رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334075

خواص آلبالو | معجزه آب آلبالو برای پوست

آلبالو فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص آلبالو در بهبود سلامت بدن بدانید برای شما گردآوری کردیم

آلبالو
html>

آلبالو به گیلاس ترش ، گیلاس کوتوله و پای گیلاس معروف است. Prunus نام لاتین درختان آلبالو است. سرچشمه آن از "prunos" یونانی (آلو یا گیلاس) است. Cerasus از فاز لاتین برای گیلاس. بنابراین ، Prunus cerasus دلالت بر گیلاس ، اصل واقعی دارد. این درختچه برگریز یا درخت کوچک آن متعلق به خانواده Rosaceae است ، در جنس Prunus L که بومی اروپا و جنوب غربی آسیا است و دارای گلهای سفید و میوه ای قرمز است. این میوه از نزدیک با گیلاس شیرین (Prunus avium) ارتباط دارد ، اما دارای میوه ای است که اسیدی تر است و همچنین دارای خواص غذایی بیشتری است. گیلاس پای ، گیلاس ترش و گیلاس کوتوله برخی از نامهای رایج آلبالو ترش هستند. برخی از انواع محبوب آلبالو شامل Balaton ، amarele ، Jubileum ، Mesabi ، Northstar ، Montmorency ، Surefire ، Danube ، Meteor و Morello است. به دلیل طعم ترش در دسرهای گیلاس ، پای گیلاس و سایر دستور العمل های مبتنی بر گیلاس استفاده می شود.

گیاه

آلبالو یک درخت یا درختچه برگریز یا همیشه سبز است که به طول 4-10 متر رشد می کند ، که در آب و هوای خنک و مرطوب بسیار خوب عمل می کند و ترجیح می دهد خاک غنی ، به خوبی زهکشی و مرطوب باشد ، ساقه با پوست قرمز تا خاکستری قهوه ای پوشیده شده .شاخه های آن به سمت بالا گسترش یافته و دارای شاخه های صاف است. برگها معمولاً برگریز ، ساده ، متناوب و دنده بندی شده ، به طول 3-9 سانتی متر ، 2-5 سانتی متر عرض ، بیضی وجود دارد. گلها hermaphrodite ، سفید هستند و در خوشه های 3-5 متری یافت می شوند. گلبرگها در ماه مه شکوفه می دهند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه موس آلبالو

میوه

گیلاس ترش یا آلبالو میوه ای است که طول آن 20 میلی متر و عرض 18 میلی متر می باشد. معمولاً از رنگ روشن تا قرمز تیره است. گیلاس ترش هنگامی که تازه است ، دارای طعمی شدید ، ترش است ، اما از نظر طعم تلخ نیست و به صورت خشک ، یخ زده و در آب نیز موجود است. پوست میوه براق صاف و محکم است. گوشت آن حاوی یک دانه مرکزی کوچک است که به رنگ قهوه ای روشن است. آلبالو بسته به رقم منطقه ، از خرداد تا اوایل مرداد ماه در دسترس است. آلبالو ، عنصر اصلی در دسرهایی مانند کیک ، سوربیت و بستنی است. آنها همچنین یک میوه مناسب برای لعاب ها ، سس ها هستند.

تاریخچه

تولید آلبالو در فلات ایران یا اروپای شرقی آغاز شده همچنین گفته می شود که از جنوب شرقی اروپا بین روسیه و ترکیه سرچشمه گرفته است. آلبالو یکی از میوه های مورد علاقه آمریکایی ها است ، معمولاً گونه های مونت مورمینسی و بالاتون ، که عمدتاً در واشنگتن ، میشیگان ، یوتا ، پنسیلوانیا ، ویسکانسین ، اورگان و نیویورک رشد می کند.

ارزش غذایی

به غیر از طعم شدید و ترش ، آلبالو منبع خوبی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف 155 گرم آلبالو ، 1616/0 میلی گرم مس ، 15.5 میلی گرم ویتامین سی ، 99 میکروگرم ویتامین آ ، 0.174 میلی گرم منگنز ، 2.5 گرم فیبر غذایی کامل ، 0.5 میلی گرم آهن ، 268 میلی گرم پتاسیم و 0.068 میلی گرم ویتامینB6 دارد .

خواص آلبالو

- آلبالو باعث کاهش فشار خون می‌شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم‌خونی توصیه می‌شود.

- آلبالو خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می‌کند. البته می‌گویند اگر آب یا مربای آلبالو با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع‌سوزش مجاری ادرار مفید است.

- این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می‌کند.
- آلبالو به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، ‌نقرس و پیوره دندان مفید است.
- با توجه به اینکه آلبالو قندخون را کاهش می‌دهد، دیابتی‌ها می‌توانند آن را باخیال راحت مصرف کنند.
- این میوه ادرارآور بوده ، برای رفع ورم کلیه مفید است.
- چاق‌ها نیز می‌توانند با خوردن آلبالو خودشان را لاغر کنند. علاوه بر این، آلبالو چربی خون را نیز پایین می‌آورد.

خواص آلبالو
آلبالو برای پوست

خواص آلبالو برای پوست

آلبالو حاوی ویتامین C، ویتامین B، بتاکاروتن، فیبرهای غذایی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایفراوان است. آلبالو در مقایسه با گیلاس ویتامین C و بتاکاروتن بیشتری دارد. این میوه همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین E است.

آلبالو تصفیه کننده خون و ضدالتهاب است. این میوه خوش رنگ دردهای بدن را تسکین می دهد. آلبالو سرشار از پتاسیم،کلسیم، فسفر و سدیم است و پوستتان را جلا می دهد. در این مطلب قصد داریم گوشه ای از خواص فوق العاده این میوه را نشان دهیم. لطفاً با ما همراه باشید

تاثیر آلبالو بر اعصاب

آلبالو تأثیر زیادی در آرامش سیستم عصبی دارد و همچنین به افزایش تمرکز کمک می کند. این ویژگی به رنگ آلبالو مربوط می شود. نتایج پژوهشی که در آمریکا انجام شده است نشان می دهد افرادی که عطر آلبالو را استشمام کرده اند به میزان 15 درصد خلاق تر بوده اند. به عقیده متخصصان، آلبالو باعث تحریک منطقه ای از مغز می شود که مسئول تمرکز است و بنابراین توانمندی فرد در انجام کارها را بالا می برد.

غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهاب

غلظت بالای ترکیبات گیاهی موجود در آلبالو ممکن است عامل بسیاری از فواید سلامتی این میوه باشد.

اگرچه مقدار و نوع آن بسته به گونه های مختلف می تواند متفاوت باشد ، اما همه آلبالو ها دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند.

این محتوای آنتی اکسیدانی بالا ممکن است به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کند ، بیماری که با چندین بیماری مزمن و پیری زودرس مرتبط است.

آلبالو به ویژه از نظر پلی فنول ، دارای گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی است که به مقابله با آسیب سلولی ، کاهش التهاب و سلامتی کلی کمک می کند.

در حقیقت ، رژیم های غذایی غنی از پلی فنول ممکن است در برابر بسیاری از بیماری های مزمن ، از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، افت روانی و برخی سرطان ها از بدنتان محافظت کنند

این میوه های لذیذ همچنین حاوی رنگدانه های کاروتنوئید مانند بتاکاروتن و ویتامین C هستند که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

خواص آب آلبالو

نتایج یک مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

این مطالعه جهت بررسی تأثیر مصرف آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین‌ها بر سطح چربی‌ها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توسط گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است.

آلبالو نیز مانند تمام میوه‌ها و سبزیجات، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و خواص ضد ویروسی است. فلائونویدها (زردینه یا زیست‌زرینه)، یک نوع آنتی‌اکسیدان موجود در آب آلبالو، توسط گیاهان برای مبارزه با عفونت ساخته می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که این مواد شیمیایی می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن بگذارند.

خواص آلبالو

آلبالو و جلوگیری از سرطان

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت، محققان آب آلبالو را با سولینداک (داروی غیر استروئیدی ضد التهابی) که رایج‌ترین داروی ضد التهابی پیشگیرانه برای تومورهای روده‌ی بزرگ است، مقایسه کردند. اگر چه این مطالعه، حیوانی بود اما نکته‌ی قابل‌توجه این است که نتایج به‌دست آمده نشان داد آب آلبالو – بر خلاف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی – رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

خواص دم آلبالو

یک متخصص تغذیه گفت: جوشانده دم گیلاس و آلبالو، ادرار آور خوبی است که می‌تواند برای مبتلایان به نقرس مفید باشد.

دم گیلاس و دم آلبالو دارای طبع سرد و خشک است.

جوشانده دم گیلاس و دم آلبالو برای کسانی که در دفع ادرار اختلال دارند، بسیار مفید است و خاصیت ادرارآوری خوبی دارد.

دم گیلاس دارای خاصیت سنگ شکنی است و همچنین از آن در مواردی مانند یرقان، اسید اوریک، ورم پروستات، ورم طحال و نقرس می‌توان استفاده کرد.

دم آلبالو و دم گیلاس را می‌توان همراه با کاکل ذرت جوشاند و استفاده کرد چرا که خاصیت ادرارآوری آن بیشتر می‌شود و تأثیر بهتری بر جا خواهد گذاشت.
جوشانده دم گیلاس و البالو برای بیماران مبتلا به نقرس مفید است.

فواید مهم آلبالو برای دیابت

از آنجا که آلبالو از جمله منابع کربوهیدرات با بار گلیسمی پایین است ، برای دیابت نوع 2 نیز ایده آل است. زیرا میوه ها فقط تأثیر جزئی در سطح قند خون و ترشح انسولین دارند. با این وجود ، هنوز هم اتفاق می افتد که دیابتی ها به طور کلی در مورد میوه ها هشدار داده می شوند زیرا حاوی قند است.

با این حال مدت هاست که این هشدار منسوخ در نظر گرفته می شود. یک مطالعه 7 ساله با 500000 آزمودنی نشان داد که دیابتی هایی که به طور منظم میوه های تازه می خورند کمتر به بیماری های ثانویه مبتلا می شوند و عمر طولانی تری دارند. علاوه بر این ، برخی آزمایشات آزمایشگاهی (6،13) و حیوانات نشان داده اند که آلبالو اثرات ضد دیابتی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها