رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 338611

طرز تهیه شارلوت شکلاتی | نحوه تهیه شارلوت وانیلی

شارلوت شکلاتی یک دسر خوشمزه و مقوی برای همه اعضای خانواده است این دسر طعم دلچسبی دارد اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این دسر آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

دسر شارلوت
html>

شارلوت یکی از دسر های معروف و مجلسی خوش طعم است که بسته به اسانس و رولت هایی که در آن به کار می برید طعم های مختلفی مثل آناناس، وانیل، شکلاتی، توت فرنگی و ... دارد.رولت هایی که برای درست کردن شارلوت استفاده میکنید می توانند آماده باشند هم چنین میتوانید از رولت های خانگی نیز استفاده کنید.

ما در این مطلب اموزش قدم به قدم درست کردن دسر شارلوت شکلاتی و وانیلی را به شما ارائه میدهیم پس اگر میخواهید که یک دسر ساده و سریع و مجلسی برای مهمانی هایتان درست کنید به شما پیشنهاد میکنیم که این مطلب را از دست ندهید و با انجام مراحل گفته شده یک شارلوت خوشمزه درست کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر پان اسپانیایی

طرز تهیه ی شارلوت وانیلی :

مواد لازم دسر شارلوت:

20 عدد رولت خامه ای آماده

10 ورق ژلاتین

6 عدد تخم مرغ

500 میلی لیتر شیر

220 گرم شکر

5 قاشق غذا خوری آرد گندم

یک قاشق غذا خوری وانیل

طرز تهیه دسر شارلوت:

برای درست کردن این دسر ابتدا کرم داخل انرا که کرم پاتی نام دارد، درست می کنیم.ابتدا تخم مرغ هارا در یک ظرف میریزیم، شکر و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب هم میزنیم تا مایع پف کرده و حالتی کش دار داشته باشد.حالا آرد را کم کم با مقداری شیر به آن اضافه میکنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و مایع یک دستی به دست آید ( توجه داشته باشید که کل آرد را یک جا در مایع نریزید چون باعث قلمبه قلمبه شدن مایع میشود.)حالا وقت اضافه کردن مابقی شیر به وسیله ی هم زن چوبی است .مایع را هم بزنید و سپس آنرا در قابلمه ای بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید مایع شما غلیظ شود.سپس مایع را از روی حرارت برداشته و درون ظرفی بریزید. مایع را به مدت تقریبا یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

حالا که کرم پاتی در یخچال در حال سرد شدن است وقت درست کردن دسر شارلوت است.رولت هارا مانند عکس زیر تکه تکه کنید.قالبی نیم کره مانند بردارید و کف آنرا سلفون پهن کنید. رولت هارا به طور کاملا مرتب داخل قالب بچینید و آنهارا به یکدیگر بفشارید .چون فضای خالی ای نباید میان آنها وجود داشته باشد.

طرز تهیه ی شارلوت

حالا سراغ ورق های ژلاتین میرویم، انهارا داخل اب سرد می گذاریم تا نرم شوند.بعد از نرم شدن ‍ژلاتین ها انهارا از اب سرد بیرون بیارید. داخل ظرفی شیر جوش بریزید و ژلاتین هارا به آن اضافه کنید. ظرف را برروی کتری که در حال جوش است و بخار می کند بگذارید و صبر کنید کاملا ژلاتین ذوب شود.حالا اگر یک ساعت از گذاشتن کرم پاتی داخل یخچال گذشته پس آنرا از یخچال در بیاوردی و ژلاتین را به آن اضافه کنید. کرم به دست آمده را داخل ظرفی که رول هارا دور تا دور آن چیده اید بریزید و سطح رویی انرا کاملا صاف کنید.

دسر را به مدت 7 الی 8 ساعت داخل یخچال بگذارید و صبر کنید دسر کاملا خودش را بگیرد.حالا دسر شما اماده ی سرو کردن میباشد.دسر را برروی یک سینی بر گردانید و میل کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر لیوانی

شارلوت وانیلی

حال اگر میخواهید دسر شارلوت توت فرنگی یا شارلوت آناناس تهیه کنید فقط کافیست از اسانس های این میوه ها در کرم خود استفاده کنید هم چنین برای خوش طعم تر شدن دسر میتوانید تکه های میوه ی اسانسی که استفاده کردید را در لابه لای کرم بگذارید تا دسر شیک تر و خوشمزه تری داشته باشید.

طرز تهیه ی شارلوت شکلاتی :

مواد لازم :

8 الی 10 عدد رولت کاکائویی

خامه صبحانه 200 گرم

پنیر خامه ای 200 گرم

یک سوم پیمانه آب

15 گرم ژلاتین

2 قاشق غذا خوری پودر کاکائو

و 4 قاشق غذا خوری پودر قند

طرز تهیه دسر شارلوت شکلاتی:

برای اینکه دسر شارلوت بیشتر خودشو بگیره ابتدا رولت هارا خورد کرده و مانند روش قبل یک ظف نیم دایره برمیدارید رولت هارا کف ان می چینید به هم فشارشان میدهید تا فضای خالی بینشان نباشد، حالا مقداری از خامه صبحانه یا خامه ی قنای را برای نرم شدن رولت ها بررویشان می مالیم . ظرف را داخل یخچال می گذازیم و سرغ درست کردم کرم داخلی ان می رویم.

برای کرم داخل آن میتوانید همان کرمی که برای شارلوت های قبلی آموزش دادیم را درست کنید .حالا در این مطلب یک کرم دیگر هم به اسم کرم پنیری رو هم اموزش میدهیم تا طبق سلیقه ی خودتان هر کدام از کرم هارا داخل دسر شارلوتتان قرار دهید.برای رست کردن کرم پنیری ، خامه، پود قند، پنیر خامه ای و پودر کاکائو را داخل ظرفی ریخته و با چنگال مواد را هم میزنیم و سپس با استفاده از همزن برقی مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. ژلاتین را روی آب سرد می گذاریم، کمی صبر می کنیم تا نرم شود و سپس زیر آب را روشن می کنیم تا کاملا ذوب شود. حالا ژلاتین را داخل کرم میریزیم و سریع به هم میزنیم تا تکه های ژلاتین تکه تکه نشوند و مخلوط یک دستی به دست بیاید.کاسه را از یخچال در میاریم و کرم را داخل آن میریزیم و سطخش رو صاف می کنیم

دسر را به مدت 4 الی 5 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا خودش رو بگیرد.حالا دسر شما آماده ی سرو است و فقط کافیست آنرا در ظرف سروتان بر گردانید و نوش جان کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر شامانو

شارلوت شکلاتی

طرز تهیه دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر

مواد لازم برای تهیه دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر:
بیسکویت لیدی فینگر: ۲۲ عدد
شکلات خالص: ۲۵۰ گرم
شربت پرتقال: ۴ قاشق غذاخوری
خامه: ۱۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ: ۴ عدد
پودر شکر: ۲/۳ پیمانه

مواد لازم برای تزیین:

خامه فرم گرفته: ۱۵۰ میلی لیتر
پودر شکر: ۲ قاشق غذا خوری
وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر کاکائو و مقداری توت فرنگی برای روی دسر شارلوت شکلاتی

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسرهندوانه بیسکویتی

طرز تهیه شارلوت شکلاتی | نحوه تهیه شارلوت  وانیلی

طرز تهیه:
برای تهیه دسر شارلوت شکلاتی با لیدی فینگر اولین کار تهیه قالب مناسب است پیشنهاد من به شما بستنی خوری یا جام پایه دار است در غیر این صورت قالب کیک پزی گود و کمربندی به قطر 18 سانت هم می توان استفاده نمود باید کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید.
در مرحله بعد یک ظرف مناسب را بردارید و بیسکویت های لیدی فینگر در آن قرار دهید و بر روی آن نصف شربت پرتقال بریزید تا خیس گردد نه خیلی در حد مرطوب شدن خوب است.بعد بیسکویت ها را عمودی طوری خیلی تنگ و سفت دور قالب قرار دهید .
حالا به سراغ شکلات ها رفته و آنها را در یک ظرف مناسب خرد نمایید و به روش بن ماری ذوب نمایید وقتی شکلات آب شد خامه و بقیه شربت پرتقال را به کاسه اضافه نموده و به خوبی ترکیب نمایید .
در ادامه تهیه این دسر خوشمزه دو ظرف را برداشته و سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و زرده را در ظرف دیگر ریخته و هر دو را به طور جداگانه خوب هم بزنید زرده را بعد از هم زدن به ظرف شکلات آب شده اضافه نموده و به ظرف سفیده ها پودر شکر بیافزایید و آنقدر هم بزنید تا سفت گردد .
بعد نصف سفیده ها را به ظرف شکلات اضافه نموده و به شکل دورانی هم زده تا پفش نخوابد بعد دوباره نصف دیگر را به همان صور اضافه نموده و هم بزنید .
در مرحله آخر مایع شکلات حاضر شده را در وسط قالب ریخته تا سر بیسکویت ها را بگیرد قالب را برای مدت زمان 6 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

سپس از قالب در آورید و برای تزئین خامه فرم گرفته را به همراه پودر شکر و وانیل به خوبی هم بزنید تا سفت گردد بعد سطح دسر را با آن بپوشانید و با قیف اطرف دسر را تزئین نمایید . روی خامه پودر کاکائو پخش کنید و توت فرنگی قرار دهید و مجدد در یخچال قرار دهید تا خنک گردد .

طرز تهیه شارلوت شکلاتی | نحوه تهیه شارلوت  وانیلی

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه شارلوت ژله رولی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها