رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 439356

طرز تهیه گراتن میرزا قاسمی | نحوه تهیه کیک کشک بادمجون

گراتن میرزا قاسمی یک غذای عالی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

گراتن میرزا قاسمی
html>

مواد لازم:

بادمجان سه ‏عدد کبابی پیاز یک عدد برای میرزا قاسمی
گوشت چرخ کرده دویست و پنجاه ‏گرم سس بشامل به مقدار لازم
پیاز یک ‏عدد برای مایه گوشتی رب گوجه ، ‏پنیر پیتزا ، نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر به مقدار لازم


‏طرز تهیه:

مرحله اول:

‏بادمجان‌ها را کبابی کنید . مراحل پخت میرزاقاسمی را پیش رفته و آماده کنید ( در قسمت پایین صفحه طرز تهیه میرزا قاسمی شرح داده شده است ). بعد پیاز خلالی سرخ شده ‏را با گوشت چرخ کرده سرخ نموده و رب و ادویه را اضافه کرده و روی حرارت ملایم تفت دهید تا مایه گوشتی آماده شود .

مرحله دوم:
سپس کف ظرف مناسبی را چرب نموده و میرزا قاسمی آماده شده را کف آن ریخته و مایه گوشتی آماده شده را روی آن اضافه نمایید . در آخر سس بشامل ( طرز تهیه در قسمت زیرین ذکر شده است ) را روی مواد ریخته و پنیر پیتزا را روی تمام مواد پخش کرده و حدود بیست ‏دقیقه درون فر قرار میدهیم تا جایی که پنیر آب شود . با مخلفات دلخواه میل کنید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی :

بادمجان متوسط دو عدد تخم مرغ دو عدد
گوجه فرنگی چهار عدد روغن و نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
سیر سه حبه

طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه:

مرحله اول:

بادمجانها رو به شکل عمودی در فر یا روی گاز کباب کنین و بعد از اینکه کباب شد پوستش رو جدا میکنیم و بادمجانها رو ساتوری می کنیم. در روغن سیر رنده شده و زردچوبه رو میریزیم و برای چند ثانیه کوتاه تفت میدیم و بادمجان ها رو بهش اضافه میکنیم و با روغن تفت میدیم .

مرحله دوم:

گوجه ها رو هم رنده میکنیم یا پوست کنده و یا ریز خرد میکنیم . در ظرف جدا گانه ای کمی گوجه ها رو تفت می دهیم که تا حدی آبش گرفته بشه. بعد به بادمجان های در حال تفت اضافه میکنیم و نمک و فلفلش رو هم اندازه می کنیم . بعد از اینکه با بادمجانها در روغن تفت خورد ، تخم مرغ ها رو مثل املت یا جداگونه اضافه می کنیم .

مرحله سوم:
البته دیدم که میرزاقاسمی رو بدون گوجه هم درست میکنند. به همین روش هست و تنها گوجه حذف میشه و بسیار هم لذیذ است . اگر از رنگ میرزا قاسمی راضی نبودید با اضافه کردن کمی رب گوجه مشکلتون حل میشه.

میرزا قاسمی بدون سیر:
معمولا افرادی هستن که از بوی سیر بدشون میاد و به همین دلیل این غذای خوشمزه رو نمیخورن. برای حل این موضوع میتوانید از پیاز به جای سیر استفاده کنین. البته به اندازه اصلی لذیذ نمیشه .

طرز تهیه سس بشامل

مواد لازم:

آرد : 2 قاشق سوپخوری نمک ، فلفل سیاه به میزان لازم
کره : 20 گرم پودر سیر به دلخواه مقداری
شیر : 2 پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

آرد دو بار الک شده رو تفت بدین تا بوی خامی اون در بیاد ولی تغییر رنگ ندهد . بعد کره آب شده رو اضافه می کنیم و مرتب هم میزنیم تا نسوزه . تا جایی که مخلوط آرد و کره حجم بگیره . بعد شیر را کم کم به آن اضافه میکنیم . نمک ، فلفل سیاه و ادویه دلخواه رو هم اضافه می کنیم . میذاریم روی حرارت و مرتب هم میزنیم تا سس غلظتی مثل فرنی پیدا کنه .

مرحله دوم:
سس بشامل را میتونید جایگزین سس لازانیا کنید یا بریزید روی ماکارونی آماده یا ساندویج ، انواع خوراک و دیپ . حتی توی سوپ هم خوشمزه میشه . دستتون هم توی به کار بردن ادویه کاملا باز است. این سس مخصوص استفاده در داخل لازانیاست ، وجود این سس داخل لازانیا از خشک شدن مواد جلوگیری می کند و بدلیل وجود شیر مانع از پاشیده شدن لازانیا پس از پخت میشود . به اسم سس سفید ، برای تهیه انواع گراتن ، موساکا و سوفله ها هم کاربرد دارد.

طرز تهیه کیک کشک بادمجون

طرز تهیه کیک کشک بادمجون

مواد لازم :

کشک به مقدار لازم ماست
بادمجون 3 عدد نان تست

طرز تهیه :

مرحله اول:

ابتدا دور نون تست را میبریم و نان ها را به شکلی که دوست دارید داخل ظرف مورد نظر بچینید. سپس کشک بادمجان را روی تمام سطح نان ها میکشیم حال دوباره روی کشک بادمجان ها نان تست قرار میدهیم و اینکار را همینطور ادامه میدهیم بهتره تا ۴ یا ۵ طبقه اینکار را انجام بدهید.

مرحله دوم:
حال کشک و ماست را با هم قاطی میکنیم و تمام دور کیک را با ماست و کشک میپوشانیم تا شبیه کیک به نظر برسه و کیک را داخل یخچال قرار میدهیم. حال یک ساعت قبل از سرو غذا کیک را با نعناع خشک و پیاز داغ و گردو تزیین کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها