رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 328198

خواص پاستیل | فواید پاستیل بدنسازی

پاستیل فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

html>

خوردن پاستیل در تمام دنیا کوچک و بزرگ نمی شناسد .طعم ها و شکل های مختلف پاستیل باعث می شود که این تنقلات خوشمزه از نظر خواص و مزایا بیشتر بررسی شده و بیان شود.

ماده اصلی پاستیل که نوعی از آب نبات‌های نرم است و به اشکال و رنگ‌های مختلف وجود دارد، از ژلاتین تشکیل شده است.

این نوع ژلاتین از منابع حیوانی بدست می‌آید و حاوی باقیمانده استخوان، غضروف و حتی می‌تواند از پوست حیوان نیز تولید شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد تنها از برندهای معتبر جهانی اقدام به خرید پاستیل کنند، زیرا امکان تقلب و استفاده از مواد آلوده و فاسد در این صنعت وجود دارد.

بسیاری از ورزشکاران پس از انجام فعالیت ورزشی برای بدست آوردن مواد پروتئینی مورد نیاز بدن خود پاستیل می‌خورند، در صورتی که در این خوراکی مقدار کمی پروتئین وجود دارد و به دلیل مواد تشکیل دهنده آن مقدار چربی نزدیک به صفر درصد است.

اما بنا بر تحقیقات، کارخانه‌های صنعتی از شربت ذرت و شکر برای طعم دار کردن این خوراکی استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن به تدریج در افراد شود، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد دارای اضافه وزن به میزان کم از این خوراکی استفاده کنند.

مصرف پاستیل دردوران نوجوانی به میزان مجاز می‌تواند به دریافت عناصری مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین C کمک و میل به خوردن مواد غذایی بیش از حد را در وی کنترل کند و به این ترتیب از چاق شدن نوجوان جلوگیری می‌شود.

البته گروهی از شرکت‌های تولید کننده پاستیل در دنیا انواع بدون قند و کم شیرین این محصول را روانه بازارها کرده اند، اما به دلیل وجود مواد شیرین کننده صنعتی بسیاری از مصرف کنندگان با مشکلات گوارشی از جمله، دل درد و دل پیچه، اسهال، نفخ شکم و حتی بروز بیش فعالی در کودکان مواجه شده اند.

کارشناسان برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته استفاده از پاستیل توصیه می‌کنند افراد به میزان کم از این خوراکی استفاده کنند و پس از مصرف مسواک بزنند، با وجود دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی افزودنی به ترکیب پاستیل، مصرف آن جایگزین خوراکی‌های اصلی نیست و افراد باید رژیم غذایی را سالم را رعایت کنند.

اضافه کردن زایلیتول، شکر چوب به ترکیب پاستیل‌های صنعتی می‌تواند مانند آدامس نوعی محافظت از دندان‌ها ایجاد کند.

از جمله بیماری هایی که زیاده روی در مصرف پاستیل و سایر خوراکی‌های صنعتی در افراد می‌تواند ایجاد کند بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت نوع ۲، کبد چرب، پرخوری و انواع سرطان است.

همچنین برخی شرکت‌های تولید کننده پاستیل در دنیا از رنگهای غیر مجاز برای رنگ آمیزی پاستیل‌های خود استفاده می‌کنند که می‌تواند در بدن به سم تبدیل شود و فرد را به انواع بیماری‌ها دچار کند.

کارشناسان به افرادی که تمایل دارند از پاستیل استفاده کرده و از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوند، توصیه می‌کند نوع خانگی آن را درست کنند.

خواص پاستیل

پاستیل چاق کننده است؟

در فرآیند تولید پاستیل، مقدار زیادی شکر، رنگ و اسانس خوراکی استفاده می‌شود که این موضوع باعث می‌شود مصرف پاستیل را به افراد چاق و آنهایی که در حال لاغر شدن هستند، توصیه نکنی

پاستیل و دیابت

مسلما میزان قند مصرفی یک فرد دیابتی با یک فرد سالم متفاوت است و با محدودیت بیشتری برای انتخاب خوراکی های شیرین مواجه است. اما یک فرد سالم می تواند روزانه ۴۰ تا ۵۰ گرم از انواع خوراکی های شیرین که در گروه های مختلف غذایی هستند (از انجیر و خرما گرفته تا شیرینی و پاستیل) مصرف کند. البته بسیار بهتر است که این نوع خوراکی ها با معده خالی مصرف نشده و بعد از وعده های اصلی و میان وعده ها میل شوند تا فرد را با احساس سیری کاذب و گرسنگی های مکرر مواجه نکند.

خواص پاستیل بدنسازی

در اینجا به یک خواص بسیار خوب پاستیل برای ورزشکاران اشاره می کنیم. اگر به دنبال عضله سازی و سفت شدن و برجسته شدن اعضای بدنتان هستید ، باید بدانید که تغذیه بعد از باشگاهتان خیلی مهم است …
بعد از تمرین بدنتان برای عضله سازی نیاز به پروتئین زودجذب و کربوهیدرات زودجذب دارد و خب برای کربوهیدرات می توانید پاستیل را انتخاب کنید …
۱۰ تا ۱۵عدد پاستیل بعد از باشگاه بخورید به همراه پروتئین زودجذب و از نتیجش لذت ببرید…

مضرات پاستیل

* به خاطر بسپارید در برخی پاستیل ها که مشخصات مجوزهای استاندارد روی بسته آنها درج نشده یا تقلبی است، نوعی واکس استفاده می شود که برای براق کردن سطح پاستیل به کار می رود. واضح است این واکس های غیرمجاز باعث به خطر انداختن سلامت می شوند.

* به دلیل نوع چربی و شیرینی مورد استفاده در پاستیل ها زیاده روی در خوردن آن می تواند مشکل ساز باشد.

* ترکیبات مخصوص پاستیل، تاحدودی همانند پفک چسبنده است. این ترکیبات سبب چسبیدنشان به پرزهای زبان و درزهای میان دندان ها می شود و نه تنها برای بهداشت و سلامت دهان و دندان مضر است، بلکه باعث سرعت گرفتن پوسیدگی دندان ها می شود، مگر این که بلافاصله پس از خوردن مسواک بزنید؛ البته بسیارند کسانی که حاضرند دندانشان آسیب ببیند، اما مزه و طعم آنچه خورده اند را مدت بیشتری زیر زبانشان احساس کنند!

* دندانپزشکان توصیه می کنند در صورت تمایل به خوردن پاستیل آن را نجوید. بگذارید آرام آرام درون دهانتان آب شود تا هم مزه اش را بیشتر حس کنید هم کمتر باعث چسبیدن به دندان هایتان شود؛ البته همچنان تاکید دارند پس از خوردن پاستیل بلافاصله دندان ها را مسواک کنید.

* برخی تولیدکنندگان ادعا می کنند در محصولات پاستیل خود از شکر یا قند طبیعی استفاده نکرده اند تا برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند مشکلی از این نظر نباشد. این تا بخش زیادی فقط یک ادعاست. یادتان باشد برای شیرین کردن مزه محصولاتی که با عنوان بدون قند تبلیغ می شود از ساکاروز یا همان شیرین کننده مصنوعی استفاده می شود که معمولا نوشابه های معروف به رژیمی هم درصدی از آن را دارند. ساکاروز و قندهای مصنوعی کبد را به فعالیت بیشتر برای سم زدایی از آن وامی دارد و به دلیل نیاز به آب بیشتر، کلیه هم در این روند شرکت می جوید. از این رو لازم است قبل از خرید یا خوردن مواد دارای ساکاروز این مشکلات را در نظر بگیرید.

* دقت کنید در مواد مورد استفاده پاستیل و محصولاتی که می خرید نامی از پریون ذکر نشده باشد. طبق برخی گزارش ها این پروتئین که در برخی پاستیل ها استفاده می شود، ممکن است باعث بروز بیماری شود.

* در خرید و خوردن پاستیل های خارجی دقت بیشتری کنید. برخی کشورها در تهیه ژلاتین لازم برای تهیه محصول پاستیل یا ژله های آماده خود از کلاژن پوست و استخوان خوک استفاده می کنند. ژلاتین تهیه شده از گاو و ماهی مشکل شرعی ندارند.

* طبق یکی از گزارش های سازمان غذا و داروی آمریکا، روش تهیه ژلاتین روند مخصوصی دارد که اگر به درستی دنبال نشود احتمال منتقل شدن بیماری های دامی به انسان با استفاده از محصولات به دست آمده از آنها بالا می رود.

میزان مناسب مصرف پاستیل :

در آخر شاید برای شما سوال باشد میزان مصرف مناسب طبق نظر پزشکان حوزه سلامت چقدر است که در اینجا برای شما شرح می دهیم در ابتدا باید گفت هر ماده غذایی را در حد متعادل باید مصرف نمود تا برای بدن مشکل آفرین باشد چرا که با مصرف غیر متعادل بیماری های خاصی را در بدن ایجاد نموده و خطر آفرین است لذا در اندازه کم و متوسط هر ماده غذایی مفید و بدون اشکال است در مورد پاستیل میزان مصرف 50 گرم توصیه گردیده است.اما باز هم طبق نظر همین متخصصان تغذیه به علت پایین بودن ارزش غذایی پاستیل و کالری بیش از حد آن که سبب چاقی و اضافه وزن می گردد بهتر است از 50 گرم هم کمتر میل نمائید و استفاده از آن را به زمان های خاص محدود نمائید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها