رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 320657

خواص بادمجان | فواید بی نظیر بادمجان که تا الان نمی دانستید

بادمجان فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور بادمجان میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

html>

بادمجان این سبزی همه کاره در رنگ ها و شکل های متنوعی مشاهده می گردد. اگر کمی در عمق بازار کشاورزان محلی خود جستجو کنید احتمالاً بادمجان های بیضی ، بلند و باریک و خربزه ای با پوست های سفید ، سبز ، صورتی ، نارنجی و حتی راه راه پیدا خواهید کرد.

هنگامی که یک برش را در آن ایجاد کردید ، گوشت سفیدی را پیدا خواهید کرد ، شاید هم کمی سبز و زرد ، خالدار با خوشه های کوچک بذر بژ. اگر قسمت داخلی قهوه ای باشد ، ممکن است بادمجان خراب باشد.

بادمجان یک سبزی شبانه مانند سیب زمینی ، گوجه فرنگی و فلفل است. در اصل از هند و آسیا آمده است. بادمجان در قرن هفتم و هشتم میلادی با امپراتوری اسلامی راهی اروپا شد.

مورخان بر این باورند که انگلیسی ها در زمان اشغال هند اصطلاح بادمجان را اختراع کردند.

بادمجان یک غذای غنی و گوشتی است که هنگام پختن آن ، قوام خامه ای به خود می گیرد. بافت دلچسب آن باعث شده است که غذای مناسبی به همراه گوشت باشد.

بادمجان در این گونه ها آمده است:

کلاسیک - بادمجان با پوست بنفش براق Ichiban - بلند ، نازک ، بنفش
حماسه - با پوست بنفش و سیاه باریک جیم - بنفش نازک و روشن
زنگ سیاه - گلابی شکل و پوست براق کوچک ، بیضی شکل با رنگ سفید ، نارنجی ، زرد یا سبز
شبح - بلند ، سفید ، بیضی

مواد مغذی در هر سرو بادمجان

یک وعده 3.5 گرم (100 گرم) بادمجان دارای:

کالری: 25 کربوهیدرات ها: 6 گرم
پروتئین: 1 گرم فیبر: 3 گرم
چربی: 0.2 گرم


یک وعده همچنین دارای ویتامین هایی از قبیل:

فولات: 22 میکروگرم ویتامین C: 2.2 میلی گرم
ویتامین A: 23 IU ویتامین K: 3.5 میکروگرم



این مواد معدنی را در یک وعده دریافت خواهید کرد:

کلسیم: 9 میلی گرم فسفر: 24 میلی گرم
آهن: 0.23 میلی گرم پتاسیم: 229 میلی گرم
منیزیم: 14 میلی گرم


بادمجان هزاران سال است که یکی از ترکیبات در طب سنتی است. در سیستم دارویی آیرودزیک باستان هند ، پزشکان از بادمجان سفید برای درمان دیابت و ریشه ها برای تسکین آسم استفاده می کردند.

بادمجان به شما یک مقدار مناسب از پتاسیم و فیبر می دهد. و فقط با 25 کالری و کمتر از 1 گرم چربی در هر وعده ، غذایی بسیار عاری از چاقی است - تا زمانی که آن را در روغن سرخ نکنید.

بادمجان دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A و C است که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک می کند. همچنین از نظر شیمیایی در این گیاه طبیعی پلی فنول بسیار زیاد است که در صورت داشتن دیابت ممکن است به سلول ها در کار بهتر پردازش قند کمک کند.

مطالعات اولیه آزمایشگاهی نشان می دهد که بادمجان در برابر نوع آسیب DNA در سلول ها که منجر به سرطان می شود ، محافظت می کند. اما محققان هنوز هم باید این فایده را در انسان مطالعه کنند.

آیا خطرات در خوردن بادمجان وجود دارد؟

بادمجان و سایر سبزیجات شبانه دارای سولانین شیمیایی هستند که برخی از افراد ادعا می کنند باعث التهاب می شوند و بیماری هایی مانند آرتریت را وخیم تر می کنند. هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد مقدار کمی سولانین موجود در بادمجان علائم آرتریت را بدتر می کند. اما اگر متوجه شدید که درد مفاصل شما بعد از خوردن بادمجان بیشتر می شود ، از این کار خودداری کنید.

به ندرت ، مردم به بادمجان حساسیت دارند. علائم یک واکنش آلرژیک شامل بثورات ، تورم صورت ، خارش ، کهیر و صدای خشن است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه راتا کشک بادمجان

خواص بادمجان

بادمجان حاوی ویتامین های گروه آ،ب و ث است و مواد معدنی مانند مس،گوگرد،منیزیم،پتاسیم و فسفر را دارا می باشد.

در ادامه مطلب خواص بادمجان را برای شما شرح خواهیم داد

خواص بادمجان برای سرطان

بادمجان حاوی نوعی ماده به نام فیتونوترینت است.این فیتونوترینت ها خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارند.همچنین فیتونوترینت ها دارای اجزای فنولیکی همچون کافئیک و کلوروژنیک اسید هستند.این اجزای فنولیکی ضد سرطان،ضد ویروسی و ضد کلسترول بد خون هستند.

بادمجان منبع خوبی از فیبر است به همین سبب برای پیشگیری و درمان روده بزرگ استفاده از آن توصیه می شود.این گیاه هنگام عبور از روده مواد سمی و شیمیایی را جذب کرده و سبب پاکسازی روده از روده شده و از سرطان جلوگیری می نماید.

خواص بادمجان برای قلب

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تاثیر بادمجان بر قلب گفته میشود که استفاده از بادمجان باعث تقویت عملکرد بطن چپ شده و همچنین باعث کاهش شدت سکته های مغزی می گردد.

خواص بادمجان برای پوست شاداب

بادمجان علاوه بر حفظ سلامتی بدن از پوست نیز حفاظت کرده و آن را جوان و شاداب نگه میدارد.بادمجان با کمک به ذخیر آب در بدن باعث جلوگیری از کمبود آب و همینطور پیشگیری خشکی و چین و چروک پوست می شود.

خواص بادمجان در بارداری

بادمجان یکی از انواع گیاهانی است که مصرف آن در طول بارداری کم ضرر است.این گیاه دارای ویتامین های آ و ای و هم چنین آهن و اسید فولیک می باشد که کمک زیادی به رشد و سلامت جنین می کند.با این وجود توصیه می شود تا خانم های باردار این گیاه را با احتیاط مصرف کنند زیرا امکان دارد برای مادر مشکلات گوارشی را به همراه داشته باشد.

در برخی منابع این گیاه را مرتبط با زایمان زودرس و همینطور سقط جنین دانسته اند...

خواص بادمجان

خواص دارویی بادمجان در طب سنتی

طبع بادمجان از نظر طب سنتی گرم و بسیار خشک است.بر خلاف آنچه که اکثر مردم اعتقاد دارند که بی بو و بی خاصیت است دارای خواص بسیاری است.

ویژگی های بادمجان:

ویژگی اول:

از مهم ترین خواص بادمجان داشتن میزان کالری کم است.بادمجان می تواند غذای مناسبی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند باشد.

ویژگی دوم:

بادمجان دارای ریشه،ساقه و برگهایی است که خشک شده آن ها باعث بند آمدن خون می شود و به همین دلیل از آن برای بهبود احتلام بانه و هینطور درمان انواع خونریزی استفاده می شود.

ویژگی سوم:

برای درمان اسهال خونی می توانید برگها و و پوست سیاه بادمجان را جوشانده و مصرف کنید.

ویژگی چهارم:

خوردن بادمجان باعث باز شدن رگها شده و به همین ترتیب از سکته قلبی پیشگیری می کند.

ویژگی پنجم:

جوشانده این گیاه سبب درمان بیماری آسم خواهد شد
ویژگی ششم:

گیاه بادمجان برای معده مقوی است و همچنین یبوست را بر طرف می کند.
ویژگی هفتم:

از خاکستر بادمجان سوزانده شده برای درمان زگیل استفاده می شود.کافی است خاکستر آن را با سرکه ترکیب و روی زگیل ها بمالید.

ویژگی هشتم:

برای تسکین درد استخوان های شکسته و یا ضرب دیده استفاده از بادمجان توصیه می شود.به این منظور باید بادمجان ها را در فر نیم پز کرده و آب آن را با فشار بگیرید.سپس به به مقدار نصف آب به آن شکر قهوه ای اضافه کرده و خوب هم بزنید و سپس میل کنید.

مضرات بادمجان

مصرف بادمجان به افرادی که دچار بواسیر یا چشم درد دارند توصیه نمی شود زیرا ممکن است بیماری آن ها تشدید شود.اشخاص مبتلا به این بیماری ها در صورت تمایل می توانند بادمجان را با گوشت و روغن یا سرکه مصرف کنند.

خواص بادمجان برای فشار خون بالا

بادمجان مدتهاست که در طب سنتی برای فشار خون بالا استفاده می شود . طبق یک مطالعه کانادایی در دانشگاه Nipissing در TCM ، سبزیجات در میان 38 ماده غذایی هستند که اغلب برای فشار خون بالا توصیه می شوند. محققان گفتند که تغذیه درمانی روش خوبی برای کنترل فشار خون است.

حتی موسسات ملی بهداشت ، کلینیک مایو (غیرانتفاعی) و انجمن دیابت آمریکا رژیم غذایی پر بادمجان را به عنوان بخشی از برنامه ملی آموزش دیابت توصیه کرده اند . این روش خوبی برای تأثیر مثبت بر جذب گلوکز و کاهش فشار خون است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها