رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332908

طرز تهیه همبرگر گیاهی | انوع روش های تهیه ی همبرگر گیاهی

همبرگر گیاهی یک غذای رژیمی و خوشمزه و مناسب برای گیاهخواران است این غذا با ظاهر فریبنده خود می تواند سفره ما را مزین کند در این مطلب نکات مهم تهیه این غذا را گرد آوری نمودیم.

همبرگر گیاهی
html>

همبرگر گیاهی

در این مطلب قصد داریم آموزش طرز تهیه همبرگر گیاهی را برای شما توضیح دهیم. این همبرگر بسیار سالم و مقوی می باشد و گزینه خوبی برای وگن ها و گیاهخواران می باشد.

طرز تهیه ی همبرگر گیاهی

دستور پخت 1

مواد لازم:

پیاز قرمز 1/2 عدد
سرکه بالزامیک۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل چیلی قرمز۱ عدد
پیازچه۲ عدد
کنسرو لوبیا سیاه۴۰۰ گرم
آرد سوخاری۱۰۰ گرم
فلفل سیاهبه میزان لازم
لیمو۱/۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
اسفناج۸۰ گرم
منداب۳۰ گرم
پنیر موتزارلا 75 گرم
نان همبرگر ۲ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد بزرگ

آماده کردن مواد برای تهیه همبرگر لوبیا سیاه:

1. پیاز رو پوست بگیرید و به شکل حلقه‌های نازک برش بزنید.
2. فلفل چیلی رو برش بزنید، دانه‌های اون رو جدا کنید و بعد اون رو ریز خرد کنید.
3. پیازچه‌ها رو پاک کنید و تمیز بشویید. اون‌ها رو ریز خرد کنید.
4. کنسرو لوبیا رو آبکش و خشک کنید. می‌تونید بجای لوبیا سیاه از لوبیاهای دیگه مثل لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید.
5. به جای اسفناج می تونید از سبزیجات دیگه مثل شاهی هم استفاده کنید.
6. پنیرها و گوجه فرنگی رو حلقه‌ حلقه کنید.
7. نان‌ها رو از وسط نصف کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه:

1. در کاسه کوچکی، حلقه‌های پیاز رو با سرکه بالزامیک و نوک انگشت نمک ترکیب کنید و کنار بذارید.

2. فلفل چیلی، پیازچه، لوبیا و آرد سوخاری رو در کاسه‌ای بریزید. به اون‌ها قدری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و با هم ورز بدین. مواد رو ۳ قسمت کنید. ۲ عدد از اون‌ها رو گرد و بعد باز کنید و برای ۱۰ دقیقه در یخچال بذارید. همبرگر دیگه رو در کیسه بپیچید و برای یه وقت دیگه در فریزر بذارید.

3. در کاسه کوچکی، آب لیمو رو با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ماست ترکیب کنید. قدری نمک و فلفل به اون‌ها بزنید. برگ‌های اسفناج و منداب رو با سس ترکیب کنید و اون‌ها رو کنار بذارید.

4. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون در ماهیتابه‌ای نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید و همبرگرها رو برای ۴ دقیقه از هر طرف تا طلایی بشن، سرخ کنید.

5. در یه ماهیتابه تمیز دیگه روی حرارت زیاد، برش های نان رو (از سمت برش خورده) برای حدود ۲ دقیقه برشته کنید.

6. حلقه‌های گوجه رو روی برش های زیری نان بچینید و بعد همبرگرها رو روی اون‌ها بذارید. حلقه‌های پیاز رو از ترکیب سرکه خارج کنید و روی همبرگرها بذارید. بعد برش‌های نان بالایی رو روی اون بذارید. همبرگرها رو به همراه سالاد سرو کنید.

همیرگر گیاهی

دستور پخت 2

مواد لازم برای تهیه همبرگر نخود
نخود خیس خورده

کنسرو ذرت

نمک و فلفل و سبزیجات معطر

نان همبرگر

گوجه فرنگی

پیاز

کاهو

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص نخود برای مو

طرز تهیه همبرگر گیاهی با نخود
کوکا : ابتدا نخورد خیس خورده و ذرت و ادویه ها را در غذاساز ریخته و خوب مخلوط می کنیم سپس از مواد گلوله برداشته پهن می کنیم و در سینی فر می چینیم و می گذاریم تا خوب پخته شود.نان همبرگر را آماده کرده سس خردل وگان می زنیم و همبرگر را با گوجه فرنگی و کاهو و پیاز بر روی نان قرار داده سس مایونز گیاهی می زنیم و استفاده می کنیم.

همبرگر گیاهی

دستور پخت 3

مواد لازم برای همبرگر گیاهی بلغور
همبرگر گیاهی
لوبیا چیتی پخته :400 گرم
بلغور :½ پیمانه
خرده نان یا پودر سوخاری :¼پیمانه
نان همبرگر سبوس دار :4 عدد
پیازچه :یک دسته
تخم مرغ :یک عدد
هویج :یک عدد
روغن مایع گیاهی :3 قاشق سوپ خوری
ارده :2 قاشق سوپ خوری
فلفل قرمز :¼ قاشق چای خوری
مایونز :به مقدار لازم
کاهو :به مقدار لازم
نمک و فلفل :به مقدار لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص بلغور برای لاغری

طرز تهیه همبرگر گیاهی بلغور

لوبیا چیتی را پخته و آبکشی کنید. در کاسه ای متوسط، بلغور را با نمک و یک پیمانه آب جوش مخلوط کنید.روی کاسه را بپوشانید و 30 دقیقه کنار بگذارید تا بلغور نرم شود (تا حدی که قابل جویدن باشد). آن را از الک ریز عبور دهید، فشار دهید تا آب آن خارج شود.لوبیاها را در کاسه ای متوسط بریزید و با گوشت کوب آنها را له کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. می توانید لوبیا را در غذاساز هم بریزید تا کاملا نرم شود. خرده نان، پیازچه خردشده، تخم مرغ، هویج رنده شده، فلفل قرمز، ارده و بلغور را اضافه کنید.نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
مخلوط را به صورت 4 عدد همبرگر درآورید طوری که ضخامت هر یک 3 سانتیمتر باشد.در یک تابه بزرگ، روغن را با حرارت کم گرم کنید. همبرگرهای گیاهی را در روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی درآیند و سفت شوند، برای سرخ شدن هر طرف 5 تا 8 دقیقه کافی است.ساندویچ آماده شده را با مایونز یا ارده یا ترکیبی از مایونز و ارده (به نسبت دلخواه) و کاهو سرو کنید.

طرز تهیه همبرگر گیاهی | انوع روش های تهیه ی همبرگر گیاهی

طرز تهیه همبرگر قارچ :

مواد لازم

جو نیم کوب ۱/۲ پیمانه
عدس ۳/۴ پیمانه
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
هویج خرد شده ۱ عدد
پیاز خرد شده ۱ عدد
قارچ خرد شده ۱۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۲ قاشق چایخوری
آرد ۱/۲ پیمانه
جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه
گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ هم زده ۱ عدد
پنیر ورقه ای ۶‌ عدد
نمک به مقدار کافی

طرز تهیه :
برای تهیه همبرگر گیاهی قارچ که برای افراد گیاه خوار مناسب است ابتدا به پختن جو می پردازیم برای اینکار یک قابلمه مناسب را انتخاب نمایید جو را در آن ریخته ویک لیوان و نیم آب اضفه نمایید مقداری نمک بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید صبر کنید به نقطه جوش برسد بعد شعله را کم نموده و درب قابلمه را بگذارید مدت زمان پخت 25 دقیقه می باشد حالا جو را در آبکش بریزید تا آب آن خارج گردد.
در حین پختن جو قابلمه دیگری را بردارید عدس را در آن بریزید و دو لیوان و نیم آب اضافه نمایید و کمی نمک و آویشن هم بریزید روی حرارت گاز قرار دهید وقتی جوش آمد شعله را کم نمایید تا عدس به خوبی بپزد سپس عددس را هم در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.
در همین هنگام که جو و عدس در حال پختن هستند تابه مناسبی را بردارید و دو قاشق روغن زیتون به آن بیافزایید حرارت را ملایم نمایید و پیاز را در تابه ریخته و تفت دهید وقتی پیاز سبک شد هویج را بریزید و هم بزنید تا کمی نرم گردد بعد قارچ رابریزید و هم بزنید صبر کنید تا آب قارچ خارج گردد سپس سیر را بریزید و تفت دهید حالا ادویه ها شامل فلفل قرمز و آویشن و نمک و فلفل سیاه را بیافزایید تا موادمان معطر گردند
در این مرحله کاسه مناسب و بزرگی را بردارید و عدس که پخته و آبکش شده به همراه جو در آن ریخته و با کمک گوشتکوب آنها را له نمایید بعد مواد داخل تابه که شامل قارچ و سایر مخلفات است را بیافزایید و بکوبید حالا آرد الک شده را کم کم اضافه نموده و مخلوط نمایید جعفری و گردو را هم بریزید و به خوبی مخلوط نمایید در آخر تخم مرغ را بریزید و هم بزنید..
حالا مواد را به شش بخش تقسیم نمایید و به فرم همبرگر شکل دهید تابه مناسبی را بردارید و روغن را داغ داغ نمایید و همبرگر ها را در آن سرخ نمایید و وقتی طرف دیگر سرخ شد یک ورقه پنیر روی آن بگذارید تا آب شود بعد همبرگر را در ظرف سرو بچینید و به همراه قارچ سرخ شده و نان همبرگری و کاهو گوجه میل نمایید.

طرز تهیه همبرگر گیاهی | انوع روش های تهیه ی همبرگر گیاهی

چرا باید گوشت را در سبزیجات برگر جایگزین کرد؟

بر کسی پوشیده نیست که پرورش حیوانات گوشتی برای کره زمین مضر است و اثر گلخانه ای را برجسته می کند، به خصوص گوشت گاو که در همبرگرهای عزیز ما بسیار محبوب است. فرقی نمی‌ کند گیاه ‌خواری باشید که به رفاه حیوانات و شایستگی خوردن بیشتر محصولات گیاهی اعتقاد دارد، دوستدار محیط ‌زیست که به دنبال کاهش ردپای کربن شماست، یا فقط یک شخص که می ‌خواهد به آن کمک کند. در رژیم غذایی دیگر، سبزی برگر برای همه مفید است. علاوه بر این، به طور کلی، مهم است که مصرف گوشت به خصوص گوشت قرمز را محدود کنید، زیرا باعث بیماری های خاصی می شود.

چگونه یک همبرگر گیاهی درست کنیم؟

ما به سمت محصولات گیاهی مانند سبزیجات، دانه‌ها، غلات حرکت می‌کنیم که با ادویه‌های فراوان، سس سویا، باربیکیو، پیاز، سیر، سبزی‌ها، سرکه سیب یا سرکه بالزامیک برای حداکثر طعم استفاده می‌کنیم. . این کلید یک همبرگر گیاهی موفق است: طعم. مهمتر از همه، در تهیه آن تردید نکنید و از تمام تکنیک های آشپزی برای موفقیت غذای خود استفاده کنید. پیاز کاراملی شده، سیر برشته شده، فلفل قرمز، ما با همه طعم‌های خوش طعم بازی می‌کنیم، و دریغ نمی‌کنیم که قبل از قرار دادن آن در نان همبرگر، استیک گیاهی‌ مان را به ‌طور لذیذ میل کنیم.

برگر گیاهی

عناصر

4 نان برگر

1 خیارشور

2 عدد هویج

2 عدد تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری آرد

1 قوطی کوچک ذرت کنسرو شده

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

شاخه های شوید

هویج ها را پوست بگیرید و رنده کنید. ذرت را آبکش کرده و آبکشی کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی با آرد مخلوط کنید سپس هویج، ذرت، نمک و فلفل را اضافه کنید. روغن را در ماهیتابه داغ کنید و مخلوط را در 4 کپه کوچک بریزید. آن ها را حدود 5 دقیقه از هر طرف سرخ کنید.

در همین حین خیار را پوست بگیرید و به مکعب های کوچک برش دهید. آن را با نمک، فلفل و شوید خرد شده مخلوط کنید. خیار را اضافه کنید و مخلوط کنید.

نان ها را کمی برشته کنید. خیار را روی نان های همبرگر بمالید. ذرت را اضافه کنید، نان برگر را ببندید و سرو کنید.

برگر لوبیا سیاه

از همبرگرهای گیاهی نترسید، درست کردن آن‌ها ساده‌ تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، به علاوه خوشمزه و مغذی هستند. این دستور پخت برگر گیاهی لوبیا سیاه را بررسی کنید و ایده خود را از همبرگرهای گیاهی برای همیشه تغییر دهید! آن ها بدون گوشت، با لوبیا و قارچ درست می شوند و برای طعم بیشتر کباب می شوند!

عناصر

1 قوطی لوبیا سیاه 540 میلی لیتری آبکش شده

2 حبه سیر، خرد شده

6 عدد قارچ خرد شده

85 میلی لیتر (1/3 فنجان) پیاز سبز

65 میلی لیتر (1/4 فنجان) سس فلفل قرمز

1 عدد تخم مرغ

185 میلی لیتر (3/4 فنجان) آرد سوخاری

7 میلی لیتر (1/2 قاشق غذاخوری) پونه کوهی خشک

10 میلی لیتر (2 قاشق چایخوری) آویشن تازه، خرد شده

نمک، فلفل

65 میلی لیتر (1/4 فنجان) روغن

4 نان برگر

سس

45 میلی لیتر (3 قاشق غذاخوری) سالسا تند

15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری) مایونز

30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری) ماست ساده

30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری) ریحان تازه، ریز خرد شده

باربیکیو را از قبل گرم کنید.

لوبیا، سیر، قارچ، پیاز سبز، سس چیلی، تخم مرغ، آرد سوخاری، پونه کوهی و آویشن را در کاسه غذاساز بریزید. پوره کنید، اما تکه ها را نگه دارید.

نان های همبرگر را با دستان خود درست کنید.

کوفته ها را در یک سبد روغنی ریخته و دو طرف آن را بپزید. یک طرف باربیکیو را خاموش کنید. آن ها را به مدت 20 دقیقه از سمت خارج با درب بسته بپزید.

مواد سس را با هم مخلوط کنید.

نان های همبرگر را داغ کرده و با سس و چاشنی های دلخواه تزئین کنید.

برگر نخود گیاهی

این دستور برگر نخود گیاهی بهترین دستور غذای گیاهی است که تا به حال درست کرده اید. در اینجا دستور تهیه همبرگر نخود برای کسانی که می خواهند گوشت کمتری بخورند یا می خواهند طعم های جدید و غیرعادی را کشف کنند، آورده شده است.

عناصر

1 عدد پیاز خرد شده

8 عدد قارچ، ورقه شده

30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری) روغن زیتون

1 قوطی نخود را آبکش کرده و آبکشی کنید

1 حبه سیر خرد شده

65 میلی لیتر (1/4 فنجان) جعفری خرد شده

65 میلی لیتر (1/4 فنجان) گشنیز خرد شده

1 عدد تخم مرغ

250 میلی لیتر (1 فنجان) آرد نخودچی

250 میلی لیتر (1 فنجان) آرد سوخاری ساده

نمک و فلفل

روغن زیتون

4 نان همبرگر

12 ورقه گوجه فرنگی

1 عدد پیاز قرمز خرد شده

سس

125 میلی لیتر (1/2 فنجان) خامه ترش

2 عدد پیاز سبز، خرد شده

65 میلی لیتر (1/4 فنجان) فلفل دلمه ای تفت داده شده

آماده سازی

1- در یک ماهیتابه، پیاز و قارچ ها را در روغن زیتون تفت دهید تا طلایی شوند. بگذارید خنک شود.

2- در غذاساز همه مواد به جز آرد نخودچی، آرد سوخاری و پنیر را با هم مخلوط کنید. چند بار نبض بزنید تا بافتی کم و بیش صاف بدست آورید.

3- به ظرفی منتقل کنید، آرد نخودچی، آرد سوخاری و پنیر رنده شده را اضافه کنید. مزه دار کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

4- به شکل همبرگر درست کنید و در تابه نچسب بپزید. نان ها را 5 تا 7 دقیقه از هر طرف سرخ کنید.

5- سس: همه مواد را مخلوط کرده، مزه دار کرده و سرو کنید. برگرها را با تزیین و سس دلخواه بچینید.

پیشنهاد می شود بخوانید : فواید قارچ
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها