رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 338602

طرز تهیه ی پنینی مرغ و رزماری | نحوه تهیه ی پنینی ژامبون گوشت

پنینی مرغ و رزماری یک نوع ساندویچ ایتالیایی با طعمی عالی است که میتواند در مهمانی ها پذیرایی شما را شکیل تر کند در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

پنینی مرغ و رست بیف
html>

در واقع پنینی در ایتالیا به ساندویچ هایی گفته میشودکه با نان باگت یا نان همبرگر یا نان هایی که برش خورده درست میشود و یکی از غذاهای مورد علاقه ی ایتالیایی ها میباشد که با روش های مختلفی درست میشود و انواع مختلفی هم دارد مثل پنینی ژامبون،‌پنینی مرغ ، پنینی مارگاریتا، پنینی رست بیف و ...

ما در این مطلب به شما آموزش درست کردن پنینی مرغ و رزماری و پنینی ژامبون گوشت با پنیر فونتینا و زیتون و پنینی رست بیف را می دهیم. پنینی غذایی سبک و خوش طعم است که برای هر ذائقه ای جالب میباشد و برای هر وعده ای مناسب است.اگر به دنبال تنوع در وعده های غذایی خود هستید و میخواهید یک غذای ساده و خوشمزه و کم هزینه درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه ی پنینی مرغ و رزماری: (برای 4 نفر)

2 عدد سینه ی مرغ

150 گرم اسفناج تازه

پنیر موزارلا یک دوم پیمانه

پنیر گودا 8 لایه

گوجه خرد شده یک چهارم پیمانه

8 حبه سیر خرد شده

یک هشتم قاشق چای خوری فلفل قرمز ریز شده

یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

یک قاشق چای خوری رزماری تازه خرد شده

چهار قاشق سوپ خوری روغن زیتون

نان باگت برش خورده به تعداد 8 برش

نمک به میزان کافی

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص رزماری برای پوست و مو

طرز تهیه ی پنینی مرغ و رزماری:

استخوان های سینه های مرغ را جدا کنید و در امتداد استخوان جناغ برش بزنید.برای پنینی مرغ، سینه ی مرغ باید ضخامت کمی داشته باشد. پس تکه های مرغ را بکوبید تا به ضخامتی حدود یک سانتی متر برسند.حالا کیسه ای پلاستیکی زیپ ار بردارید و سینه های مرغ ، رزماری، نمک، فلفل سیاه و 2 قاشق از روغن زیتون را داخل آن بریزید و زیپ را بکشید و حدود نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ ها طعم و بوی خوبی بگیرند.

ماهیتابه ی بزرگ تفلون را روی حرارت معمولی بگذارید تا کمی گرم شود. سپس مابقی روغن زیتون را به آن اضافه کنید.در ادامه فلفل قرمز، سیر و گوجه فرنگی خشک را درون ماهیتابه بریزید و حدود یک دقیقه تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن اسفناج است. اسفناج را درون ماهیتابه بریزید و تقریبا دو دقیقه تفت دهید و در اخر نمک را به میزان لازم اضافه کنید.

یک تابه ی چدنی بردارید و آن ا با روغن چرب کنید .تابه را روی حرارت گرم کنید و مرغ هارا در آن گریل کنید.چهار که از نان های برش داده شده را بردارید و روی هر یک از انها پنیر بزنید و مواد را به صورت لایه لایه روی آن بریزید به این صورت که ابتدا مرغ گریل شده ، مقداری از پنیر موزارلا، سپس موادی که تفت داده شده بودند و یک لایه پنیر گودا

حالا تکه ی دیگر نان را روی آن گذاشته و پنینی را داخل ساندویچ ساز می گذاریم و صبر می کنیم تا نون آن طلایی رنگ شود.پنینی شما آماده ی سرو کردن میباشد.پنینی مرغ

طرز تهیه ی پنینی ژامبون گوشت و پنیر فونتینا و زیتون:

مواد لازم برای تهیه پنینی ژامبون: (برای چهار نفر)

ژامبون گوشت ورقه ورقه شده 250 گرم

پنیر فونتینا 250 گرم

4 قاشق غذا خوری سس خردل

هشت قاشق غذا خوری زیتون خرد شده

8 تکه نان تست غنی شده

روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه ی پنینی ژامبون گوشت:

تکه های نان ا بردارید و سس خردل را رروی آن بمالید.ژامبون را روی نان بگذاریدپنیر فونتینا و زیتون را به میزان دلخواه برروی ژامبون بریزید.تکه ی دیگر نان را برروی مواد بگذارید.

به قسمت های بیرونی پنینی با استفاده از یک قلمو روغن زیتون بزنید.پنینی هارا داخل ساندویچ ساز قرار دهید تا هر دو طرف آن طلایی رنگ شود.غذای شما آماده ی سرو کردن میباشد، میل کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ژامبون گوشت تنوری

پنینی ژامبون

طرز تهیه پنینی رست بیف

مواد لازم:
پنیر ورقه ای: ۱۰۰ گرم
نان باگت: ۴ عدد
پنیر خامه ای: ۴ قاشق سوپ خوری
کاهو (پاک و خرد شده): به میزان لازم
گوجه فرنگی (ورقه ای شده): به میزان لازم
خیار شور (خلالی خرد شده): به میزان لازم
پیاز (حلقه ای خرد شده): به میزان لازم
سس باربیکیو: ۱ قاشق سوپ خوری
خامه ۷۰ گرم
فلفل تند به مقدار لازم
عصاره گوشت ۳ قاشق سوپ خوری
کره ۲۰ گرم
گوشت گوساله ( پخته و ریش شده) ۴۰۰ گرم

طرز تهیه ی پنینی مرغ و رزماری | نحوه تهیه ی پنینی ژامبون گوشت

طرز تهیه :
برای تهیه پنینی رست بیف ابتدا تابه مناسبی را انتخاب نمایید به کره را در آن ریخته تا آب گردد حرارت گاز متوسط باشد تا کره نسوزد بعد گوشت را اضافه نموده و سرخ نمایید بعد از اینکه به خوبی گوشت سرخ شد نمک و فلفل را به گوشت بیافزایید تا خوش طعم گردد.
در مرحله بعد کاسه مناسبی را بردارید سس باربیکیو را به همراه خامه و فلفل تند در کاسه بریزید و به خوبی ترکیب نمایید اگر دیدید که سفت شده با عصاره گوشت سس را رقیق نمایید.
حالا به سراغ نان ها می رویم همگی را از میانه برش دهید و کمی پنیر خامه روی آن پخش نمایید در مرحله بعد کاهو را قرار دهید سپس گوج و خیار شور را بگذارید و بعد از آن پیاز را قرار دهید.
گوشت را که سرخ نمودید را روی پیاز ها بچینید و کمی از سس و تکه های پنیر را روی گوشت بگذارید لایه آخر نیمه دیگر نان را قرار دهید .
پنینی رست بیف ما آماده است .این غذا را حتما به صورت داغ سرو نمایید . به جای نان باگت می توان از نان تست استفاده نمود.سعی کنید خیلی چرب و آبدار نگردد مثلا آب گوج و کاهو را با کمک دستمال بگیرید برای سرو بهتر است. به جای پنیر خامه می توان سس مایونز استفاده نمود.
امیدوارم که آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.این غذا برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی است.این غذا را حتما برای کودکان خود تهیه نمایید تا تنوع غذایی را حس نمایند یا در مدرسه به عنوان اغذیه غذایی میل نمایند .

پیشنهاد می شود بخوانید : طر تهیه رست بیف
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها