است و سپس با دارچین تزیین شده است. با قهوه یا چای داغ کاملا خوشمزه است

مواد لازم:

1/4 فنجان قهوه سبز 1/1 قاشق غذاخوری پودر آرد شیرینی پزی
4 تخم مرغ بزرگ 50 میلی لیتر شیر
1/8 فنجان آرد تمام عیار (350 میلی لیتر) شیر تغلیظ شده
3/4 فنجان شکر دانه ای دارچین به مقدار دلخواه


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا مواد تشکیل دهنده را جمع آوری کنید. قبل از انجام هر کاری فر را به 350 درجه فارنهایت روشن نموده تا داغ گردد.

مرحله دوم:

با استفاده از یک حوله کاغذی، داخل پانک تابه کیک Bundt را با روغن خیس کنید. سپس چند قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. شیب و چرخش پان را به طوری که تمام سطوح با آرد پوشش داده شده است. این کار را برای این انجام می دهیم که کیک به قالب نچسبد. اگر از قالب سیلیکونی استفاده نمایید نیازی به چرب کردن نیست چرا که پس از پخت کیک به قالب نخواهد چسبید.

مرحله سوم:

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید، زرده ها را در یک کاسه کوچک و سفیده تخم مرغ در یک کاسه بزرگ مخلوط قرار دهید.

مرحله چهارم:

با استفاده از یک میکسر برقی ( اگر هم زن برقی ندارید از مخلوط کن استفاده نمایید و زرده هاا را مخلوط نمایید ) ، زرده ها را مخلوط نمایید تا زمانی که آنها بالا بیاید و حجم دو برابر شده است.
مرحله پنجم:

شیر را مخلوط کنید و سفیده تخم مرغ را به شیر اضافه نمایید.زرده تخم مرغ میکس شده را به سفیده تخم مرغ با دقت و صبر فراوان اضافه نمایید.
مرحله ششم:

در یک کاسه جداگانه، آرد، شکر و پودر آرد شیرینی پزی را با هم اندازه گیری و الک کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.مخلوط آرد را به دقت مخلوط کرده و با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود.

مواد آماده شده را در تابه کیک Bundt بریزید.

مرحله هفتم:

تابه را در مرکز فر برای 20 تا 25 دقیقه قرار دهید تا بپزید. کیک آماده است هنگامی که یک خلال دندان وارد شده است و تمیز بیرون می آید یعنی کیک آماده شده است . کیک آماده شده رااجازه دهید خنک شود

مرحله هشتم:

هنگامی که کیک سرد شده است، به یک تخته سرو بزرگ نیاز مند خواهید بود (تخته سرو باید چند اینچ بزرگتر از کیک باشد تا مواد از آن بیرون نریزد.)

مرحله نهم:

شیر تغلیظ شده را به اندازه گفته شده در مواد لازم در روی کیک قرار دهید. از آنجا که کیک اسفنجی است، شیر تغلیظ شده مثل لعاب بلافاصله به خرد کیک رفته و کیک خیس می شود. پودر دارچین را روی آن بپاشید و با قهوه و میوه تازه در کنار هم قرار دهید.


مرحله دهم:
اگر مایل باشید کیک را روی گاز آماده نمایید بهتر است که از دم کنی استفاده نموده و شعله را متوسط کنید تا کیک نسوزد و پس از پخت یک طرف آن طرف دیگر را بپزید.


امیدوارم این کیک خوشمزه را سرو نمایید و لذت ببرید. توصیه ما به شما این است که این کیک را به همراه چای دارچینی سرو نمایید چرا که بسیار خوشمزه است . البته این کیک خوش عطر و طعم مناسب سرو عصرانه است تا خستگی کار روزانه را از بدن خارج نموده و کمک نماید در ادامه روز شاد و سرحال باشید این کار به خاطر وجود دارچین کیک است که انرژی خاصی به بدن می دهد و بدن را گرم می نماید و خواص بسیاری برای بدن دارد.

طرز تهیه دمنوش دارچین

طرز تهیه دمنوش دارچین

مواد لازم:

چوب دارچین 2 یا 3 عدد چند تکه نبات یا مقداری عسل
آب سرد 2 الی 3 لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا سه عدد از چوب دارچین را با آب بشورید و بعد از چند دقیقه که نرم تر شد خرد کنید سپش داخل یک قوری آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید حدود نیم ساعت صبر کنید تا خوب دم بکشد.

مرحله دوم:

در اخر میتوانید با مقداری لیمو ترش دمنوش را طعم دار کنید سپس داخل فنجان ریخته مقداری نبات یا عسل به ان اضافه کنید و سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها