رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387304

طرز تهیه گاناش /طرز تهیه گاناش سفید / طرز تهیه گاناش با پودر کاکائو

طرز تهیه گاناش / طرز تهیه گاناش با پودر کاکائو / طرز تهیه گاناش در مایکروفر / طرز تهیه گاناش سفید / طرز تهیه گاناش رنگی / طرز تهیه گاناش ساده / طرز تهیه گاناش شکلاتی / طرز تهیه گاناش با نشاسته / طرز تهیه کیک گاناش شکلاتی سیاه

گاناش
a href="https://www.saat24.news/news/387304/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B4-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1">طرز تهیه گاناش

یکی از پر مصرف ترین کرم ها در قنادی ها گاناش است که از آن به عنوان روکش برای کیک ها استفاده می شود.با استفاده از گاناش میتوان کیک ها را لایه بندی و روکش کرد که این کار هم باعث خوشمزه تر شدن لایه های کیک و هم بمنظم و دقیق لایه بندی شدن آن می شود.از گاناش رقیق شده برای روکش پنکیک ها و وافل ها و هم چنین تزئین انواع دسر استفاده می کنند.

گاناش دارای ترکیب ثابتی است که شامل خامه و شکلات است برای رسیدن به غلظت دلخواه مقدار آن تغییر داده می شود.

در این مطلب با طرز تهیه گاناش به روش ها و انواع مختلف آشنا خواهید شد.

طرز تهیه گاناش با پودر کاکائو

مواد لازم :

خامه : 200 گرم

کره : 20 گرم

وانیل : 1 پنس

پودر کاکائو : به مقدارلازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سوفله شکلات فرانسوی

طرز تهیه

ابتدا خامه،کره و وانیل را در یک تابه و یا شیرجوش نچسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.حرارت باعث شل شدن خامه و هم چنین ذوب شدن کره می شود.به آرامی مواد را هم میزنیم و هنگامی که مخلوط ش شدند اجازه میدهیم تا به نقطه ی جوش برسند و سپس پودر کاکائو را میریزیم.

در مرحله بعد مایع را از روی حرارت بر میداریم و انقدر هم میزنیم تا مایع یکدست شود.

گاناش ما تقریبا آماده است اما برای فرم دادن به آن باید با دور تند همزن به مدت 5 تا 8 دقیقه به خوبی آن را هم بزنید.زمانی که رد پره های همزن بر روی آن افتاد گاناش شما آماده است و میتوانید با استفاده از قیف یا قالب از آن استفاده کنید.

طرز تهیه گاناش

طرز تهیه گاناش در مایکروفر

مواد لازم :

شکلات تخته ای : به مقدار لازم

خامه پرچرب: 1 بسته

طرز تهیه:

ابتدا شکلات ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا ذوب شدن آن ها ساده تر شود و آن ها را در ظرفی شیشه ای بریزید.خامه را نیز بر روی آن ریخته و حدود یک دقیقه در مایکرو فر قرار دهید.سپس آن را خارج و شروع به هم زدن کنید.ظرف را به مدت30 ثانیه برای بار دوم در مایکروفرقرار دهید.سپس دوباره آن را خارج کرده و مخلوط کنید.این عمل را تا زمانی که شکلات و خامه کاملا ترکیب شده و گاناش یک دست شود ادامه دهید.این کار باعث میشود تا با قرار ندن مداوم مواد در مایکرو فر از سوختن آن جلوگیری کنیم.

طرز تهیه گاناش

طرز تهیه گاناش سفید

مواد لازم:

خامه صبحانه : 1 بسته

شکلات سفید : 100گرم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

طرز تهیه:

ابتدا شکلات های سفید را رنده می کنیم.خامه را در ظرفی میریزیم و آن را بر روی حرارت قرار می دهیم.وقتی به نقطه جوش رسید و از کناره های آن حباب زد شکلات سفید رنده شده را به آن اضافه می کنیم.حالا حرارت را خاموش کرده و اجازه میدهیم تا شکلات ها با حرارت خامه آب شوند.(زیرا اگر روی حرارت بماند روغن شکلات تغییر شکل داده و غیر قابل استفاده میشود )

مواد را هم میزنیم تا فرم بگیرند و سپس گاناش سفید شما حاضر است

توجه : رنگ این گاناش شیری است و اگر میخواهید کاملا سفید شود از مقداری خامه فرم گرفته در آن استفاده کنید.

همچنین اگر میخواهید گاناش سفتی داشته باشید میزان شکلات سفید را در آن بیشتر کنید

طرز تهیه گاناش

طرز تهیه گاناش رنگی

مواد لازم :

خامه صبحانه : 1 عدد

شکلات تخته ای : 300 گرم

کره : 1 قاشق غذا خوری

رنگ خوراکی دلخواه

طرز تهیه : ابتدا خامه را در ظرفی بر روی حرارت گذاشته و اجازه میدهیم تا گرم شود.دقت کنید که نباید بجوشد و تنها باید گرم شود.سپس شکلات های تخته ای را به آن اضافه می کنیم تا به وسیله گرمای خامه ذوب شود و در آن حل شود.در آخر کره و رنگ خوراکی را به آن میافزاییم.گاناش رنگی شما آماده است.

طرز تهیه گاناش با نشاسته
مواد لازم
نشاسته ذرت 1/4 پیمانه
شکر 1.5 پیمانه
نمک 1/4 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 4 عدد
شیر 3 پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
شکلات 200 گرم
وانیل 1/2 قاشق چایخوری

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دنت خانگی و چوروس

مراحل تهیه:

در ابتدا نشاسته ذرت را در یک قابلمه مناسب بریزید اگر استیل باشد بهتر است سپس شکر و نمک را به نشاسته بیافزایید و هم بزنید تا با هم ترکیب گردند .
در مرحله بعد زرده تخم مرغ را به نشاسته اضافه نمایید سپس شیر را آرام ارام اضافه نموده و هم بزنید تا ترکیب گردند.حالا قابلمه را بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید و بدون وقفه هم بزنید تا نشاسته و مواد دیگر به خوبی بپزد و ترکیبی شبیه کرم به دست بیاید.
هنگامی که ترکیب مان غلیظ گردید منظور از غلظت مثل ماست شل می باشد شعله گاز را خاموش نمایید و در همان حالت که موادمان داغ است شکلات و کره و وانیل و آبلیمو را به ترکیب بیافزایید تا به راحتی حل گردند.پس از مخلوط شدن و یکدست شدن مواد گاناش ما حاضر است .


طرز تهیه کیک گاناش شکلاتی سیاه
مواد لازم برای تهیه کیک گاناش شکلاتی سیاه
کره 175 گرم (3/4 پیمانه)
شکر دانه ریز 175 گرم (3/4 پیمانه)
تخم مرغ زده شده 4 عدد
آرد بکینگ پودردار 200 گرم (3/4+1 پیمانه)
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
شکلات خالص آب شده 50 گرم

دستور تهیه:
در ابتدا یک کاسه مناسب را انتخاب نموده و کره و شکر را در آن قرار دهید و با هم زن تا حدی که پف نماید و کرم رنگ گردد مخلوط نمایید بعد تخم مرغ را دانه دانه بیافزایید آرد و پودر کاکائو که سه بار الک نمودید را کم کم اضافه نمایید بعد شکلات آب شده را اضافه نمایید خوب ترکیب نمایید.
در مرحله بعد قالب کیک را با روغن چرب نموده و کاغذ روغنی داخلش قرار دهید مایه کیک در آن ریخته و صاف نمایید.
فر را حتما از قبل گرم نمایید با درجه 180 برای مدت زمان 40 دقیقه کیک آماده است بستگی به فر هم دارد برای تست چوب کبریت داخلش کنید اگر نچسبد آماده است.
صبر کنید کیک خنک شود بعد به دو قسمت تقسیم نمایید

تزیین کیک با گاناش شکلاتی
مخلوط گاناش را دو قسمت نمایید مقداری ما بین دو لایه کیک و کناره ها و رویه بریزید و مقداری را با قیف روی سطح کیک تزئین نمایید .مقداری هم برای تزئین از شکلات که به صورت نواری بریده اید استفاده نمایید.
کیک را برای مدت زمان یک ساعت داخل یخچال بگذارید وقتی به خوبی خنک گردید میل نمایید. ( طرز تهیه گاناش )

پشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک خیس ترکیه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها