رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 329688

خواص عرق بوقناق | نکات جالب در مورد عرق بوقناق در درمان دیابت

عرق بوقناق فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص عرق بوقناق آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

html>

خواص عرق بوقناق

عرق بوقناق را که از گیاه «بوقناق» می گیرند از گیاهان با رویش بیابانی و وحشی است که موجب درمان بسیاری از بیماری ها است. « عرق بوقناق» بسیار مقوی است به همین دلیل حتما باید با قند و کمی عسل میل شود.

«عرق بوقناق» برای درمان کاهش پلاکت بسیار موثر بوده و گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. و از این طریق در درمان کم خونی وتنگی نفس و آسم و نیز کاهش سکته های مغزی و قلبی موثر است. عرق ۵۲ خاصیت دارد که به طور خلاصه عبارتند از:

«عرق بوقناق« جوش صورت را به علت فعال کردن کبد و تصفیه خون از بین می برد. برای نفخ معده و روده بسیار موثر است. برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه و تحلیل چربی ها ( تریگلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثر عمل کرده است.

غدد فوق کلیه را فعال کرده و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را ازبین می برد.

از همه جالب تر افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت است. به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتما با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می دهد.

بیماران قندی می توانند هر ۴ ساعت یک استکان عرق بوقناق را تناول کنن و اثرات معجزه آسای کاهش دیابت و درمان آن را تجربه کنند و اگر به همین ترتیب ادامه دهندعند بالا را کاهش داده و پایین می آورد.

عرق بوقناق یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می دهد. برای افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان تناول نمایند. « عرق بوقناق» را می توان بیست دقیقه قبل از غذا تناول نمود. در طول روز به جای آب می توان به طور متناوب از «عرق بوقناق» و چند ساعت بعد « عرق هوفاریقون» و چند ساعت بعد « عرق ایرسا» تناول کرد و آثار آن را که تنظیم تمام اعضای بدن و شفافیت پوست و طراوت و شادای و تحرک و سرزندگی و از میان رفتن اوره و اسید اوریک و چربی و کلسترول و قند و تیرگی پوست و تناسب اندام است، ملاحظه نمود.

خواص درمانی عرق بوقناق

بیماری های خونی مانند کم خونی ها (چون بوقناق می تواند میزان تولید گلبولهای قرمز را افزایش دهد) و کمبود پلاکت ها مانند بیماری ITP.

- بیماری تنگی نفس.
- بیماری های تنفسی مانند آسم.

- پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی.
- بیماری ضعف عضله قلبی.

در تمام موارد فوق، میزان مصرف یک استکان در روز بصورت دمنوش یا عرق گیاه می باشد، البته باید مصرف با مراقبت و پایش وضعیت بالینی بیمار باشد، چون ممکن است مصرف این گیاه دارویی موجب افت فشار خون گردد، بنابراین توصیه می شود همراه با خرما یا عسل استفاده شود تا از بروز افت فشار خون جلوگیری شود.

خواص عرق بوقناق

عرق بوقناق و دیابت

اثرات فارماکولوژیک و درمانی این گیاه که در عصاره و عرق آن متمرکز است، توسط شادروان استاد بدریال (پژوهشگر طب سنتی) در سال ۱۳۷۵ پس از یک سلسله تحقیقات و آزمایش‌های بالینی روی بیماران دیابتی کشف شد.

در خلال این بررسی‌ها مشخص شد برخلاف روش‌های درمانی طب نوین که فقط بر کاهش سطح قند خون تکیه دارد، عرق بوقناق و عرق زول بر فعال کردن و پاکسازی کبد و غدد فوق‌کلیه اثر داشته و موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می‌گردد.

در طی ۱۷ سال بررسی و پژوهش‌های بالینی، اثر قطعی این دارو بر درمان دیابت مشخص شد و به عطاری‌های معتبر و همکاران پزشک فعال در زمینه‌ی طب سنتی و طب مکمل توصیه گردید تا عرق بوقناق را برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار دهند که نتایج درخشان آن امروزه فراگیر شده است .

بوقناق یا زول شامل دویست و پنجاه گونه گیاه است. این گیاه به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و تحریک تولید انسولین از سلول ها اشاره کرد که این امر موجب کاهش قند خون و درمان دارویی قند می شود

خواص عرق بوقناق برای سیستم گوارش:

یکی دیگر از خواص عرق بوقناق ویژگی های این عرق برای سلامت سیستم گوارشی بدن می باشد متخصصان طب سنتی مصرف این عرق را برای از بین بردن نفخ معده و روده، معالجه یبوست و افرادی که از آن رنج می برند توصیه نمودند این عرق رودها را نرم می سازد و به رفع مشکل یبوست کمک شایانی می نماید. همچنین به جهت معالجه کولیت، ایجاد صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه چربی ها مفید می باشد.

مقدار مصرف عرق بوقناق

میزان مصرف عرق بوقناق باید با توجه به شرایط زیر تنظیم گردد:

میزان قند خون ناشتا حال عمومی بیمار
پاسخگویی سلول های بدن فرد به عرق بوقناق توجه به روند بهبود بیمار دیابتی

به صورت عمومی میزان مصرف در هر 24 ساعت حدود 2 تا 4 استکان معمولی می باشد که البته با مشورت پزشک معالج یا مشاور، مقدار مصرف عرق بوقناق قابل تغییر است.

می توان میزان مصرف را به هر 12، 8 یا 6 ساعت تنظیم نمود.

در مواردی که میزان قند خون بیمار بیشتر از 200 است می توان هر 4 ساعت یک استکان مصرف نمود.

هر استکان 100 میلی لیتر در نظر گرفته شود.

مضرات عرق بوقناق

برای ریه مضر است و مصلح آن صمغ عربی است.

نحوه مصرف عرق گیاه بوقناق

با وجود تاثیری که عرق بوقناق در سلامتی دارد و می تواند به درمان برخی امراض کمک کند، نباید نحوه مصرف آن را از نظر دور داشت. نکاتی که زمان استفاده از عرق این گیاه باید مد نظر قرار داد عبارتند از:

مصرف عرق گیاه بوقناق برای کاهش قند خون باید به صورت ناشنا باشد.

بدن فرد باید نسبت به این عرق حساسیت نداشته باشد.

روند بهبودی در بیماران دیابتی باید مشخص شود.

مصرف این عرق باید به صورت ۲ تا ۴ استکان در هر ۲۴ ساعت باشد. در برخی از بیماران بدون مشورت با پزشک نمی توان از این داروی گیاهی استفاده کرد. گاهی نیز می توان میزان مصرف عرق گیاه بوقناق را به هر ۱۲، ۸ یا ۶ ساعت تنظیم کرد.

در صورتی که قند خون بیمار دیابتی بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم باشد، باید هر ۴ ساعت یک استکان از عرق گیاه بوقناق نوشیده شود که هر استکان ۱۰۰ میلی لیتر است.
مصرف بیش از حد این گیاه دارویی موجب افت فشار خون می شود و به همین دلیل بری جولگیری از افت فشار خون می توان آن را به همراه خرما و عسل میل کرد.

دیگر خواص داروئی عرق بوقناق

عرق بوقناق و گیاه آن دارویی است که از دوران باستان شناخته شده است. همچنین در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان داروی خلط آور ، ضد التهاب و مسکن شناخته می شود. این ماده رایج سرفه ، عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و سیاه سرفه را درمان می کند.این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی تریپرونوئید ساپونین ، فلاونوئیدها (کامپرول و کوئرستین) ، اسیدهای پلی فنول کربوکسیلیک ، تانن ، کربوهیدرات ها ، اسیدهای آلی و روغن اساسی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها