رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450322

طرز تهیه لوف کیک هلوی اسپانیایی | طرز تهیه مینی لوف خرما و لوف کیک شکلاتی

لوف کیک هلوی اسپانیایی یک لوف کیک اسپانیایی لذیذ است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این کیک همراهی می کنیم.

لوف کیک
html>

مواد لازم:

سیصد گرم تکه های کمپوت هلو

پوست رنده شده نصف لیمو ترش

250 میلی لیتر ماست 225 گرم آرد
200 گرم شکر 2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
125 میلی لیتر روغن مایع

نمک به مقدار لازم

3 عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا 4 تا از نصف هلو ها رو برش بزنید و ریز کنید برای تزئین روی کیک و بقیه را هم حبه حبه نمایید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد ماست ، شکر ، تخم مرغ و روغن مایع و یک قاشق چای خوری از رنده شده پوست لیمو را به داخل یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید تا یک دست گردند.سپس آرد ، بیکینگ پودر و یه کوچولو نمک را الک نموده.و به مخلوط قبلی اضافه و خوب میکس کنید تا یکدست بشود.

مرحله سوم:

حالا باید حبه های هلو را با 2 قاشق سوپخوری آرد که در مواد لازم داشتیم مخلوط نمایید. این کار باعث می شود حین پخت تکه های هلو به کف قالب نره و نسوزد.در مرحله بعدی حبه های هلو را که با آرد مخلوط کردین با مخلوط قبلی اضافه و به نرمی مخلوط نمایید.

مرحله چهارم:

حالا با کمی روغن قالب را چرب کنید و کاغذ بزارید داخل قالب تا هنگام پخت کیک به قالب نچسبد.سایز مناسب برای این لوف کیک هلو اسپانیایی سایز قالب ٦*١٣*٩ می باشد.سپس خمیر آماده شده را داخل قالب ریخته و به مدت 50 الی ٥٥دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد پخت کنید
مرحله پنجم:

بعد از یک ربع درب فر را باز کنید و 4 تا از نصف هلو هایی که برش زدید را روی کیک قرار دهید و 1 قاشق سوپخوری شکر هم روی آن بپاشید.اگر میخواهید بدونید که کارپخت کیک به پایان رسیده یک خلال دندان به وسط کیک فرو کنید و دربیارید اگر کیک بهش نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته شده.

مرحله ششم:
سپس 5 دقیقه صبر کنید تا کیک تان خنک بشود و سپس روی یک قفسه سیمی قرار دهید و کاغذش را دربیارید. توجه کنید که وقتی می خواهید نصف هلو های برش شده را روی کیک بزارید ، کیک را از فر بیرون نیآورید. همان داخل فر هلو ها را بزارید روی کیک و شکر بپاشید.

طرز تهیه مینی لوف خرما


طرز تهیه مینی لوف خرما

مواد لازم:

آرد :400 گرم کره :100 گرم
تخم مرغ :سه عدد بکینگ پودر :2 قاشق چایخوری
ماست :یک چهارم لیوان روغن مایع :4 قاشق سوپخوری
شکر :150 گرم پودر دارچین :1/2 قاشق چایخوری
خرمای هسته گرفته :250 گرم آب سرد :5 قاشق سوپخوری


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا هسته های خرما را در آورید و ریز نمایید سپس مواد خشکمان یعنی آرد و بکینگ پودر را در داخل کاسه ای الک نمایید بهتر است سه بار الک کنید حالا شکر و دارچین را با سایر مواد مخلوط نموده و با هم دیگر هم بزنید.

مرحله دوم:

حالا در یک کاسه استیل، کره را ذوب نموده، ماست و روغن مایع را با آن قاطی نمایید.تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه نمایید و پس از اضافه کردن هر کدام با همزن مفتولی به هم بزنید تا مایه یک دست گردد.

مرحله سوم:

در میان مواد خشک را خالی کنید و مایه حاصل و خرما را به آن اضافه نمایید. با لیسک مخلوط و با همزن برقی به هم بزنید تا تمام مواد به خوبی با هم قاطی گردند و یک دست شوند.

مرحله چهارم:

قالب مخصوص مینی لوف را چرب و حدود 3/2 از حجم قالب را با مایه پر نمایید و بین 45 تا 60 دقیقه در طبقه وسط فر که از 15 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم شده پخت نمایید.پس از پخت و خنک شدن مینی لوف ها را با پودر قند تزئین نمایید.

نکات تکمیلی در مورد مینی لوف خرما:

نکته اول:

مینی لوف خرما از اقسام کیک و شیرینی - انواع کیک می باشد

نکته دوم:

زمان مهیا کردن مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه است و زمان اماده شدن و صبر کردن جهت پخت آن در حدود یک ساعت می باشد .

نکته سوم:

مینی لوف خرما را می توانید در زمان های میان وعده - دسر - سرو نمایید .

نکته چهارم:
در نظر داشته باشید میزان مواد اولیه و دستور پخت جهت 6 نفر مناسب می باشد .

طرز تهیه لوف  کیک شکلاتی

طرز تهیه لوف کیک شکلاتی

موادلازم:

کره 200 گرم آرد 200 گرم
شکر قهوه ای 180 گرم بیکینگ پودر 1و1/2 ق چ
عصاره وانیل 2 ق چ پودر کاکائو 60 گرم
نمک 1/4 ق چ شکلات چیپسی 50 گرم
تخم مرغ 3 عدد شکلات تخته ای 100 گرم
شیر 10 ق غ

طرز تهیه:

مرحله اول: در ابتدا شکره قهوه ای و نمک و کره در ظرفی بریزید و با همزن خوب هم بزنید سپس تخم مرغ و وانیل و شیر را اضافه کرده و مجددا هم بزنید.

مرحله دوم:

آرد و بکینگ پودر را ظرف دیگری با پودر کاکائو مخلوط کنید و سپس به مواد بالا اضافه کنید زمانی که مواد خوب مخلوط شد شکلات چیپسی را اضافه کنید و هم بزنید .

مرحله سوم:

قالب لوف را چرب کرده مواد را داخل آن بریزید و بزارید در فر با دمای 175 درجه به مدت یکساعت تا خوب بپزد بعد از آن شکلات تخته ای را ذوب کرده و روی کیک خود بریزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها