رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 236216

طرز تهیه تیرامیسو | روش های تهیه انواع تیرامیسو

تیرامیسو یکی از شیرینی های است که در بین تمام مردمان دنیا شهرت زیادی دارد از این رو قصد داریم در این مطلب به نحوه پخت آن بپردازیم.

تیرامیسو
html>

طرز تهیه تیرامیسو:

تیرامیسو یکی از خوشمزه ترین و پر کالری ترین دسرهای دنیا می باشد اگر دارای رژیم غذایی هستید سرو این دسر را فراموش نمائید در ضمن این نکته را ذکر می کنم که این دسر نیاز به حوصله و وقت دارد در غیر این صورت دسر خوشمزه ای حاصل نمی گردد .تیرامیسو یکی از دسرهای لایه لایه است که دستورهای پخت متفاوتی دارد در ادامه چند نوع از این رسپی ها را از جمله تیرامیسو اصل ایتالیا و تیرامیسو شکلاتی همچنین دسر تیرامیسو را به شما آموش می دهیم :

طرز تهیه تیرامیسو

مواد لازم: شکر 1 پیمانه – پنیر خامه ای یک و نیم لیوان – تخم مرغ 6 عدد – بیسکویت به مقدار لازم - قهوه 1 پیمانه – خامه یک و نیم پیمانه – پودر کاکائو به میزان دلخواه

طرز تهیه :

در ابتدا، زرده های تخم مرغ ها را از سفیده ها جدا نمائید. زرده ها را درون ظرفی بریزید و به هم بزنید. برای حاصل شدن تیرامیسو عالی و خام استفاده نگردیدن تخم مرغ، ظرف حاوی زرده ی تخم مرغ ها روی بخار آب گرم قرار دهید شکر را به مخلوط اضافه نمائید و درحدود 10 الی 15 دقیقه به هم زدن آن ها ادامه بدهید. بعد از زمان ذکر گردیده ظرف را از روی حرارت بخار آب بردارید و پنیر خامه ای را به آن اضافه نمائید. دوباره باید محلول را خوب به هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت حاصل گردد در این قسمت خامه را که قبلا شیرین نمودید و خوب زدید به مواد حاصله اضافه نمائید و خوب، هم بزنید تا کاملا با هم قاطی گردند.

در مرحله بعد قهوه را که آماده نمودید و کاملا سرد شده را در کاسه ای بریزید برای این که باید بیسکویت ها را درون آن بخیسانید. ظرف مناسبی را بردارید و سطح آن را با مقدار کمی کره چرب نمائید. بیسکویت ها را یکی یکی برای چند ثانیه درون قهوه بگذارید بعد بیرون بیاورید ودر ظرف آماده شده به ترتیب بچینید تا سطح ظرف پر گردد آنگاه بر روی بیسکویت ها با قاشق ازمخلوط خامه ای آماده شده یک لایه بمالید وبر روی آن مقداری پودر کاکائو بپاشید دوباره یک لایه ی دیگر از بیسکویت های خیس شده در قهوه قرار دهید و به همین ترتیب تا هر چند لایه دوست داشتید بچینید.

وقتی چیدن بیسکویت ها تما م شد کار تهیه ی تیرامیسوی ما هم تمام شده است آن را برای مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آماده ی مصرف گردد.

پیشنهاد می شود بخوانید : بررسی خواص و مضرات قهوه

دسر تیرامیسو

Image result for ‫تیرامیسو‬‎

مواد لازم برای تهیه ی دسر تیرامیسو: خامه ی شکل گرفته و شیرین شده 2 پیمانه – بیسکویت لیدی فینگر 1 بسته ( نوعی بیسکویت که کمی نرم است و شبیه نان لطیفه است قابل تهیه از مغازه ها به شکل بسته ای)- پنیر ماسکارپونه 1 بسته - شکر 2 قاشق غذا خوری - وانیل نصف قاشق چایخوری - پودر کاکائو به مقدار دلخواه – قهوه ی آماده شده 2 لیوان

طرز تهیه:

برای شروع زرده های تخم مرغ ها را از سفیده ها جدا نمائید. البته فقط زرده به کار می آید آنها را در ظرفی بریزید و به هم بزنید. برای این که زرده ها خام استفاده نگردد ظرف زرده ی تخم مرغ ها روی بخار آب گرم بگذارید شکر و وانیل را نیز اضافه نموده و خوب هم بزنید تا به رنگ کرم تبدیل گردد. وقتی به غلظت مورد نیاز رسید و خنک گشت ماسکارپونه را بیافزائید( ماسکارپونه نوعی پنیر است مثل خامه پنیر که برای غلیظ کردن محلولمان مصرف می نمائیم و درایران هم تولید می گرددودر سوپر مارکت هاپیدا می شود ) بعد از افزودن ماسکارپونه خامه را هم اضافه می نمائیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. تا یکدست گردد.

در این مرحله ظرف مناسبی تهیه نموده و کف آن را با یک لایه از کرم، که آماده کردیم می پوشانیم و بر روی آن بیسکویت های لیدی فینگر را که کمی آن را در قهوه خیس کرده ایم قرار می دهیم. بیسکویت ها را خیلی خیس نکنید چون ممکن است له گردند. دوباره بر روی آن یک لایه دیگر از کرم می کشیم و بیسکویت می چینیم و کرم باقی مانده را هم بر روی آن می مالیم و روی آن را با پودر کاکائو تزیین می نمائیم و برای سه چهار ساعت در یخچال قرار می دهیم بعد از این که بسته گردید می توانیم به صورت مورد علاقه تان برش بدهیم و سرو نمائیم.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سوفله شکلات فرانسوی

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی:

Image result for ‫تیرامیسو‬‎

مواد لازم: خامه زده شده یک پیمانه و نیم - شکلات 10۰ گرم- پنیر خامه ای: 300 گرم - پودر شکر 2 قاشق غذاخوری - قهوه آماده 1 پیمانه - بیسکوئیت لیدی فینگر به میزان مورد نیاز- پودر کاکائو به مقدار لازم

طرزتهیه :

برای شروع کار شکر را در ظرف مناسبی با پنیر خامه ای قاطی و مخلوط نمائیم در ادامه خامه ی شکل گرفته را هم بیافزائید و خوب هم بزنید. شکلات را به روش بن ماری ذوب نمائید و به همراه یک سوم قهوه به محلول اضافه نمائید و به هم زدن آن ها ادامه دهید تا یکدست گردد.

کف ظرف مناسبی را با پلاستیک فریزری باز شده یا کاغذ قنادی نچسب بپوشانید. نیمی ازمحلول آماده شده را درسطح آن بریزید و با کمک قاشق صاف نمائید. سطح بیسکویت ها را در قهوه چند ثانیه خیس نموده و بر روی محلول مرتب قرار دهید. یک لایه ی دیگر از محلول را هم مثل قبلی بر روی بیسکویت ها پخش نمائید و دوباره بیسکویت ها را بر روی آن بچینید و در آخر هم روی آنها را با باقی مانده ی مواد بپوشانید و برروی آن پودر کاکائو بریزید.

تیرامیسوی شکلاتی ما آماده است آن را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید پس از آن آن را از یخچال درآورید می توانید آن را در ظرف دیگری برگردانید یا در همان حالت به قطعات دلخواه ببرید و سرو نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه دسر ایتالیایی

طرز تهیه تیرامیسو | روش های تهیه انواع تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی


مواد لازم برای تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی

پنیر ماسکارپونه – یک عدد (برند کاله دارد و رنگ بسته بندی سبز می باشد)
شیر – به میزان کم
لیدی فینگر – یک بسته 200 گرمی
قهوه اسپرسو – یک لیوان
شکر – 20 گرم
زرده تخم مرغ – 3 عدد
پودر کاکائو – 2 تا 3 قاشق غذاخوری
یک عدد ظرف مربعی (در دار)

طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی
شاید شما هم دوست داشته باشید دستور اصلی و ایتالیایی تیرامیسو را بدانید عده ای معتقدند تیرامیسو بدون تخم مرغ است اما اینطور نیست حتی بعضی ها به جای پنیر ماسکارپونه از خامه استفاده می نمایند که این هم از دستور اصلی خارج است شما می توانید با این دستور یک تیرامیسوی فوق العاده خوشمزه و متفاوت را بچشید.
برای تهیه این دسر ظرف مناسبی را بردارید و پنیر را در آن بریزید و بعد شکر را بریزید و زرده تخم مرغ را دانه دانه اضافه نموده و هم بزنید وقتی که موادمان به غلظت خوبی برسد بعد کمی شیر بریزید تا غلظت مایه مانند مایه کیک گردد.
قهوه را آماده نمائید و صبر کنید تا سرد گردد بعد لیدی فینگر را در قهوه فرو نموده و دربیاورید. اگر علاقه مندید لیدی فینگر ها ترد باشند خیلی کم در قهوه فرو نمائید اگر می خواهید به صورت نرم باشند دوبار در قهوه قرار دهید و در آورید تا قهوه به خوبی جذب بیسکوییت های لیدی فینگر گردد
بعد از در آوردن لیدی فینگر ها از قهوه آن ها را در ظرف سرو که بهتر است پیرکس مربعی باشد قرار دهید و کنار هم بچینید
وقتی یک ردیف پر گردید به آرامی مایه پنیر که آماده نمودید را روی آن ها بریزید . سپس کاکائو را با کمک الک روی لایه پنیری بریزید به طوری که کاملا قهوه ای گردد
در مرحله بعد دوباره یک لایه لیدی فینگر که در قهوه زده اید بچینید و رویش مواد پنیری بمالید در آخر کار هم مجدد کاکائو با الک رویش راقهوه ای نمائید.
حالا تیرامیسو آماده است فقط بهتر است برای مدت زمان دو ساعت دریخچال بگذارید تا خنک گردد و خودش را بگیرد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر قهوه و کاپوچینو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها