رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388229

طرز تهیه کرم کارامل / طرز تهیه کرم کارامل بدون فر / طرز تهیه کرم کارامل زعفرانی

طرز تهیه کرم کارامل / طرز تهیه کرم کارامل بدون فر / طرز تهیه کرم کارامل زعفرانی / طرز تهیه کرم کارامل با ژلاتین / طرز تهیه کرم کارامل با بیسکوییت / طرز تهیه کرم کارامل در منزل / آموزش تهیه کرم کارامل در خانه / طرز تهیه کیک کرم کارامل

خبر
a href="https://www.saat24.news/news/388229/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%81%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87">طرز تهیه کرم کارامل

مواد لازم :

5 عدد تخم مرغ

220 گرم شکر

شیر نیم لیتر

نصف قاشق مربا خوری وانیل

طرز تهیه :

شربت کارامل

هفتاد گرم شکر به علاوه 2 قاشق سوپخوری آب بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا طلایی شوند.پس از طلایی شدن به مقدار نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد به اندازه ای که ذرات شکر کاملا در آب حل شده و غلیظ شوند.سپس شربت را به ظرف دیگری انتقال دهید و جدار ظرف را به آن آغشته کنید.

پس از تهیه شربت کارامل شکر باقی مانده رابه همراه شیر بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد.پس از جوشیدن از روی حرارت بردارید اجازه دهید تا سرد شود.

تخم مرغ و وانیل را به خوبی هم زده و مخلوط کنید و سپس به شیر سرد شده اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مواد را درون ظرفی که به شربت کارامل آغشته است بریزید و به مدت 35 دقیقه در دمای 350 درجه فر بگذارید تا آماده شود.

در ادامه با انواع بیشتری از طرز تهیه کرم کارامل آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کرم کارامل بدون فر :

مواد لازم :

نشاسته : 1 قاشق غذاخوری

کارامل سیاه : ½ پیمانه

خامه : 1 پیمانه

وانیل : ¼ قاشق چایخوری

شکر : 1 پیمانه

طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه :

ابتدا نشاسته را در آب سرد حل کرده و سپس از صافی رد کنید.سپس با 1 پیمانه آب بر روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانی که جوشیده و غلیظ شود.

½ پیمانه شکر را با مقداری آب در تابه ای روی حرارت ملایم ذوب کنید و تابه را دائما حرکت دهید تا شکر ذوب و به طور یکسان حرارت را بگیرد.این عمل را تا زمانی که شکر سیاه شود ادامه دهید.هنگامی که دود از شکر بلند شد یک لیوان آب بر روی آن بریزید تا جوشیده و در آن حل شود بدین ترتیب کارامل سیاهتان آماده است.

به نشاسته مقداری وانیل،شکر و کارامل را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم هم بزنید واجازه دهید تا حل شوند و سپس از روی حرارت بر دارید

خامه را در مرحله آخر و پس از سرد شدن مواد به آن ها اضافه کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه فلن کیک مرمری

طرز تهیه کرم کارامل زعفرانی

شکر : ½ پیمانه

شیر : 1 و ½ پیمانه

زعفران : 2 قاشق غذاخوری

گلاب : 1 قاشق غذاخوری

خامه : 2 قاشق غذاخوری

ژلاتین : 1 قاشق غذاخوری

آب سرد : ¼ پیمانه

طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه :

ابتدا ژلاتین را در آب سرد ریخته و مخلوطشان میکنیم.آن هارا بر روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذرات ژلاتین در آب کاملا حل بشند.

شیر،شکر و زعفران را نیز در قابلمه ای کوچک بر روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا بجوش آیند.

گلاب و خامه را در ظرفی دیگر ترکیب کنید و به تدریج و آرام شیر در حال جوش را به آن بیافزایید.تا زمانی که ماده یکدست شود مخلوطشان می کنیم.سپس آن ها را به ژلاتین اضافه کرده و هم میزنیم.

قالب مورد نظر خود را کمی چرب کنید و مواد را به داخل آن بریزید.به مدت 4 تا 5 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا سفت شود یا به اصطلاح ببندد.

به وسیله چاقو لبه های آن را از ظرف جدا میکنیم تا به راحتی از قالب بیرون بیاید.

کارامل زعفرانی شما آماده است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر ایتالیایی

طرز تهیه کرم کارامل با بیسکوییت

مواد لازم :

پتی بور : 3 بسته

شیر : 2 لیوان

کارامل : 3 بسته :

خامه : 400 میلی لیتر

طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه :

خامه،شیر و کارامل را در ظرفی باهم ترکیب میکنیم تا به صورت یکدست درایند.

باقی مانده شیر را کمی حرارت داده و در ظرفی دیگر نگه میداریم.پ

بیسکویت ها را به طور منظم و به صورتی که از هم نپاشند در شیر گرم میچینیم و لایه ای از کارامل روی آن ها میگذاریم و این روند را تا آخر انجام میدهیم

دسر بیسکویتی شما آماده است.

طرز تهیه کیک کرم کارامل :

مواد لازم کیک کرم کارامل
مواد لازم برای کرم شیرین کاراملی
پودر کارامل 1 بسته
شکر 1 قاشق غذا خوری
خامه‏ صبحانه 50 گرم
مواد لازم کیک :
تخم مرغ 5 عدد
پودر قند 1 پیمانه
آرد 2 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری
آب جوش یا شیر گر 1/۲ پیمانه
کره یا روغن 1/۲ پیمانه
وانیل‏ 1/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه :
در ابتدا کرم را آماده می نماییم برای این کار پودر کرم کارامل را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت قرار می دهیم و دو لیوان شیر را آرام آرام اضافه نموده و مرتب هم می زنیم تا وقتی که شیر جوش آمد اجازه دهید یک دقیقه دیگر بجوشد و باز هم مرتب هم بزنید بعد حرارت را خاموش نمایید.
در مرحله بعد قالب نسوزی را انتخاب نمایید و سس کارامل را از داخل جعبه آن برداشته و در قالب مذکور بریزید
حالا یک ظرف را بردارید و خامه وشکر را در آن بریزید و با هم زن مخلوط نمایید بعد کرم کارامل را از روی گازبرداشته و به ترکیب اضافه نمایید و هم بزنید تا یکدست گردد حالا مخلوط آماده شده را روی سس ریخته و برای مدت زمان یک ساعت در یخچال بگذارید تا به اصطلاح بسته شود و خودش را بگیرد.
در این مرحله به تهیه کیک می پردازیم ظرف مناسبی را بردارید و تخم مرغ ،وانیل و پودر قند را در آن بریزید و با هم زن به خوبی مخلوط کنید میزان هم زن تا وقتی است که کرمی رنگ گردد.بعد پودر کاکائو،آب جوش و روغن را بیافزایید و مرتب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط گردند سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک نمایید و آرام آرام به مواد بیافزایید و با هم زن آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست گردد
در مرحله بعد مواد کیک را روی کارامل سفت شده ریخته و در فر قرار می دهیم زیر قالب کیک ظرفی قرار دهید و در آن آب بریزید تا کیک خشک نگردد در ضمن فر را حتما از قبل با درجه 170 گرم نمایید مدت زمان پخت بستگی به فر دارد بین 40 تا 60 دقیقه کافی است بعد از گذشت 40 دقیقه در فر را باز کنید و با یک چوب کبریت چک کنید کیک پخته یا نه اگر به چوب کبریت نچسبید آماده است . حالا قالب را در یخچال قرار داده تا کرم کارامل دوباره ببند و کیک خنک گردد و بعد از دو ساعت از یخچال درآورید و از قالب خارج نموده و داخل ظرف سرو برگردانید. ( طرز تهیه کرم کارامل )

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک خیس ترکیه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها