رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 27065

رییس حزب توحید عربی:

هشدارهای ایران سیاست های آمریکا در عراق و سوریه را تغییر داد

سایت خبری تحلیلی ساعت24- وئام وهاب رییس حزب توحید عربی لبنان با تاکید بر اینکه جنگ آینده مقاومت لبنان با رژیم اسراییل در سرزمین های اشغالی خواهد بود، گفت که هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری ایران به آمریکا و داعش معادلات را در سوریه و عراق تغییر داده است.

هشدارهای ایران سیاست های آمریکا در عراق و سوریه را تغییر داد
وئام وهاب از وزرای دولت های پیشین لبنان، اظهارات روشنگرانه حضرت آیت الله \'علی خامنه ای\' رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیت آمریکا از تشکیل به اصطلاح \'ائتلاف بین المللی ضد داعش\' را در تعدیل اهداف و برنامه های این ائتلاف بویژه در سوریه حایز اهمیت خواند.
وی خاطرنشان کرد که هشدار به موقع \'حسن روحانی\' رییس جمهوری اسلامی ایران به گروه تروریستی تکفیری داعش نیز این گروه را مجبور کرد که از طرح حمله به بغداد و بویژه دو شهر مهم \'کربلا\' و \'نجف\' منصرف شود.

نگاه ریاکارانه ائتلاف به تروریسم
وی دیدگاه آمریکا و بیشتر کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش را نسبت به تروریسم، \'ریاکارانه ، دوگانه و منافقانه\' توصیف کرد و گفت که هر یک از کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف برای تامین منافع خود و نه مبارزه با تروریسم، دور هم جمع شده اند.
این فعال سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا اگر تمایل داشت، بدون تشکیل این ائتلاف هم می توانست با تروریسم مبارزه کند.
رییس حزب توحید عربی با بیان اینکه \'دولت آمریکا در گام اول باید از برخورد منافقانه و دوگانه با ملت خود و دیگر ملت های جهان دست بردارد\'، تصریح کرد: همه می دانند هیچ معارض معتدلی در سوریه وجود ندارد که نیاز به حمایت داشته باشد.
وئام وهاب اظهار داشت: هدف امروز آمریکا از اعلام جنگ علیه داعش هم کسب منافعی از هزینه یکصد میلیارد دلاری است که در اجلاس جده عربستان برای مبارزه با این گروه تروریستی - تکفیری تعیین شد.
وی گفت: برخی از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از اموال مردم کشورهای خود این هزینه را می پردازند و در حقیقت بخشی را این سران و بخشی دیگر را آمریکا بالا می کشد.

آمریکا در سوریه باید بین دولت و تروریسم یکی را انتخاب کند
وئام وهاب خاطرنشان کرد: اکنون در سوریه نظام، ارتش و مردم این کشور با تروریسم تکفیری که از بیش از ۸۰ کشور آمده اند، در حال نبرد هستند و آمریکا باید بین دولت و تروریسم یکی را انتخاب کند که ظاهرا به اسم مبارزه با تروریسم به کمک \'تروریسم خود ساخته\'، آمده است.
رییس حزب توحید عربی اضافه کرد: گام دوم این است که از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه بخواهد دست از حمایت مالی ، تسلیحاتی ، سیاسی و رسانه ای از تروریسم تکفیری بردارند و در صورت تحقق این گام ۸۰ درصد مسیر مبازره با تروریسم در منطقه از جمله سوریه و عراق طی می شود.

حملات هوایی نمایشی
وی، حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه و عراق را نمایشی توصیف کرد و گفت: آمریکایی ها تاکنون فقط مبادرت به چند مورد حملات هوایی کرده اند، اما زمانی که می خواستند \'صدام حسین\' را ساقط کنند، صدها بار در شبانه روز دست به حمله هوایی می زدند.
وئام وهاب درادامه تاکید کرد که توطئه جدید آمریکا به بهانه جنگ علیه تروریسم شروع شده و هدف نهایی واشنگتن بازگشت و تحمیل هزینه های خود بر منطقه است.
رییس حزب توحید عربی، موضع آمریکا را بخشی از \'سیاست اشغال\' دانست و گفت: شرایط کنونی یادآور اقدام ریاکارانه آمریکا در لیبی است.
وی با بیان اینکه \'اقدامات آمریکا در لیبی با قطعنامه شورای امنیت همخوانی نداشت\'، افزود: امروز هم در نمایش به اصطلاح مبارزه با تروریسم، اقدامات آمریکا مغایر با قطعنامه ۲۱۷۰ شورای امنیت است و برای همین است که روس ها می گویند، باید به قطعنامه شورای امنیت پایبند بود.

محور مقاومت و مبارزه با تروریسم
وئام وهاب تاکید کرد: محور مقاومت به هرگونه اقدام به اصطلاح ائتلاف ضد داعش علیه ارتش و نظام سوریه پاسخ می گوید و این پاسخ می تواند همه پایتخت های شرکت کننده در این ائتلاف که باید بهای تجاوز خود را بپردازند، شامل شود.
رییس حزب توحید عربی تصریح کرد: معتقدم تصمیم حزب الله ، ایران ، روسیه و حتی سوریه در این فضا و شرایط روشن است، بیانات مقامات ایرانی، روسی و حزب الله بویژه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا گویا است و ایشان به موقع دست آمریکا و دیگر ارکان به اصطلاح ائتلاف ضد داعش را رو کردند.
وی درباره اینکه پاسخ چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسته به چگونگی و سطح حمله و تجاوز دارد و قطعا هر حمله نظامی بدون پاسخ مناسب نظامی باقی نخواهد ماند.
وئام وهاب تاکید کرد: هشدارهای جمهوری اسلامی ایران به آمریکا موجب شده تا \'پنتاگون\' از حملات هوایی و موشکی به ارتش و نظام سوریه منصرف شود و طرح های براندازانه علیه دمشق را از روی میز بردارد.
وی با اشاره به موضع روحانی که تاکید کرده است بغداد، نجف و کربلا \'خط قرمز\' ایران است و اجازه تجاوز به آنها را نمی دهیم، گفت: قبل از این اعلام موضع و تعیین خطوط قرمز تهران، داعش قصد جدی برای اشغال بغداد ، کربلا و نجف و تعرض به اماکن مقدس این دو شهر را داشت.

سیاست خارجی عربستان و حسادت کور
رییس حزب توحید عربی، سیاست خارجی عربستان سعودی را با نوعی \'حسادت کور\' آمیخته دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت برای تامین منافع جهان اسلام چند بار بر ضرورت برقراری روابط با عربستان تاکید کردند، اما این حسادت کور اجازه نداده تا ریاض بتواند پاسخی مناسب و مثبت بدهد.
وی با بیان اینکه \'امیدواریم بزودی شاهد تحول در روابط تهران و ریاض باشیم\'، خاطر نشان کرد: در صورت ادامه سیاست حسادت کور، در نهایت عربستان سعودی است که بهای آن را خواهد پرداخت.
وئام وهاب تصریح کرد: \'ابوبکر البغدادی\' سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش بیشتر از هر چیز چشم طمع به القاب شاه سعودی دارد و خواستار بیعت او با خود است.

داعش، توطئه ای استعماری است
رییس حزب توحید عربی گفت: داعش یک توطئه استعماری آمریکایی ، قطری ، ترکی و سعودی است که برای برخی برنامه ها خلق شده بود، اما اکنون افسارش از دست صاحبان آن خارج شده و از خطوط ترسیم شده، عبور کرده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی داعش به کردستان عراق و مرزهای عربستان نزدیک شد، فهمیدند که خطر جدی است.
وئام وهاب تصریح کرد: اکنون این \'حیوان وحشی\' تصمیم گرفته مرزهایی جدیدی ترسیم نماید و برای باقی ماندن نیاز دارد به عربستان و لبنان و دیگر کشورهای منطقه نفوذ کند.
رییس حزب توحید عربی گفت: حملات هوایی ائتلاف بیانگر این است که هدف، نابودی داعش نیست، بلکه قصد آنها کنترل این حیوان وحشی است تا مطابق همان برنامه اول به کار خود ادامه دهد.

حمله داعش به لبنان جدی است
وی در ادامه گفت وگو با ایرنا، حمله گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش به لبنان را در شرایط کنونی جدی دانست و گفت که تنها عامل تعیین کننده برای شروع این حمله زمان\' است.
وئام وهاب افزود: داعش، لبنان را بخشی از \'ولایت شام\' می داند، اما اکنون در اولویت آن قرار ندارد.
رییس حزب توحید عربی در عین حال تاکید کرد: این گروه تروریستی تکفیری بیکار ننشسته و با توجه به امکانات و اموالی که دارد، در حال جذب نیرو از داخل و خارج لبنان و سازماندهی و آموزش آنها است.

تشکیل جبهه مقاومت و ارتش های لبنان و سوریه برای مقابله با داعش
وی هشدار داد: لبنان در معرض یک خطر جدی است و تروریست های تکفیری در ارتفاعات و مرزهای شرقی لبنان با سوریه مستقر هستند و تصمیم دارند قبل از فرارسیدن فصل سرما، وارد شهرک ها و روستاهای شرق لبنان و منطقه \'القلمون\' سوریه شوند.
وئام وهاب تنها راه موفقیت لبنان برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و \'جبهه النصره\' را تشکیل \'جبهه متحد مقاومت و ارتش های لبنان و سوریه\' دانست.
رییس حزب توحید عربی با بیان اینکه مقاومت سناریوها و برنامه های مختلفی برای مقابله با خطر داعش علیه لبنان دارد، تاکید کرد: اگر ارتش لبنان خواستار کمک از مقاومت در رویارویی با تروریسم تکفیری شود، حزب الله دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه \'مشکل اساسی لبنانی ها در مبارزه با دشمن تکفیری و صهیونیستی تصمیم های سیاسی است، نه قدرت و توانایی ارتش لبنان\'، خاطر نشان کرد: اگر از جمهوری اسلامی ایران درخواست شود، به سرعت برای مسلح کردن ارتش و تقویت قدرت آن اقدام می کند، اما برخی سیاست مداران در لبنان از ترس آمریکا ، اروپایی ها و عربستان سعودی جرات طرح این درخواست را ندارند.

افزایش محبوبیت حزب الله در لبنان
وئام وهاب اظهار داشت: حزب الله تاکنون در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری ایستاده و از لبنان حمایت کرده و امروز مردم لبنان حتی هواداران \'گروه ۱۴ مارس\' آن را ساحل امن و پناهگاهی اطمینان بخش می دانند.
رییس حزب توحید عربی خاطر نشان کرد: امروز مهمترین تحول در لبنان گسترش محبوبیت مقاومت است که البته دشمنی های رقبا، این محبوبیت را هم افزایش داده است.

حضور نیروهای حزب توحید عربی در سوریه
وی در بخشی دیگر از گفت و گو با ایرنا ، روابطش با \'بشار اسد\' رییس جمهوری سوریه را \'بسیار خوب\' توصیف کرد.
وئام وهاب به مشارکت نیروهای حزب توحید عربی بویژه اهالی طایفه \'دروزی\' در نبرد با تروریسم تکفیری از جمله در \'جبل االشیخ\'، \'السویداء\' و \'جرمانای\' سوریه اشاره کرد و گفت که این حزب اخیرا شهدایی را در نبردهای جبل الشیخ و السویداء تقدیم کرده است.
رییس حزب توحید عربی افزود: مقامات و اهالی دروزی در سوریه و لبنان خطر تروریسم تکفیری را درک کرده و برای مقابله با اندیشه تکفیری که منطقه و جهان را تهدید می کند، آماده هستند.

تغییر مواضع ولید جنبلاط
وی که از رقبای \'ولید جنبلاط \' رییس حزب دروزی \'سوسیالیست ترقیخواه\' در میان طایفه دروز لبنان و سوریه است، تصریح کرد: جنبلاط اخیرا قانع شده که آنچه ما در سال های گذشته درباره لبنان و خطر تروریسم می گفتیم، درست بوده است.
وئام وهاب با بیان اینکه روابطش با رقیب دیرین خوب است، خاطرنشان کرد: جنبلاط دریافته که نباید به زمزمه ها و ادعاهای برخی سفرای خارجی و مقامات آمریکایی گوش کرد که تنها منافع کشورهای خود را جست و جو می کنند و پس از سوء استفاده از سیاستمداران، آنها را کنار می گذارند.
رییس حزب توحید عربی تاکید کرد: مهمتر از همه این است که جنبلاط قانع شده خطر تروریسم تکفیری همه را تهدید می کند و فرقی بین سنی، شیعه، مسیحی و دروزی نمی گذارد و اکنون وی از مرحله شعار سرنگونی نظام سوریه فاصله گرفته است.
وی گفت: \'سید حسن نصرالله\' دبیر کل حزب الله در نشست اخیر با جنبلاط از واقعیت اهداف داعش در قبال همه طوایف منطقه و لبنان از جمله دروزی ها پرده برداشت و جنبلاط پس از درک واقعیت ها، اکنون در مناطق دروزی نشین لبنان به راه افتاده و این واقعیت ها را ضمن دفاع از حضور حزب الله در سوریه، تشریح می کند.

اوضاع سیاسی لبنان
وئام وهاب تاکید کرد: تمدید دوره کنونی مجلس لبنان قطعی شده ، اما هیچکس نمی خواهد مسوولیت اعلام آن را برعهده بگیرد.
رییس حزب توحید عربی گفت: برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان گروه های سیاسی \'به جای شکستن استخوان یکدیگر\'، باید توافق کنند.
وی تصریح کرد: در صورتی که ژنرال \'میشل عون\' نخواهد نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام کند، ژنرال \'جان قهوجی\' فرمانده ارتش، \'جان عبید\' وزیر خارجه سابق، \'ریاض سلامه\' رییس بانک مرکزی و \'جورج خوری\' سفیر لبنان در واتیکان چهار گزینه اصلی ریاست جمهوری لبنان هستند و شانس چهار نفر تاکنون مساوی است.

جنگ آینده مقاومت لبنان در سرزمین های اشغالی خواهد بود
وئام وهاب در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: اسراییل قدرت حزب الله را می شناسد و بویژه اینکه محور مقاومت معادلات در منطقه را تغییر داده است.
رییس حزب توحید عربی به پیروزی های مستمر مقاومت لبنان در جنگ ها با دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز تاریخ در حال تکرار است و مقاومت فلسطین با الگو برداری از مقاومت لبنان به پیروزی های چشمگیری دست یافته است که آخرین آن در جنگ ۵۱ روزه علیه غزه بود.
وی افزود: مقاومت فلسطین و لبنان با کمک های دیگر کشورهای عضو محور مقاومت بویژه جمهوری اسلامی ایران توانسته اند پرونده شکست های دشمن صهیونیستی را قطور کنند .
وئام وهاب خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی که جرات ورود به خاک غزه را ندارد، هرگز به خود اجازه نمی دهد دست به یک ماجراجویی جدید بزند و به لبنان که مقاومتش دارای امکانات و گزینه های زیادی است و عمق راهبردی آن تا سوریه، عراق و ایران کشیده می شود، حمله کند.
رییس حزب توحید عربی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی واقعا نگران است، زیرا حقیقت را می داند و یقین دارد که مقاومت امروز منتظر نمی ماند تا لبنان و زیر ساخت های آن نابود شود و با چند موشک پاسخ دهد، این بار صحنه نبرد و جنگ احتمالی در داخل فلسطین اشغالی خواهد بود.
منبع ایرنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها