رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 327507

خواص روغن سیاه دانه | فواید روغن سیاه دانه برای مو و پوست صورت را بشناسید

هر آنچه میخواهید درباره روغن سیاه دانه خواص آن برای پوست و مو بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

html>

خواص روغن سیاه دانه

سیاه دانه یا سیاه تخمه که به عربی شونیز گفته می شود، گیاهی است که دو گونه از آن در ایران وجود دارد. سیاه تخمه مزروع NIGELLA SATIVA که روی نان می ریزند و سیاه دانه دشتی یا وحشی Nigella arvensis یکی از ترکیبات این گیاه روغن سیاه دانه است که هم دارای مصرف خوراکی و هم دارای مصرف مالیدنی است

درمان سردردهای عصبی با روغن سیاه دانه

برای درمان سردردهای عصبی روغن سیاه دانه را بر پیشانی و روی بینی بمالید و چند قطره در بینی بچکانید.

سیاه دانه مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خون رسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

درمان دردهای ناحیه کمر با روغن سیاه دانه

ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره‌ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه به طور باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری افراد می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای مو

برای تقویت موی سر می‌توانید روغن سیاه دانه اصل و خالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید، به این منظور حتما دقت شود، روغن به پیاز مو برخورد کند. همچنین لازم است بیشتر از مدت زمان دو ساعت روغن روی سر نماند و بعد از این مدت، حتما موها شسته و آبکشی شوند. استفاده موضعی از این روغن باعث تقویت پوست سر می‌شود و موها را نرم و تقویت می‌کند. این روغن برای تغذیه‌ی موهای شکننده، کدر، بی حالت و ضعیف، فوق العاده است.

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی موی سر

از خواص دیگر سیاه دانه برای مو، درمان سفیدی مو است، به این منظور سیاه دانه را نرم کنید و با آب گرم خمیر کرده و بر سر مالیده و و به آرامی ماساژ دهید و پس از دو ساعت سر را بشویید.

درمان سینوزیت با روغن سیاه دانه

افرادی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند، می‌توانند شب‌ها یک قطره از روغن سیاه‌دانه را در هر کدام از سوراخ های بینی خود بریزند و پیشانی و سینوس ها را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهند.

برای برطرف کردن التهاب سینوزیت میتوانید مقداری ازدانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند.

همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث ورود عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

خواص روغن سیاه دانه
روغن سیاهدانه

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

1. درمان آکنه

استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه درست شده میزان آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد.

3. نرم کننده طبیعی پوست

روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می شود.

4. درمان زخم

استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می شود.

5. کاهش چین و چروک پوست صورت

روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

درمان دردهای ناحیه کمر با روغن سیاه دانه

ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره‌ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.

روغن سیاه دانه برای ریش

برای تقویت ریش صورت و سبیل می توانید روغن سیاه دانه را به صورت خود زده و ماساژ دهید و بعد نیم ساعت بشورید.

طرز تهیه روغن سیاه دانه اصل

دانه های سیاه دانه را بشویید و خشک کنید، دستگاه پرس دانه های روغنی را آماده کنید و دانه های تمیز شده را درون آن بریزید. یک ظرف کوچک برای جمع آوری روغن در زیر آن بگذارید، روغن به دست آمده را در محل گرم و خشک نگه دارید.

میزان مصرف روغن سیاه دانه

دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه روزانه حدود 1 تا 2 قاشق چای خوری می باشد.

خواص سیاه دانه در طب اسلامی

مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبه السوداء منه شفاء إلا السام” یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید: در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می فرماید: وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّهُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.

معالجه انواع سرطان با سیاهدانه و عسل

شما می توانید با تهیه معجون سیاهدانه و عسل به جنگ انواع سرطان بروید سیاهدانه دارای فلووروراسیل شیمیایی 5 می باشد که رشد سرطان را کاهش می دهد خصوصا سرطان روده بزرگ را بهبود می دهد جهت مصرف برای مبارزه با سرطان باید یک قاشق چایخوری سیاهدانه را با همین مقدار عسل ترکیب نموده و سه بار در روز میل نمائید.بهترین زمان مصرف حدود یک ساعت قبل صبحانه و عصر و قبل از خواب می باشد.بعضی متخصصان طب سنتی معتقدند بهتر است فقط روزی یکبار و یک ساعت قبل از صبحانه استفاده گردد.

نکته دیگر اینکه اگر به صورت کوبیده از سیاهدانه استفاده نمائید تاثیر بهتری دارد و حتما از عسل خام و طبیعی مصرف نمائید.

مضرات روغن سیاه دانه

خوردن دانه های سیاه دانه می تواند باعث خارش های حساسیتی و آلرژی در افراد شود اما تاکنون برای روغن سیاه دانه عوارضی گزارش نشده است.

دیگر فواید روغن سیاهدانه


ویتامین ها و مواد معدنی بی شماری باعث سلامت مو می شوند. روغن سیاه دانه می تواند ارگانیسم را با مواد حیاتی انتخاب شده تأمین کند. گفته می شود که استفاده طولانی مدت از روغن سیاه دانه باعث رشد مو می شود. به ندرت توصیه نمی شود که پس از شستن موهای خود روغن را به نوک بریزید. ظاهراً این می تواند شکستگی مو را خنثی کند. این روغن پوشش محافظ را با رطوبت و مواد حیاتی فراهم می کند. نتیجه احتمالی: روند چین و چروک کند شده و تولید سبوم تنظیم می شود. بنابراین برخی از کاربران روغن سیاه دانه را به ماسک صورت خود اضافه می کنند.

ظاهراً روغن سیاه برای افرادی که مشکل پوستی دارند نیز جایگزین مناسبی است. استفاده طولانی مدت ممکن است واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که این مواد باعث تقویت سنتز پروستاگلاندین می شوند. این ماده به نوبه خود اثر تنظیمی بر سیستم ایمنی بدن دارد. این نشان می دهد که روغن سیاه دانه در پسوریازیس یا نورودرماتیت تأثیر دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها