رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 385519

طرز تهیه گرانولا | نحوه تهیه گرانولا بار و گرانولا رژیمی

گرانولا یک میان وعده بسیار مقوی وخوش طعم است که اگر به زیبایی تزیین شود میتواند جهت انواع مهمونی های خانوادگی مناسب باشد و زینت بخش سفرهای شما شود در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

گرانولا
html>

طرز تهیه گرانولا

گرانولا یا گرانولا بار میتوان نوعی میان وعده و یا صبحانه بسیار مقوی باشد.چندین روش تهیه و طعم مختلف برای گرانولا وجود دارد.مواد پایه برای تهیه این خوراکی غلات،دانه های روغنی ، میوه های خشک و آجیل است.با افزودن ماست و شیر به آن ارزش غذایی آن را بالاتر میبرید.در این مطلب با طرز تهیه گرانولا به چند روس آشنا خواهید شد.

طرز تهیه گرانولا بدون فر

مواد لازم :

جو پرک : 2 پیمانه

برنجک : 1 و ¾ پیمانه

خلال بادام : ½ پیمانه

تخم کتان : 3/1 پیمانه

چیپس شکلات : 3/1 پیمانه

کره : 6 قاشق سوپخوری

عسل :3/1 پیمانه

وانیل : ½ قاشق چایخوری

شکر قهوه ای : 3/1 پیمانه

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص کره برای پوست

طرز تهیه :

جو پرک ها را در آب خیس کنید و بعد از 30 دقیقه ماندن در آب آن را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب آن کاملا کشیده شود و سپس آن ها را روی یک ورق روغنی پهن کنید تا خشک شوند.

در یک قالب مستطیلی به ابعد 22*32 ورقی آلومینیومی پهن کنید به طوریکه دواره ها نیز پوشانده شوند.سعی کنید تا کمی از فویل بیرون بماند تا خارج کردن گرانولا ساده تر شود.

در یک قابلمه نسبتا بزرگ شکرقهوه ای ، کره و عسل را مخلوط کنید و آن را روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید تا مواد ذوب شوند.مواد را به طور دائم هم بزنید تا زمانی که به جوش آیند.بهتر است مواد را با همزن هم بزنید تا بهتر با یکدیگر ترکیب شوند و همینطور سریعتر به جوش آیند.

پس از آنکه به جوش آمدند حرارت را کم کنید و دو تا سه دقیقه با حرارت کم آن را نگه دارید تا کشدار و غلیظ شوند.

پس از برداشتن ظرف از روی حرارت نمک ، وانیل ، جوپرک ، تخم کتان ، مغز بادام و برنجک را اضافه کنید و با استفاده از یک کفگیر چوبی آن را هم بزنید تا مواد خشک آن نیز بالا آمده و مایع را به خود بگیرند.

در آخر مواد گرانولای خود را درون یک سینی بریزید و بر روی آن چیپس شکلات قرار دهید و آن ها را به خوبی فشار دهید تا منسجم شوند.

به مدت 2 ساعت آن را در یخچال نگه دارید و بعد گرانولای شما آماده است.

طرز تهیه گرانولا

طرز تهیه گرانولا رژیمی

مواد لازم :

میکس غلات پرک شده (میتوانید از جو دوسر پرک شده نیز استفاده کنید ) :200 گرم

عسل : 3 قاشق سوپ خوری

سیب : 2 عدد

بادام (یا انواع مغز ) :به میزان لازم

توت خشک ، دارچین ، نمک ، جوز هندی : به مقدار لازم

طرز تهیه گرانولا

طرز تهیه :

در ابتدا پوست سیب ها را بگیرید و بزرگ خرد کنید و بر روی گاز یا فر آن ها را بدون اضافه کردن آب بپزید.سیب ها را به صورت پور در آورید.آن ها را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و هنگامی که به خوبی داغ شد جو دو سر پرک ها را به آن ها بیافزایید.به خوبی آن ها را تفت دهید تا به رنگ طلایی در بیایند و حالا آن ها را ر ظرفی بزرگ بریزید کنید.

توت و بادام ها را که به اندازه دلخواه کرده اید نیز در همان ماهیتابه کمی تفت دهید.عسل را هم گرم کنید و به مواد اضافه کنید.اگر احساس می کنید که مواد خیلی رقیق هستند اجازه دهید تا بجوشند و غلیظ شوند.در نهایت همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به آن ها دارچین ، نمک و جوز هندی هم بیافزایید.مواد را در یک ظرف به ارتفاع حداکثر 2متر در حرارت 180 درجه فر قرار دهید تا خشک شوند.بین 30 تا 40 دقیقه آن را در فر قرار دهید اما حواستان به آن باشد.

پس از سرد شدن گرانولای خود را با شیر یا قهوه میل کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه اوتمیل

طرز تهیه گرانولا کره بادام زمینی :
مواد لازم برای تهیه گرانولا کره بادام زمینی
جودوسر 2.5 پیمانه
مغزهای دل‌خواه نصف پیمانه
کره بادام زمینی 1/4 پیمانه
عسل 1/4 پیمانه

طرز تهیه گرانولا | نحوه تهیه گرانولا بار و گرانولا رژیمی

طرز تهیه گرانولا کره بادام زمینی
جهت آماده کردن این نوع از گرانولا باید در ابتدا عسل را به روش بن ماری تهیه نموده یعنی روی بخار کتری گذاشته تا داغ و شل گردد سپس عسل بن ماری شده را با کره بادام زمینی ترکیب نمایید .
در مرحله بعد ظرف مناسبی را انتخاب نمایید و جو دوسر و مغز آجیل های دلخواهتان را در آن بریزید سپس ترکیب عسل و کره بادام زمینی را به آن بیافزایید.
مواد را به خوبی با هم قاطی نموده تا مخلوط یک دستی داشته باشید. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و ترکیب حاصله را روی آن بمالید . فر را روشن نموده و مرتب مثلا هر سه دقیقه یکبار گرانولا را هم بزنید بدین صورت که آن را زیر و رو نموده و این کار را تا زمانی که رنگ آن تیره شود ادامه دهید مدت زمان بیست دقیقه طول می کشد تا گرانولا برشته گردد . دقت کنید حتی برای یک لحظه هم از فر دور نشوید چرا که گرانولا در صورت بی توجهی می سوزد .
در آخر سینی را از فر خارج نموده و صبر کنید تا خنک گردد. در ظرف مخصوص سرو قرار دهید و با میوه خشک و شکلات تلخ تزئین نمایید.
گرانولای کره بادام زمینی خوشمزه را حتما تهیه نمایید البته شما می توانید با هر موادی که علاقه دارید آن را آماده نموده و از گرانولا لذت ببرید این میان وعده بسیار سالم و مغذی برای کودکان و نوجوانان می باشد چرا که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد این گروه سنی لازم است .شما می توانید برای صبحانه یا به عنوان تغذیه مدرسه آن را برای دلبندتان تهیه نمایید.امیدوارم آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کره بادام زمینی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها