رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331400

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

میلک شیک نوتلا یک نوشیدنی بسیار مقوی است که می تواند در ایام هفته در منوی خوراکی های ما گنجانده شود در این مطلب نکات مهمی را در مور دآماده کردن این نوشیدنی به شما ارائه می کنیم.

میلک شیک
html>

در میان انواع مختلف شیک‌ها، شیک هایی بر پایه‌ی قهوه از طرفداران خاص خود برخوردارند. در این مطلب با طرز تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ آشنا خواهید شد و ۵ مورد از شیک‌های دیگری را هم که بر پایه‌ی قهوه تهیه می‌شوند،خواهید یافت.گرمای تابستان علاوه بر کلافگی و تشنگی، خستگی و کسالت هم می‌آورد. در واقع کسلی و بدخلقی ناشی از هوای گرم شما را مجاب می‌کند در یک گوشه روبروی کولر بنشینید و هیچ کاری نکنید.

یک نوشیدنی خنک و انرژی زا در چنین مواقعی می‌تواند واقعا نجات بخش باشد. باور بکنید یا نه، تابستان سال قبل ما برای محل کارمان هم یک بلندر خانگی تهیه کردیم و سرتاسر تابستان را با شیک‌ها و اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های خنک دیگر سر کردیم. در این بین یکی از بهترین اکتشافاتمان شیک قهوه و شکلات تلخ بود که علاوه بر خنک نگه داشتنمان به پر انرژی‌تر بودنمان هم کمک می‌کرد.

طرز تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ پیچیدگی خاصی ندارد و بدون زحمت زیاد می‌توانید با داشتن یک مخلوط کن ساده از پس درست کردن آن بر بیایید. انواع مختلفی از طرز تهیه شیک قهوه و شکلات را می‌توانید در سراسر وب پیدا کنید اما این یکی سریع، خوشمزه و انرژی زا است. به علاوه از آن‌جایی که در تهیه شیک مورد نظر شکر جایی ندارد و شیرینی طبیعی موز جایگزین آن شده، برای افرادی که شیرینی بیش از حد را دوست ندارند یا برایشان مضرر است، این شیک یک شیک ایده آل محسوب می‌شود.

این شیک برای قبل و بعد از ورزش هم یک نوشیدنی بسیار مناسب بوده و یک میان وعده سالم و مفید خصوصا برای بچه‌هایی که بد غذا هستند محسوب می‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پودینگ قهوه ای ایرلندی

طرز تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ

زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ برای یک نفر:

۱ قاشق سوپ خوری پودر کاکائوی تلخ خالص و ترجیحا خام

۶۰ گرم یا ۲ شات قهوه اسپرسوی خنک شده

۱ لیوان شیر بادام شیرین نشده ( از همین مقدار شیر معمولی کم چرب هم می‌توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید)

۱ عدد موز رسیده و یخ زده

۱/۲ لیوان یخ

ابتدا شیر بادام، پودر کاکائو، اسپرسو و موز را داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا هم بزنید. سپس یخ را اضافه کنید و تا یکنواخت شدن کامل شیکتان به هم زدن با سرعت بالا ادامه بدهید. توجه کنید که اگر شیکتان مقداری آبکی باشد می‌توانید اندکی یخ بیشتر به آن اضافه کرده و تا یکنواخت شدن مجددا مواد را داخل مخلوط کن هم بزنید.

درباره شکلات نوتلا چه می‌دانید:

شکلات نوتلا (Nutella)؛ نوعی برند تجاری شکلات فندقی است. شکلات نوتلا توسط کمپانی ایتالیایی Ferrero تولید می‌شود، در سال ۱۹۶۳ به بازار معرفی شد. دستور ساخت نوتلا پیش از آن در یکی دیگر از محصولات فررو که در سال ۱۹۴۴ منتشر شده بود، استفاده شده بود و سپس گسترش و تغییر یافته بود. امروزه شکلات نوتلا در بیش از ۷۵ کشور خرید و فروش می‌شود.

شکلات نوتلا به طور تقریبی از 50درصد شکر، روغن (روغن نخل)، فندق، شکلات و شیر بدون چربی تشکیل شده است.

در برخی کشورها، شکلات نوتلا به عنوان "کرم شکلاتی" فروخته می‌شود اما، در بعضی دیگر از کشورها مثل خوده ایتالیا به عنوان "کرم فندق" به فروش می‌رسد چون طبق استانداردهای این کشور، کرم شکلاتی باید درصدی از کاکائو داشته باشد تا بتوان به آن نام شکلات داد.

تقریبا نیمی از کالری این کرم شکلاتی از چربی و حدود 40 درصد کالری آن از شکر است.

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

طرز تهیه میلک شیک نوتلا

مواد لازم برای یک لیوان بزرگ میلک شیک نوتلا

بستنی وانیل:4 اسکوپ
خامه :یک قاشق غذاخوری
کارامل:یک قاشق غذاخوری
شکلات نوتلا:یک قاشق غذاخوری
شیر:یک فنجان

طرز تهیه میلک شیک نوتلا(برای یک نفر):

برای تهیه میلک شیک نوتلا قبل از همه لیوانی که قرار است میلک شیک را در آن سرو کنید داخل فریزر قرار دهید تا بدنه آن کاملا خنک شود.حالا همه مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید. مخلوط‌کن را روشن کنید و تا وقتی همه مواد به صورت ترکیب روانی نشده، دستگاه را خاموش نکنید.وقتی میلک شک شما آماده شد، یک لیوان بلند را برداشته و دیواره‌های آن را با سیس شکلات تزیین کنید.میلک شیک آماده‌شده را به آرامی داخل آن بریزید.روی میلک شیک را با برش‌های موز، شکلات چیپسس، برش‌های توت فرنگی و هرچیز دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

نکته:

گذاشتن لیوان سرو در فریزر به این علت است که؛ بعد از ریختن سس شکلات به دیواره‌های لیوان، تمام سس به سمت پایین سرازیر نشود و به همان شکل به بدنه لیوان باقی بماند.

امیدواریم از این دستور ساده استاده لازم را برده باشید و در منزل به راحتی این شیک خوشمزه را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کاپ کیک موز و نوتلا

میلک شیک موز

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

موز 2 عدد . بستنی 2 لیوان . شیر 2 لیوان . یخ 1 لیوان

سس شکلاتی 1/4 لیوان . بیسکوییت و بادام خرد شده برای تزیین

طرز تهیه :

موزها را خرد کنید و همراه با شیر و یخ داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شود ( شیر و موز سرد باشند ).سس شکلاتی را به صورت نامرتب داخل لیوان های سرو بریزید و بچرخانید ، 1 لیوان بستنی را به مخلوط شیر موز اضافه کنید و با قاشق کمی هم بزنید و داخل لیوان های سرو بریزید. یک لیوان باقی مانده بستنی را داخل لیوان ها بریزید سپس روی میلک شیک را با خرده های بیسکوییت و بادام تزیین و سرو کنید.

نکته ها : مقدار یخ میتوانید کمتر یا بیشتر شود ، در صورت تمایل میتوانید از پودر نارگیل ؛ پودر پسته ، گردوی خرد شده و … هم برای تزیین استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سوپانگل موزی شکلاتی

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

طرز تهیه میلک شیک شکلات و بستنی

مواد لازم برای دو نفر:

شکلات: ریز خرد شده باشد

بستنی شکلاتی: 4 اسکوپ

شیر: یک پیمانه

بستنی وانیلی: 2 اسکوپ

شکلات رنده شده برای تزیین

آب جوش: یک سوم پیمانه

طرز تهیه:
برای تهیه میلک شیک شکلات و بستنی در ابتدا آب جوش را در دستگاه غذا ساز بریزید بعد خرده های شکلات را بریزید و هم بزنید تا شکلات آب گردد بعد بستنی شکلاتی را بریزید و هم بزنید حالا شیر را آرام آرام اضافه نموده تا به غلظت دلخواهتان برسد حالا مواد را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن بستنی گذاشته و با شکلات رنده شده تزئین نمائید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه میلک شیک هندوانه

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی :

مواد لازم برای میلک شیک توت فرنگی

توت فرنگی 200 گرم
شیر نصف لیوان
رنگ طبیعی قرمز(مثل آب شاتوت یا آلبالو) 3 قطره
بستنی 4 اسکوپ

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی:
برای تهیه میلک شیک توت فرنگی ابتدا شیر را در دستگاه غذاساز بریزید بعد توت فرنگی را اضافه نموده و هم بزنید سپس بستنی را بیافزایید و به هم زدن ادامه دهید در آخر رنگ خوراکی را بریزید و سه دقیقه هم بزنید حالا مایه را در ظرف سرو بریزید و با شکر رنگی و توت فرنگی و برگ نعنا تزئین نمائید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ی اسموتی توت فرنگی و موز

طرز تهیه میلک شیک نوتلا | نحوه تهیه شیک قهوه و شکلات تلخ و میلک شیک موز

طرز تهیه میلک شیک طالبی :

مواد لازم
طالبی 1 عدد
شیر پر چرب 2 لیوان
بستنی طالبی به میزان لازم
بستنی وانیلی به میزان لازم
در صورت تمایل به خوش طعم شدن توت فرنگی 8 تا 19 عدد

طرز تهیه :
برای تهیه میلک شیک طالبی ابتدا طالبی را بشوئید و از پوست خارج نموده و با کمک چاقو خرد نمائید بعد 5 اسکوب از بستنی طالبی و وانیلی را با هم ترکیب نموده و در فریزر بگذارید.
حالا طالبی ا در دستگاه غذا ساز بریزید و شیر را اضافه نموده و خوب با هم مخلوط کنید . اگر طعم توت فرنگی را دوست دارید آن ها را هم اضافه نموده و هم بزنید.طعم توت فرنگی با طعم طالبی هماهنگ است و موجب خوش طعم تر شدن نوشیدنی می گردد و رنگ آن را جذاب تر می نماید. حالا مخلوط بستنی وانیلی و طالبی را از فریزر خارج نموده و به مواد اضافه نموده و هم بزنید اگر شل بود کمی بستنی اضافه نمائید و اگر سفت می باشد شیر بریزید
حالا میلک شیک طالبی را در ظرف سرو بریزید و با طالبی و توت فرنگی تزئین نمائید.این نوشیدنی سرشار از ویتامین و مواد مفید برای بدن است امیدوارم که آن را تهیه نموده و از طعم عالی و خوشمزه آن لذت ببرید

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کافه گلاسه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها