رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 355265

طرز تهیه آش انار | نحوه تهیه آش آلبالو

آش انار یک غذای خوشمزه بومی ایرانی است که میتواند به عنوان عنوان یک غذای سبک در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت آش انار همراهی می کنیم.

آش
html>

آش انار

آش انار یک انتخاب بسیار خوب برای مهمانی های شب یلدا می باشد. این آش علاوه بر طرز پخت آسانی که دارد، طعم بسیار خوب و دلچسبی هم دارد که باعث می شود این آش را به دفعات در منزل خود درست کنید. پس ادامه ی مطلب را از دست ندهید و با این آموزش این آش خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم:

آب: 3 لیوان

پیاز: 1 عدد

نخود: 1 پیمانه

لوبیا چیتی: 1 پیمانه

آب انار: 2 لیتر

برنج: نصف پیمانه

سبزی آش که شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید و اسفناج می باشد: 1 کیلو گرم

انار: 2 پیمامه

پیاز داغ: نصف پیمانه

سیر داغ: یک چهارم پیمانه

گوشت چرخ کرده: 250 گرم

کاری: 1 قاشق چای خوری

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، فلفل سیاه: به مقدار زیاد

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه آش ماست

طرز تهیه آش انار

برای درست کردن آش انار ابتدا باید نخود و لوبیا را یک شبانه روز در یک کاسه بریزیدو روی ان آب بریزید تا خیس بخورد و در طول شبانه روز چند بار هم اب ان را عوض کنید. خیس کردن حبوبات باعث از بین رفتن نفخ انها می شود پس این کار اهمیت به سزایی در آشپزی و سلامت دارد.

بعد از این کار یک قابلمه بردارید و حبوبات خیس خورده شده را درون ان بریزید و رویشان آب بگیرید .

قابلمه را روی شعله گذاشته و صبر کنید تا حبوبات کاملا بپزند و به اصطلاح مغز پخت شوند.

حالا پیاز و سیر داغ خود را آماده کنید و در قابلمه ای دیگر بریزید. سپس آب انار و آب و نمک و فلفل سیاه و قرمز را به ن اضافه کرده، و قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته تا مواد بجوشند.

سبزی های آش را پاک کرده، شسته و در آبکش بگذارید تا آب اضافیشان برود و بعد سبزی ها را روی یک پارچه ی تمیز پهن کنید تا زودتر ابشان از بین برود. حالا سبزی ها را با سبزی خرد کن خرد کنید.

همچنین برای راحتی کار می توانید سبزی اشی آماده از بیرون تهیه کنید تا در زمانتان صرفه جویی کنید.

تخود و لوبیای پخته شده را به اضافه ی سبزی خرد شده و برنج به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا سبزی ها پخته و نرم شوند. بعد نوبت اضافه کردن انار به مواد می باشد.

حالا صبر کنید تا آش جا بیفتد.

پیاز را پوست گرفته و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید، نمک و فلفل و زردچوبه و کاری را به گوشت اضافه کنید و به خوبی مواد را ورز دهید. گوشت را به شکل کوفته قلقلی در آورید و در آرد بغلتانید .

تابه را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن در ان بریزید. کوفته قلقلی ها را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند.

آش که جا افتاد و پخت از گوشت قلقلی و پیاز داغ برای تزئین آن استفاده کنید و نوش جان کنید.

آش آلبالو

آش آلبالو

آش آلبالو یک انتخاب خیلی خوب برای تابستان است که بسیار مفید و مقوی و خوش طعم می باشد و درست کردن آن هم بسیار آسان می باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم این آش متفاوت و خوش طعم را امتحان کنید

مواد لازم:

لوبیا چیتی: 70 گرم

عدس: 200 گرم

لپه: 50 گرم

برنج: 75 گرم

سبزی ریز خرد شده که شامل تره، شوید، جعفری، اسفناج می باشد: 500 گرم

نمک و فلفل: به میزان لازم

پیاز داغ: 4 قاشق سوپ خوری

سیر داغ: 1 قاشق سوپ خوری

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز رنده کرده: 1 عدد

نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

آرد برنج: 2 قاشق سوپ خوری

آلبالوی هسته گرفته: 300 گرم

نعنا داغ: 3 قاشق سوپ خوری

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه آش بلغور

طرز تهیه آش آلبالو

برای درست کردن آش آلبالو هم ابتدا باید نخود و لوبیا را یک شبانه روز در یک کاسه بریزید و روی ان آب بریزید تا خیس بخورد و در طول شبانه روز چند بار هم اب ان را عوض کنید. خیس کردن حبوبات باعث از بین رفتن نفخ انها می شود پس این کار اهمیت به سزایی در آشپزی و سلامت دارد.

بعد از این کار یک قابلمه بردارید و حبوبات خیس خورده شده را درون ان بریزید و رویشان آب بریزید. آن گاه حبوبات را در قابلمه‌ی مناسبی ریخته آب را اضافه کرده ،قابلمه را روی شعله گذاشته و صبر کنید تا حبوبات کاملا بپزند و به اصطلاح مغز پخت شوند.

در این مرحله، برنج، حبوبات پخته شده و سبزی را که از قبل شستشو داده اید و ریز خرد کرده اید، بپزید.

حالا نمک، فلفل، پیازداغ و سیرداغ را هم به آش بیفزائید.

پیاز را پوست گرفته و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید، نمک و فلفل و زردچوبه و کاری را به گوشت اضافه کنید و به خوبی مواد را ورز دهید. گوشت را به شکل کوفته قلقلی در آورید و در آرد بغلتانید .

تابه را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن در ان بریزید. کوفته قلقلی ها را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند و بعد آنها را داخل آش بریزید.

یک ظرف دیگر بردارید و آرد برنج را همراه با یک دوم پیمانه آب سرد حل کنید و به همراه آلبالو ها به آش اضافه کنید.

بعد از حدود 20 الی 25 دقیقه که آش روی حرارت بوده و دیگه جا افتاده اون رو از روی حرارت بردارید و در ظرفی که میخواهید سرو کنید بریزید و از نعنا داغ برای تزئین ان استفاده کنید.

طرز تهیه آش انار | نحوه تهیه آش آلبالو

طرز تهیه آش میوه :
مواد لازم برای آش میوه

پیاز : نیم کیلو
عدس : یک لیوان
نخود : یک لیوان
لوبیا چیتی : یک لیوان
آلبالو (تازه یا خشک) : 50 گرم
ذغال اخته : 50 گرم
زردآلو : 4 عدد
آلو بخارا (زرد) : 50 گرم
رشته آشی : 200 گرم
رب گوجه : یک قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده : 150 گرم
روغن :به میزان کافی
نمک ، فلفل و زرد چوبه :به میزان کافی
نعنا خشک : به میزان کافی

طرز تهیه آش میوه

برای تهیه آش میوه در ابتدا حبوبات را در ظرف مناسبی با یک عدد پیاز بپزید .توجه داشته باشید که حبوبات را حتما از بیست و چهار ساعت قبل خیس نموده و آب آن را چند با خالی کنید تا باد ونفخ آن گرفته گردد و در ضمن حبوبات در موقع پخت سریع تر پخته می گردد .
در مرحله بعد میوه ها یعنی زرد آلو ، آلبالو ، ذغال اخته و آلو بخارا به حبوباتی که اکنون در حال پخت هستند بیافزایید.
حالا کاسه ای را بردارید و یک پیاز را در آن رنده نمایید بعد گوشت چرخ کرده و نعنا خشک و نمک و فلفل و زردچوبه را به ترتیب اضافه نمایید و به خوبی با دست هم بزنید تا یکدست گردد.
حالا مواد را به صورت کوفته قلقلی ریز شکل دهید و داخل قابلمه حبوبات و میوه ها که پخته گردیده است بریزید صبر کنید تا گوشت با مواد بپزد
در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در کاسه ای ریخته و با کمی آب گرم حل نمایید و پس از پخته شدن حبوبات و گوشت و میوه ها به آش اضافه نمایید تا رنگ خوبی به آش ما بدهد بعد رشته را داخل آش ریخته و منتظر بمانید تا رشته به خوبی بپزد

حالا تابه کوچکی را بردارید و مقداری پیاز داغ و نعنا داغ برای تزئین آش آماده نمایید فقط برای تهیه نعنا داغ نعنا را خیلی تفت ندهید چون تلخ می شود.
در آخر آش را داخل ظرف سرو بریزید و با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین نمایید. این آش میوه مخصوص شهر همدان است . امیدوارم آن را تهیه نموده و لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه آش برگ مو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها