رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316336

خواص بابونه |بابونه چه فوایدی برای پوست و سلامتی دارد؟

خواص بابونه چیست؟ بابونه ویژگیهای بی نظیری برای سلامتی دارد . در صورت مصرف آن پوست مناسب و مو تقویت شده و سلامت قلب و دستگاه گوارش شما بوجود می آید.

بابونه.jpg
html>

بابونه گیاهی دارویی از خانواده کاسنی و بومادران میباشد.این گیاه معطر بوده و دارای طبع گرم و خشک است.بابونه به سبب خواص بی نظیر دارویی لقب داروخانه سیار را گرفته است.از خواصاین گیاه میتوان به خاصیت هایی مثل:ضد التهاب بودن،از بین برنده آکنه صورت،رفع اگزما،ترمیم سوختگی ها،مراقبت از مو و غیره اشاره کرد.در این مطلب به طور دسته بندی شده خواص بابونه را در اختیار شما میگذاریم.

خواص بابونه برای پوست

یکی از گیاهانی که با استفاده از آن میتوان به پوست صورت بخور داد بابونه میباشد.با استفاده از این بخور منافذ پوستی باز شده و عمل خون رسانی در پوست بهتر انجام میشود.در طول این عمل چربی های مضاعف پوست پاک شده و پوست رطوبت میگیرد.همین رطوبت از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری میکند.برای بخوردادن پوست خود مقداری از گیاه گل ختمی و گل بابونه را در آب جوش بریزید بگذارید تا به مدت ده دقیقه بماند تا دم بکشد.سپس پارچه ی کلفتی بر روی ظرف و خودتان بیاندازید و اجازه دهید پوستتان در معرض بخار آن قرار بگیرد.به طور همزمان پوست خود را ماساژ دهید.

میتوانید از روغن بابونه برای از بین بردن جوش ها و آکنه های صورت همچنین بهبود آفتاب سوختگی استفاده کنید.روغن بابونه باعث کاهش التهاب و قرمزی صورت میشود برای کاهش التهابات صورت خود به وسیله آن بهتر است آن را با روغن گل مغربی مخلوط کنید.این روغن برای شاداب و جوان نگه داشتن پوست نیز بسیار کاربرد دارد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص مخلصه و مضرات مخلصه

خواص بابونه

بابونه برای دستگاه گوارش

بابونه آرام بخش دستگاه گوارش میباشد.

این گیاه دارای خواصی چون خاصیت:

ضد نفخ بودن رفع کننده سوء هاضمه
بادشکنی ضد انگل
جلوگیری کننده از ابتلا به زخم معده

برای درمان مسمومیت های غذایی نیز میتوان از بابونه استفاده کرد.

فواید بابونه برای معده

یکی از بارزترین خواص بابونه خاصیت آن برای معده و تقویت آن است.از بابونه برای درمان زخم و ورم معده استفاده میشود.افرادی که دارای سوزش معده هستند میتوانند با مصرف چای بابونه به راحتی آن را از بین ببرند.برای این منظور کافی است تا گل بابونه را در مقداری آب جوش حل کرده و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد و روزانه 3 یا 4 قاشق از آن را به صورت ناشتا میل کنید.سپس پس از گذشت 15 دقیقه میتوانید صبحانه خود را میل کنید.

بابونه و مغز و قلب

مصرف بابونه باعث گشاد شدن عروق،کاهش فشار خون،رقیق شدن خون و درمان کم خونی میشود

این گیاه مفید برای اعصاب است و سبب تقویت حافظه و اعصاب میشود.همچنین دارای خواص جلوگیری از اضطراب،ضد بیقراری و میگرن و درمان سرگیجه و تشنج های عصبی میاشد.

از بابونه به عنوان خواب آور نیز استفاده میشود

ویژگیهای بابونه برای مو

بابونه پوست سر را که دچار خشکی و شوره است را نرم کرده و در درمان و پیشگیری شوره سر مؤثر است.استفاده مرتب از چای آن باعث درمان ریزش مو و همچنین مو خوره میشود.

استفاده از آن باعث درخشندگی و و براق تر شدن و سالم تر به نظر رسیدن موهای شما شده و اگر موهایی دارید که جنسشان طوری است که زود به هم گره میخورد آن ها را منعطف تر میکند.

علاوه بر این ها اگر میخواهید به روش طبیعی رنگ موهای خود را روشن تر کنید بابونه را به شما توصیه میکنم.به این منظور نیز باید موهای تمیز خود را با چای بابونه آب کشی کنید.

هشدار هایی در مصرف بابونه

در استفاده از بابونه زیاده روی نکنید چرا که مصرف بیش از اندازه آن باعث سر درد،متورم شدن چشم و پروستات و تعریق زیادی میشود.همچنین مصرف زیاد آن در خانم های باردار باعث سقط جنین خواهد شد.

از آن باعث درخشندگی و و براق تر شدن و سالم تر به نظر رسیدن موهای شما شده و اگر موهایی دارید که جنسشان طوری است که زود به هم گره میخورد آن ها را منعطف تر میکند.

خواص چای بابونه:

مصرف چای بابونه نیز خالی از لطف نیست برای این کار یک قاشق از بابونه را در آب جوش ریخته و در قوری دم نمائید با نبات میل کنید. این معجون دارای خواص زیر می باشد:

اگر سرماخورده اید با دم نمودن بابونه می توانید عفونت گلو را رفع نموده و سیستم ایمنی را تقویت نمائید.

اگر دچار گرفتگی عضلات شده اید یا به خاطر قاعدگی گر گرفته اید این دمنوش مناسب حال شما می باشد.همچنین برای مشکلات یائسگی موثر است.

اگر درد شکم یا کمر دارید این دمنوش درد شما را تسکین می دهد.این چای سردرد ،میگرن، درد دندان و دردهای عصبی را نیز درمان می نماید.

دم کرده بابونه سیستم کبد را بهبود می بخشد.

اگر درد رماتیسم دارید بابونه را دم نموده و میل فرمائید.

چای بابونه برای درمان خارجی

بابونه اثر خود را مدیون روغنهای اساسی مانند بیزابولول و پیش ماده شامازولن است. روغنها بخصوص در گلها متمرکز می شوند.

در داروهای گیاهی و مواد آرایشی ، روغن های بابونه به دلیل اثرات ضد التهابی به عنوان عصاره استفاده می شود. چامازولن رنگ آبی تیره دارد ، بنابراین کرم های بابونه اغلب مایل به آبی هستند.به جای نوشیدن چای بابونه ، می توانید از آن به صورت موضعی برای درمان التهاب استفاده کنید برای جلوگیری از عفونت می توانید ساییدگی های کوچکتر را با چای بابونه خنک شده بشویید.چای بابونه به عنوان یک ماسک صورت به درمان پوست کمی لکه دار کمک می کند .

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص مرزنجوش و طریقه مصرف مرزنجوش
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها