رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 329773

خواص زنجبیل | معجزه زنجبیل برای پوست و مو و درمان بی اشتهای

زنجبیل در طب سنتی برای پوست و مو و آنان که مشکل بی اشتهای دارند تجویز می شود اما افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب قصد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

html>

خواص زنجبیل

از خواص دارویی زنجبیل می توان به:

مقوی قلب ضد التهاب
ضد لخته شدن خون ادرارآور
ضد باکتری کاهش اسپاسم
آنتی اکسیدان محرک سیستم ایمنی
ضد سرفه ضد نفخ
ضد تهوع افزایش ترشحات روده ای معدی
ضد سموم کبدی پایین آورنده ی کلسترول خون

ازکاربردهای جدید زنجبیل می توان پیشگیری از:تهوع و استفراغ، کم اشتهایی ، بی اشتهایی روانی ، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی نیز می باشد.زنجبیل با بیرون راندن مخاط خلطی از ریه ها، به درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی کمک می کند.همچنین تقویت کننده حافظه، بازکننده کبد و قاطع بلغم است و رطوبات غلیظی که در روی جدار روده و معده چسبیده باشد، از بین می برد.

زنجبیل را جهت فلج و ضعف اعصاب تجویز کرده اند. زنجبیل برای درمان اسهال ناشی از مسمومیت غذایی نیز مفید است. تشنگی را برطرف می کند. مخلوط زنجبیل با نبات و کندر را جهت جلوگیری از نفخ میوه های نارس تجویز کرده اند.در صورتی که زنجبیل کهنه باشد و یا به صورت پودر برای مدت طولانی مصرف نشود، کم کم اسانس(رایحه ی) آن کم شده و ارزش دارویی آن کاهش می یابد . مهم ترین ترکیبات زنجبیل شامل مواد بودار سوزاننده ای است که بیشتر اثرات اصلی آن مربوط به همین مواد است.یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه(6 گرم) حاوی 5 کالری، یک گرم کربوهیدرات و مقدار بسیار جزئی چربی، پروتئین و فیبر می باشد.

زنجبیل برای تسکین درد


نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت کمک کند.

به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ی غذاهایتان نیز استفاده کنید.

خواص زنجبیل برای مو

ریزش مو را کاهش می‌دهد
ریشه‌ی زنجبیل ریشه‌ی موهای‌تان را قوی‌تر می‌کند! و در نتیجه ریزش موهای‌تان، چیزی که هر کسی مسلما می‌خواهد از آن جلوگیری کند، کاهش می‌یابد- زنده باشی رویای زنجبیلی!
رشد مو را تحریک می‌کند

زنجبیل نه تنها ریزش مو را کاهش می‌دهد، بلکه گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد، و درعین حال کمک می‌کند موهایی ابریشمی و براق داشته باشید.

با شوره‌ سر مبارزه می‌کند


شامپوهای موضعی شیمیایی را دیگر لازم ندارید چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

مو خوره را درمان می‌کند
زنجبیل با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، به طور جدی می‌تواند به درمان مشکل موخوره و خشکی مو کمک کند.
کمی روغن زنجبیل را با شامپوی‌تان مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب‌کنندگی طبیعی آن به رفع هر گونه خشکی مو کمک می‌کند.

معجونی با زنجبیل برای محرک رشد مو
1 قاشق غذا خوری زنجبیل سابیده شده
1 قاشق غذا خوری روغن جوجوبا

این دو را با هم مخلوط کنید و به صورت مستقیم روی پوست سر به کار ببرید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به مدت نیم ساعت روی سر بنشیند. اگر احساس گرم شدن داشتید، کاملا نرمال است. بعد از آن مانند همیشه از نرم کننده‎ها و شامپوها برای شستن موهای تان استفاده کنید.

خواص زنجبیل | معجزه  زنجبیل برای پوست و مو و درمان بی اشتهای

زنجبیل و تحریک اشتها

زنجبیل می‌تواند کمکی باشد برای کسانی که دستگاه گوارش ضعیف دارند و می‌خواهند یک سیستم هضم بسیار قوی برای هضم وعده غذایی که می‌خورند، داشته باشند. هضم نادرست مواد غذایی باعث می‌شود که آنها در دستگاه گوارش تخمیر شوند، و ممکن است به اضافه وزن منجر شوند.

خواص زنجبیل برای پوست

زنجبیل به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده قوی شناخته می شود که می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

زنجبیل نه تنها به عنوان یک خوراکی ضد پیری فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند به رفع لکه‌ها و عیوب کمک کند. زنجبیل ضد عفونی‌کننده و پاک‌کننده‌ ی قدرتمندی است، و با کشتن فعالانه‌ی باکتری‌ها در سطح پوست سرعت شکل‌گیری لکه‌ها و آکنه را روی صورت و در عمق منافذ به حداقل می‌رساند.

افراد مو قرمزی که دارای پوست حساس هستند خوشحال خواهندشد اگر بدانند که زنجبیل بهترین راه‌ حل طبیعی مبارزه با آکنه است، بنابراین برای کسانی که پوست حساسی دارند، عالی است.

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن آسیب‌های پوستی، جای زخم و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

پیشگیری از پیری پوست صورت


زنجبیل پوست صورت را تغذیه و نرم کرده و از پیری پوست صورت جلوگیری می کند.

ماسک زنجبیل برای پوست صورت


دو بند انگشت زنحبیل رنده شده را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بجوشانید، پس از سزد شدن روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

خواص زنجبیل برای گوارش

زنجبیل به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کمک به گوارش به شمار می‌رود. مصرف زنجبیل کیسه‌ی صفرا را به ترشح صفرا تحریک می‌کند، و از این طریق، باعث بهبود فرایند گوارش می‌شود. این کار به جذب و ترکیب مواد مغذی موجود در غذاهای مصرفی‌مان کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، زنجبیل هم‌چنین باعث تسکین گرفتگی معده، اسهال، و نفخ ناشی از گاستریت یا ورم معده می‌شود. می‌توانید برای کمک به فرایند گوارش، زنجبیل را به صورت دمنوش (چای) یا به شکل مکمل دارویی مصرف کنید.

مضرات زنجبیل

روزانه بیش از ۲ میلی‌گرم زنجبیل خشک که معادل ۱۰ گرم زنجبیل تازه است مصرف نکنید.

در کودکان زیر دو سال نباید استفاده شود.

مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سردلمی شود.

افرادی که سنگ کلیه دارند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می کنید، زنجبیل نخورید

مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل نماید.

مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.

مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی گردد.

افشره‌ی خوراکی زنجبیل برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید که درمان‌های گیاهی نیز می‌توانند آسیب رسان باشند.

روش و مقدار مصرف زنجبیل :

در اینجا به توضیح مقدار استفاده از زنجبیل برای درمان بیماری ها می پردازیم :

اگر مشکل گوارشی دارید 1 کپسول ( 1.2 گرم ) برای درمان مناسب می باشد.

اگر بدن شما دچار التهاب شده مقدار 2گرم از زنجبیل کافی می باشد

اگر سرماخورده اید از آب زنجبیل یا چای آن برای درمان استفاده نمائید البته متخصصان طب سنتی بر این باورند که آب زنجبیل تازه به سرعت ویروس سرماخوردگی را از بین می برد.

به طور کلی مصرف زنجبیل تا ده گرم برای بدن مناسب است و استفاده بیش از حد موجب رفلاکس و دل درد می گردد.

با زنجبیل به طور سالم وزن کم کنید؟

زنجبیل متابولیسم را تحریک می کند ، باعث هضم چربی و تولید اسید معده می شود. اینها خواص خوبی برای یک رژیم غذایی هستند. گفته می شود ، افرادی که با وعده های غذایی خود یک لیوان آب زنجبیل می نوشند نیز کمتر از دیگران غذا می خورند. حداقل این چیزی است که برخی مطالعات ادعا می کنند.

بر این اساس رژیم های غذایی زیادی با زنجبیل وجود دارد راهنماهای رژیم غذایی مصرف روزانه حدود دو گرم را توصیه می کنند. با این وجود ، این گیاه می تواند از یک رژیم غذایی حمایت کند و تا حدی از دست دادن مواد معدنی مهم را جبران کند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها