رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232493

طرز تهیه مرغ سوخاری / طرز تهیه مرغ کنتاکی / ترد و خوشمزه

دستورهای ویژه و بی نظیر برای طرز تهیه مرغ سوخاری و طرز تهیه مرغ کنتاکی ترد و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد.با این دستورها مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی را خوشمزه تر از فست فودهای بیرون تهسه کنید.

h2 dir="RTL">مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی

Image result for ‫طرز تهیه مرغ سوخاری‬‎

مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی به دلیل ترد و خوشمزه بودن طرفداران زیادی داردو مخصوصا بچه ها و نوجوانان اغلب عاشق مرغ سوخاری مرغ کنتاکی هستند. به همین خاطر ما دراینجا طرزتهیه ی مرغ سوخاری ومرغ کنتاکی را خدمتتون تقدیم می کنیم امیدواریم این نوشته برای شما مفید واقع شود. - طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری

مواد لازم:

ران یا سینه مرغ به تعداد نفرات(ما برای چهارنفر در نظرمی گیریم) - آرد سوخاری سه پیمانه – آرد سفید دو پیمانه – ادویه و نمک به میزان دلخواه – پودرسیربه تناسب ذائقه شما بستگی دارد – پودر پونه کوهی ( یا اورگانوکه گیاهی معطر و البته تلخ است و خواص آنتی اکسیدانی دارد) به میزان دلخواه . پیاز بزرگ یک عدد. روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم.

روش تهیه

Image result for ‫طرز تهیه مرغ سوخاری‬‎

1- ابتدا لازم است که پیاز را خرد کنید و با تکه های مرغ ومقداری نمک بگذارید تا در حدود 15 الی 20 دقیقه نیم پز شود.

2- آرد سفید را بعد از الک کردن در سینی یا دیس دارای لبه بریزید. آرد سوخاری را با ادویه ها مخلوط کنید و مثل آرد سفید دردیسی مناسب بریزید(چون تکه های مرغ را باید به آرد آغشته کنید باید ظرف مناسب برای این کار باشد)

3- تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی که بتوان تکه های مرغ را درآن غلتاند بشکنید و خوب به هم بزنید.

نکته: مرغ سوخاری را به دو صورت تند که اسپایسی نامیده می شود و معمولی درست می کنند. برای تهیه ی مرغ اسپایسی لازم است مقدار زیادی فلفل ریخته شود (برای این میزانی که ما تهیه می کنیم 2 قاشق سرپر فلفل قرمز است) درنوع معمولی کمی فلفل سیاه استفاده می شود.

4- مرحله ی بعدی، مرحله آماده سازی تکه های مرغ است به این صورت که تکه های مرغی که نیم پزشده و سرد گشته اند را ابتدا درآرد سفید بغلتانید سپس به تخم مرغ آغشته کنید آنگاه در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام سطح آن را کاملا بپوشاند.

5- درمرحله سرخ کردن ابتدا درون ظرفی مناسب مقداری لازم روغن را بریزید و بگذارید کاملا داغ شود اما مواظب باشید روغن نسوزد. تکه های مرغ را درون این ظرف سرخ کنید تا کاملا سوخاری شود در آخر هم می توانید درب ظرف را بگذارید. این کارمانع کف کردن تخم مرغ استفاده شده درآن می شود.

6- درمرحله آخر بهتر است روغن اضافی مرغ ها را با پهن کردن آنها روی دستمال کاغذی بر روی یک بشقاب انجام دهید. قبل از سرو کردن آن هم مقداری پودرسیر و پودر اورگانو برروی آن بپاشید. هم اکنون مرغ سوخاری خانگی شما آماده است . نوش جان.- طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ کنتاکی

Image result for ‫طرز تهیه مرغ سوخاری‬‎

مرغ کنتاکی نوعی مرغ سوخاری است که به دلیل ترد و خوشمزه بودن طرفداران زیادی دارد. ما در اینجا طرز تهیه ی مرغ کنتاکی را تقدیم می کنیم امیدواریم مورد توجه شما واقع شود.

موادلازم:

ران یا سینه مرغ به تعداد نفرات- آرد سفید یک پیمانه – آرد سوخاری یک پیمانه – تخم مرغ دو عدد - پیاز بزرگ یک عدد – سبزیجات خشک معطر مانند : پونه ی کوهی(اورگانو) ترخون خشک وجعفری خشک هرکدام یک قاشق – ادویه ی کاری و زردچوبه به میزان دلخواه - پودرفلفل قرمز به میزان دلخواه – سیر یک عدد – دانه ی کنجد یک قاشق - روغن سرخ کردنی به میزان لازم – زعفران دم کرده یک عاشق – آبلیمو یک قاشق – روغن زیتون دوقاشق.

طرزتهیه

1- اولین مرحله آماده سازی مرغ هاست برای این کاربایدپوست مرغ ها را جداکنید.

2- روغن زیتون و آبلیمو و زعفران دم کرده را باهم مخلوط کنید و بر روی سطح مرغ ها بریزید. برای جذب شدن این مایع بهتر است به مدت نیم ساعت آنها رادریخچال بگذارید.با اینکار گوشت مرغ ها بعد از پختن سفت نمی شود.

3- سپس تکه های مرغ را به همراه پیاز خردشده و کمی نمک،فلفل و ادویه نیم پزکنید یعنی به مدت پانزده الی بیست دقیقه باحرات ملایم درآب نیم پزشود. (این کاردوفایده اولا مرغ ها زودترآماده می شوند و ثانیا درهنگام سرخ شدن روغن کمتری مصرف می شود.) بعد از نیم پز شدن مرغ ها را بگذارید تا کاملا سرد شوند.

4 - در این مرحله موادی را که باید سطح مرغ ها را با آن بپوشانید آماده کنید: ابتدا آرد سفبد را الک کنید و در بشقابی بریزید. آن گاه تخم مرغ ها را در ظرف گودی بشکنید و کاملا به هم بزنید. آرد سوخاری را هم به همراه ادویه ی کاری، سیر له شده، سبزیجات خشک، فلفل قرمز و دانه ی کنجد در بشقاب دیگری بریزید و باهم مخلوط کنید.

5 - در این مرحله باید سطح مرغ ها را با آرد معمولی، آردسوخاری و تخم مرغ بپوشانید به این صورت که تکه های مرغی که نیم پزشده و سرده شده و سطح آن کاملا خیس است را ابتدا با آرد سفید می پوشانید، سپس به تخم مرغ آغشته می کنید آنگاه در آرد سوخاری می غلتانید تا تمام سطح آن را کاملا بپوشاند.

6 - روغن را در ظرف مناسبی کاملا داغ کنید. درجه حرات مناسب در حدود 180 درجه سانتی گراد است.

7 - تکه های آماده شده ی مرغ را درون روغن قرار دهید و درب ظرف را بگذارید تا در حرارت متوسط کاملا سرخ شود. در طول این کار

مرغ ها را بچرخانید تا تمام قسمت ها ی مرغ ها طلایی رنگ شود.

8- بعد از این که مرغ ها کاملا سرخ شدند. آنها را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن ها کاملا خارج شود.

  • : ادویه ی کاری و فلفل سیاه رنگ سطح مرغ ها را تیره می کنند اگر دوست ندارید این اتفاق بیافتد از این ادویه ها استفاده نکنید.
  • دوست دارید مرغ شما پف کند، یا ازآرد مخصوص این کار استفاده کنید یا برای هر پیمانه آرد معمولی دو قاشق بیکینگ پور استفاده کنید.- طرز تهیه مرغ سوخاری
  • در این مطلب تلاش کردم دستور تهیه ی مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی را برای شما به ساده ترین شکل بنویسم. یاد آوری می کنم که با توجه به این که ممکن است شیوه ی پخت و امکانات فست فودیها و رستوران ها متفاوت باشد، لذا ممکن است طعم و مزه ی مرغ سوخاری و کنتاکی که در خانه درست می کنیم با آن چه که در بیرون می خورید کمی متفاوت باشد. اما نکته ی مهم این است که همیشه غذای خانگی سالم تر است حتی اگر فست فود باشد. ما را مثل همیشه از نظرات خودتان بی نصیب نکنید.

کلمات کلیدی: مرغ کنتاکی مرغ مرغ سوخاری فست فود مواد لازم طرزتهیه -پورفلفل قرمر روغن سرخ کردنی آرد آرد سوخاری - ادویه - پیمانه

http://nikola.ir/

http://khabarchinesh.ir/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها