رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318621

خواص جوانه گندم | جوانه گندم و فوایدی که که هرگز نمیدانستید

جوانه گندم فواید زیادی برای بدن دارد که میتوان آن را معجزه سلامتی نامید در این مطلب به خواص جوانه گندم اشاره میکنیم.

جوانه گندم
html>

تمام ویتامین های مغذی ، مواد معدنی و مواد مغذی در جوانه گندم موجود است. این بخش کوچک از هسته گندم در واقع جنین گیاه گندم است ، به همین دلیل حاوی ماده غذایی متمرکز زیادی است.

در حقیقت ، فقط یک اونس آن می تواند یک تکه مهم از تیامین ، فولات ، فسفر ، منگنز و سلنیوم مورد نیاز شما را در کل روز بدست آورد.

متأسفانه آرد گندم که حاوی جوانه گندم است در طی فرآیند پالایش که دانه های گندم کامل را به آرد سفید تبدیل می کند از بین می رود. تولیدکنندگان مواد غذایی این کار را انجام می دهند زیرا چربی موجود در هسته گندم می تواند سفت شود و ماندگاری محصولات را کوتاه کند.

این بدان معناست که ، مگر در مواردی که به عنوان گندم کامل 100 درصد مشخص شود ، اکثر محصولات گندمی که به طور معمول از آن استفاده می کنید ، مانند نان ، کالاهای پخته شده ، غلات و ماکارونی ، فاقد خواص سرشار از مواد مغذی موجود در جوانه گندم هستند.

روش پردازش دانه ها نسبتاً جدید است. در گذشته ، آسیاب های سنگی آرد را با خرد کردن دانه ها بین سنگ های بزرگ تولید می کردند که به حفظ مواد مغذی مفید هسته گندم کمک می کرد. آسیاب های غلتکی بخار و آسیاب های آرد خودکار بعدا معرفی شدند و توانستند بدون آسیب رساندن به مواد مغذی ، راندمان و سرعت را افزایش دهند.

با تولید انقلاب صنعتی ، کارخانه تولید غلتک به بازار آمد ، اختراع جدیدی که با از بین بردن جوانه و سبوس ، باعث افزایش تولید آرد سفید شد و در کنار کربوهیدراتهای خالی و کالری کمی از خود باقی گذاشت. به همین دلیل بسیاری از محصولات گندم امروز چربی شکم را زیاد می کند.

با این حال ، گزینه های زیادی برای اضافه کردن جوانه گندم به رژیم غذایی شما وجود دارد ، و دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید. جوانه گندم بسیار مغذی است ، به راحتی در رژیم روزانه شما گنجانیده شده و مملو از فواید سلامتی است و آن را به یک رژیم غذایی عالی تبدیل می کند

خواص جوانه گندم

جوانه گندم نوعی ماده ی غذایی مغذی است که سرشار از مواد مفید مانند:

فسفر سلنیم
آهن پتاسیم
روی

ویتامین ب موجود در این گیاه کمک زیادی به سوخت و ساز مواد غذایی برای تولید انرژی میکند.آهن موجود در جوانه گندم اکسیژن را در خون نگه میدارد و فسفر آن به سلامت استخوان ها کمک می کند.

در ادامه مطلب مهم ترین خواص جوانه گندم را شرح خواهیم داد

خواص جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم نقش زیادی در رفع مشکلات پوستی دارد.توصیه شده است که در دوره درمان به طور روزانه از جوانه گندم در غذا و سالاد های خود استفاده کنید و از نوع خشک جوانه ی گندم به عنوان ماسک بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.بری تهیه ی ماسک باید کمی جوانه ی گندم را به همراه مقداری شیر بر روی صورت خود قرار دهید و قبل از خشک شدن آن پوست خود را بشویید.

خواص جوانه گندم برای کودکان

همانطور که گفته شد جوانه گندم حاوی مواد مغذی بسیاری می باشد که برای رشد جسمی و همینطور روحی کودکان لازم و مفید است.فیبر باعث بهبود یبوست کودکان می شود و همانطور که می دانید مقدار قابل توجهی فیبر در جوانه گندم موجود است.هم چنین این گیاه حاوی ویتامین ب است که سبب افزایش متابولیسم،سطح انرژی و تولید گولبول های قرمز در کودکان می شود.

توجه داشته باشید گلوتن موجود در جوانه گندم برای کودکان زیر 6 ماه مضر است.توصیه میشود قبل از استفاده از آن برای کودکتان با پزشک مشورت کنید.

خواص جوانه گندم برای دیابت

فیبری که در جوانه گندم وجود دارد نه تنها از یبوست جلوگیری میکند و آن را بهبود می دهد بلکه برای تنظیم قند خون بدن نیز سودمند است.فیبر با کاهش جذب قند در خون باعث کنترل میزان قند خون می شود.بر اساس مطالعات مصرف فیبر بیشتر سبب کاهش قند خون ناشتا در افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند می شود.

جوانه گندم و تقویت بدن

جوانه گندم حاوی ویتامین ب1 است که این که این ماده باعث رفع خستگی،بیحالی و ضعق بدن میشود.

در سنین کهن سالی که بدن به انرژی کمتر و ویتامین های بیشتری دارد میتوان از جوانه گندم برای رفع نیاز ها استفاده نمود.

خواص جوانه گندم
جوانه گندم و سلامتی

خواص جوانه گندم برای لاغری

جوانه گندم از جمله موادی است که برای کاهش وزن و منبع انرژی روزانه افراد سودمند است.این مواد حاوی موادی مانند فیبر است که باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود.به علاوه با تامین انرژی مورد نیاز روزانه باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

خواص جوانه گندم برای سرطان

جوانه گندم دارای آنتی اکسیدان هایی است که در جلوگیری و درمان سرطان تاثیر دارند.جوانه گندم به سبب داشتن این آنتی اکسیدان ها باعث مرگ سلولهای سرطانی در روده بزرگ می شود و از رشد آن ها نیز جلوگیری می کند.

خواص جوانه گندم برای بدن سازی

جوانه گندم حاوی ویتامین ها،مواد معدنی و کربوهیدرات مورد نیازبرای بدن ورزشکاران است.به علاوه فیبر موجود در آن از افزایش وزن جلوگیری می کند.پروتئین موجود در آن نیز به تقویت عضلات و عضله سازی بدنسازان کمک زیادی می کند.هم چنین این گیاه انرژی مورد نیاز بدن آن ها برای انجام تمرینات ورزشی را تامین می کند.

خواص جوانه گندم برای مو

این ماده برای درمان ریزش مو و یا حتی ترمیم مو های آسیب دیده موثر است.به این منظور کافی است روزانه 2 قاشق غذاخوری جوانه گندم را به همراه وعده های غذایی خود میل کنید.

خواص جوانه گندم برای بارداری

جوانه گندم سرشار از اسید فولیک است که مواد مورد نیاز جنین برای رشد را فراهم میکند و از نقص های مادر زادی آن نیز جلوگیری می کند.هم چنین استفاده از جوانه گندم در خانم های باردار باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت دوران بارداری می شود.

ویژگی های مفید جوانه گندم

یک مطالعه نشان می دهد که خوردن جوانه گندم به طور منظم روند پیری را کند می کند.

در سال 2013 ، دانشگاه گراتس دریافت که ماده تشکیل دهنده اسپرمیدین اطمینان از جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده مانند زوال عقل می دهد.

جوانه گندم همچنین تأثیر مثبتی بر روی غدد جنسی داشته و از این طریق باعث افزایش قدرت باروری می شود.

جوانه گندم همچنین منبع خوبی از پروتئین گیاهی است . پروتئین ها به ویژه برای عملکرد روان بسیاری از عملکردهای بدن مهم هستند و نقش مهمی در ساخت عضلات دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها