رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354920

طرز تهیه کیک شربتی | طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه

کیک شربتی یک کیک خوش رنگ و مجلسی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند پذیرایی شما را شکیل تر کند در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کیک شربتی
html>

کیک شربتی

طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه

این کیک بی شک یکی از کیک های خوشمزه و خوش بافت هست که یک انتخاب بسیار خوب برای مهمانی های افطاری است که به خاطر عطر گلابی که دارد و رنگ خوش زعفران بسیار اشتها بر انگیز است. این نوع کیک رو همه ی سلیقه ها میپسندند. پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر تا حالا سراغ این کیک خوشمزه و پر طرفدار نرفته اید، این مطلب را از دست ندهید.

مواد لازم:

آرد سفید: 2 لیوان

تخم مرغ: 4 عدد

بکینگ پودر: 1 قاشق غذا خوری

آب: 1 لیوان

ماست شیرین: 1 لیوان

گلاب: 4 قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده: 4 قاشق غذا خوری

روغن مایع: 1 لیوان

شکر: 1 لیوان

پودر هل: نصف قاشق چای خوری

پودر نارگیل و پودر پسته ک به میزان لازم برای تزئین روی کیک

طرز تهیه کیک شربتی

کیک شربتی

در یک کاسه روغن و شکر را ریخته و با استفاده از هم زن برقی ان را به مدت 2 الی 3 دقیقه هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. سپس تخم مرغ ها را تک تک به مایه اضافه کرده و با هم زن هم میزنیم تا جایی که مایه رنگ سفید بگیرد و حباب هایی روی ان تشکیل شود. توجه داشته باشید که هر تخم مرغ را که اضافه می کنید باید 2 تا 3 دقیقه هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی را به مایه اضافه کنید.

سپس پودر هل را به مایه اضافه کرده و بعد نوبت اضافه کردن ماست به مواد است. دقت داشته باشید که ماست مصرفی حتما باید شیرین باشد چون در غیر این صورت هم کیک بد مزه میشه هم مایه میبره.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه لوف کیک هلوی اسپانیایی

مایه را هم می زنیم و بعد بکینگ پودر را هم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

هم زدن در درست کردن این کیک خیلی تاثیر دارد پس مرتب اون رو هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست بیاد.

در ظرف دیگری آرد را با استفاده از الک، الک می کنیم که هم از گوله گوله شدن خمیر جلوگیری کنیم و هم چنین پف کیک زیاد بشه و بعد به مایه خود اضافه می کنیم و با استفاده از لیسک شروع به هم زدن مواد می کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

نصف زعفران را روی مایه خمیری ریخته و باز هم میزنیم تا یک دست شود.

( باقی مانده زعفران برای درست کردن شربت روی کیک استفاده می شود. )

قالبی که می خواهیم کیک را در ان درست کنیم را با روغن چرب کرده و سپس مواد را داخل آن می ریزیم.

و بعد ان را داخل فری که از قبل 15 دقیقه در دمای 180 درجه گرم شده قرار می دهیم و به مدت 20 الی 30 دقیقه با دمای 180 درجه قرار می دهیم.

و صبر می کنیم تا کیک اماده شود.

در این فاصله شما باید شربت روی کیک را اماده کنید که وقتی که کیک آماده شد شربت خنک شده باشد.

کیک شربتی

طرز تهیه شربت کیک:

یک طرف بر میداریم و یک لیوان آب داخل ان می ریزیم زغفران و شکر را هم به ان اضافه می کنیم و ظرف را روی حرارت قرار می دهیم کمی هم می زنیم و صبر می کنیم تا شربت کاملا بجوشد.

بعد از این که جوشید ان را از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

بعد از این که کیک پخت ان را از فر خارج می کنیم و روی ان را زرده تخم مرغ می زنیم و به مدت 3 الی 5 دقیقه داخل فر در حالت گریل قرار می دهیم.

بعد از 5 یا 3 دقیقه ای که گفته شد کیک را از فر خارج کرده و شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و کیک را برش های لوزی لوزی می دهیم تا شربت کاملا به خورد کیک برود.

روی کیک را با پودر پسته و پودر نارگیل تزئین می کنیم .کیک شما اماده است .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک باقلوا میان پر

طرز تهیه کیک شربتی ترکیه :

موادلازم برای تهیه کیک شربتی ترکی
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱لیوان سرخالی
روغن مایع ۱لیوان
ارد ایرمیک ۱لیوان
ماست ۱لیوان
آرد ۱/۵لیوان
وانیل ۱ پاکت(۵گرم )
بگینک پودر ۱پاکت (۱۰گرم یا ۲/۵ق چ)
پوست پرتقال رنده شده ۱ پرتقال
مواد لازم برای شربت
شکر ۳/۵لیوان
آب ۴لیوان
برش نازک لیمو به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شربتی | طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه

طرز تهیه :
برای تهیه کیک شربتی ترکیه در ابتدا به تهیه شربت آن می پردازیم و برای اینکار قابلمه مناسبی را انتخاب نمایید و روی حرارت متسط گاز قرار دهید سپس آب و شکر و برش لیمو را در آن بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا به نقطه جوش برسد .
از هنگامی که شربت شروع به جوشیدن نمود مدت زمان یک ربع ساعت اجازه دهید بجوشد سپس شعله را خاموش نموده و صبر کنید تا خنک گردد .
تا خنک شدن شربت یک کاسه را بردارید و تخم مرغ و شکر و ووانیل را در آن ریخته و با هم زن برقی مخلوط نمایید حدود پنج تا شش دقیقه تخم مرغ و شکر را هم بزنید تا هنگامی که رنگ تخم مرغ کرم گردد و مواد قوام داشته باشد به مخلوط کردن مایه بپردازید.
در مرحله بعد روغن را آرام آرام اضافه نموده و باز به هم زدن ادامه دهید سپس ماست و آرد را کم کم بیافزایید و همچنان هم بزنید
در آخر پوست پرتقال که قبلا رنده نمودید را بیافزایید و بعد آن آرد و بکینگ پودر را که از قبل سه بار الک نمودید را بریزید و هم بزنید.
قالب تان را چرب نموده و مایه را در آن بریزید و در فر که از قبل با درجه 180 گرم نمودید قرار دهید مدت زمان پخت حدود 45 دقیقه می باشد حتما در نیم ساعت اول در فر را باز نکنید تا پف آن از بین نرود .
در دقایق آخر پخت قالب را در طبقه بالا بگذارید تا روی کیک هم طلایی گردد .
بعد از فر خارج نمایید وقتی ولرم شد شربت که حتما سرد باشد را روی آن ریخته و حدود دو تا سه ساعت در یخچال گذاشته و بعد از آن میل نمایید

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک خیس ترکیه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها