رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340517

طرز تهیه ی موساکا | نحوه تهیه ی گراتن بادمجان

موساکا یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این غذا در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه شما را با نحوه پخت آن آشنا می کنیم.

موساکا
html>

طرز تهیه ی موساکا :

موساکا (موزاکا) یکی از غذا های محلی یونانی است که با بادمجان درست میشود و نوعی گراتن به حساب می آید و غذای پر چرب با کالری زیاد است . پس اگر به دنبال غذا های رژیمی هستید بهتر است سمت این غذا نروید.
گراتن بادمجان یا همان موساکا روش پخت آسانی دارد و به راحتی می توانید این غذای لذیذ و خوشمزه را در خانه درست کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه ی موساکا:

بادمجان : 4 عدد که به صورت قلمی حلقه حلقه شده باشند.

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز: یک عدد که ریز ریز خرد شده باشد.

سیر: 3 حبه خرد شده

قارچ: 200 گرم که به صورت ورقه ورقه خرد شده اشد.

فلفل دلمه ای: یک عدد متوسط که ریز خرد شده باشد.

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا : 200 گرم

آویشن: به میزان لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه بادمجان شکم پر

مواد لازم برای تهیه ی سس موساکا:

شیر: یک لیوان

آرد: یک قاشق غذاخوری

کره : 200 گرم

خامه: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

موساکا

طرز تهیه گراتن بادمجان (موساکا) :

ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و روغن را درون آن بریزید. پیاز را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید. سیر را به پیاز اضافه کنید و دوباره تفت دهید . حالا نوبت اضافه کردن گوشت به مواد است بعد از تفت دادن مواد به خوبی، رب، فلفل دلمه ای و نمک و فلفل را داخل ماهیتابه می ریزیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا خوشرنگ شوند.حالا مقداری آویشن روی ان ریخته و شعله را خاموش میکنیم.بادمجان هارا باید دوساعت در اب نمک بخوابانید. بعد از دو ساعت آن ها را خشک و سپس سرخ میکنیم (در فر یا روی گاز)

حالا نوبت درست کردن سس موساکا میباشد.برای تهیه سس سفید، شیر و آرد را کاملا خلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا مواد جوش بیاید. سپس نمک و فلفل و کره را به آن اضافه کرده و دوباره مخوط کنید . سس را از روی حرارت برداشته و خامه را به ان بیفزایید.ظرف پیرکسی بردارید و ته ان را چرب کنید.مواد را به صورت لایه لایه در ان بریزید.

به این صورت که لایه اول بادمجان ، سپس مایع گوشت و بعد قارچ و پنیر پیتزا .( هم چنین می توانید قارچ را در همان ابتدا به گوشت اضافه کنید و همراه مواد تفت دهید )

لایه هارا به همین ترتیب مییچینید تا مواد تمام شوند.توجه داشته باشید که لایه اخر حتما باید پنیر پیتزا باشد.(یا همچنین میتوانید مایعی از یک پیمانه ماست و یک عدد تخم مرغ و مقداری نمک درست کنید و در اخر روی موساکا ریخته و سپس در فر قرار دهید)حالا ظرف را به مدت چهل و پنج دقیقه داخل فر با حرارت ملایم قرار دهید تا موساکا به خوبی بپزد و در نهایت هم گریل را روشن نمایید تا روی آن طلایی رنگ شود.موساکای شما اماده ی سرو میباشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کراکت بادمجان

طرز تهیه ی موساکا | نحوه تهیه ی گراتن بادمجان

طرز تهیه موساکا پاستا :

مواد لازم :
پیاز سه عدد
روغن مایع به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری
بادنجان نگینی خرد شده سه عدد
سیر خرد شده 3 حبه
گوشت چرخ کرده سیصد گرم
آب یک دوم لیوان
پاستا به شکل اسپاگتی پانصد گرم
آرد دو قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان

طرز تهیه :
برای تهیه موساکا پاستا در ابتدا تابه مناسبی را بردارید و مقداری روغن در آن بریزید وقتی به خوبی داغ شد دو عدد پیاز را که قبلا خرد نمودید را اضافه نموده و تفت دهید تا رنگ پیاز تغییر کند و نرم گردد سپس فلفل و نمک و پودر تخم گشنیز را تفت دهید در آخر گوشت چرخ کرده را بریزید و تفت دهید بعد که کمی سرخ شد حرارت را کم نموده تا گوشت آرام آرام بپزد .
حالا به سراغ بادمجان ها می رویم آنها را تکه های کوچک خرد نموده و بشویید و نمک بزنید بگذارید چند ساعت بماند تا تلخی آن گرفته شود و خشک گردد .
حالا تابه دیگری را بردارید و روغن بریزید بعد از داغ شدن روغن سیر را که قبلا ریز نمودید اضافه نموده و تفت دهید بعد کمی سرخ شدن نمک و فلفل را تفت دهید بعد بادمجان ها را بیافزایید و تفت دهید سپس کمی آب اضافه نموده تا بادمجان بپزد.
در این مرحله به سراغ اسپاگتی می رویم قابلمه مناسبی را بردارید آب را به همراه نمک و روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید بعد از اینکه جوش آمد پاستا را اضافه نموده تا بپزد.
تابه دیگری را بردارید می خواهیم سس پاستا را تهیه نماییم برای این کار روغن را در تابه بریزید تا داغ گردد بعد پیاز که نگینی شده را ریزید و تفت دهید وقتی پیاز کمی به اصطلاح سبک گردید آرد را بیافزایید و تفت دهید بعد شیر را آرام آرام اضافه نموده و هم بزنید در آخر نمک و فلفل را بریزید و هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد
بعد از پختن اسپاگتی آن را آبکش نموده و دو قاشق روغن روی آن ریخته و در ظرف سرو بریزید روی پاستا سس و بادمجان و گوشت را که در تابه های دیگر اماده نمودید بریزید و با کمک جعفری تزئین نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه گراتن میرزاقاسمی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها