رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394429

طرز تهیه رولت گوشت | طرز تهیه رولت گوشت و سبزیجات

رولت گوشت یک رولت بسیار لذیذ و آسان است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این رولت همراهی می کنیم.

رولت
html>

طرز تهیه رولت گوشت

مواد لازم :

گوشت چرخکرده : 250 گرم

آرد سوخاری : 2 قاشق غذا خوری

تخم مرغ آب پز : 3 عدد

جعفری خرد شده : 2،3 قاشق غذا خوری

پیاز : 2 عدد

رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری

آب : 2 لیوان

نمک،فلفل،پودر سیر و آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا پیاز ها را ریز رنده کرده و به حالت پوره در میاوریم.آن را به همراه گوشت،نمک و فلفل و ادویه ها مخلوط می کنیم.( در صورتی که پیاز آب داشت باید آب آن را بگیریم )

مواد را به خوبی بایکدیگر ورز می دهیم و پس از آن که خوب مخلوط شدند پودر سوخاری را به آن ها اضافه می کنیم.مواد را دوباره ورز می دهیم و سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت نیم ساعت آن را در یخچال قرار می دهیم.

در این فاصله سس رولت را تهیه می کنیم.پیاز دوم را خرد کرده و به همراه روغن در تابه ای مناسب تفتشان میدهیم و سپس نمک و ادویه را به آن اضافه میکنیم.در نهایت رب را به مواد اضافه کرده و هم میزنیم.یک لیوان آب را به مواد ضافه و شعله را کم می کنیم تا سس به جوش بیاید.

گوشت های ورز داده شده را از یخچال خارج می کنیم و بر روی یک کاغذ روغنی و یا یک فویل که کمی چرب شده به شکل یک مستطیل در میاوریم.جعفری خرد شده را بر روی گوشت میریزیم و و سپس تخم مرغ های آب پز را مقداری جلو تر از لبه گوشت قرار می دهیم.از لبه ی فویل میگیریم و با دست بلند میکنیم و با دقت روی تخم مرغ ها میکشیم

به کمک فویل گوشت را رول می کنیم و کناره های آن را جمع می کنیم تا در هنگام پخت وا نرود.

رولت را در داخل سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه در حرارت کم بپزند.

در آخر رولت های به سس آغشته شده را برش می دهیم و سرو می کنیم.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه رولت مخصوص

طرز تهیه رولت گوشت با قارچ

مواد لازم :

گوشت ( 2 بار چرخ شده ) : نیم کیلو

تخم مرغ : 3 عدد

آرد نخودچی : 3 قاشق غذا خوری4

روغن : 3 قاشق غذا خوری

قیسی خشک : 100 گرم

قارچ : 200 گرم

پیاز : 2 قاشق غذا خوری ( رنده شده )

هویج : 3 عدد آبپز

رب گوجه : 2 قاشق غذا خوری

زرشک : 2 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه :

در ابتدا قارچ ها را شسته و حلقه حلقه می کنیم . سپس به همراه یک قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم تا زمانی که آب آن کشیده شود.

گوشت را با پیاز،آرد نخودچی،تخم مرغ و نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کنند.

یک کاغذ روغنی یا فویل چرب شده را پهن میکنیم و به شکل یک مستطیل با قطر مناسب بر روی آن گوشت قرار می دهیم.قارچ را نیز بر روی گوشت ها به طوریکه یک بند انگشت تا کناره گوشت فاصله داشته باشد قرار می دهیم.

قیسی هارا شسته و خرد می کنیم و به همراه زرشک که کمی تفت خرده است بر روی مواد میریزیم.در آخر هویج ها را در وسط آن ها قرار می دهیم و رول می کنیم.

رول ها را در روغن داغ سرخ می کنیم و سپس در 2 فنجان آب به همراه رب در حرارت کم قرارمی دهیم تا مایع غلیظ شود و رول ها به آن آغشته شوند.

رول ها را در دیس برش می زنیم و با سبزیجات تزیین می کنیم.

رولت شما آماده سرو است...

پیشنهاد می شود حتما بخوانید : طرز تهیه رولت مرغ

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت و سبزیجات :

تخم مرغ: 6 عدد
سبزیجات معطر (گشنیز، ترخون، جعفری، نعنا): 500 گرم
گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
نمک: یک و نیم قاشق مرباخوری
ادویه: یک قاشق مرباخوری
آرد: دو قاشق غذاخوری
زرشک: سه قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده: سه قاشق غذاخوری
روغن مایع: دو سوم لیوان

طرز تهیه رولت گوشت | طرز تهیه رولت گوشت و سبزیجات

طرز تهیه رولت گوشت و سبزیجات :

یکی از انواع رولت که سرو می گردد رولت گوشت و سبزیجات است که بسیار خوشمزه می باشد و آماده کردن آن بسیار آسان است خوبی این رولت تهیه آن در تابه است و نیازی به فر ندارد در ضمن این رولت شیک و خوش طعم برای مهمانی های شما هم عالی است امیدوارم که آن را تهیه نموده و لذت ببرید :
در ابتدای کار تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و با یکدیگر به خوبی ترکیب می نماییم. بهتر است تخم مرغ ها را دانه دانه به یکدیگر بیافزاییم و هم بزنیم بعد سبزیجات معطر را که قبلا به خوبی خرد نمودیم را به همراه گوشت چرخ کرده، نمک، ادویه، آرد، گردو و زرشک به تخم مرغ ها می افزاییم.
این مواد را به خوب مخلوط می‌ نماییم. ترکیب حاصله باید شبیه به مایه کتلت گردد که حتما تا به حال آن را درست نمودید و با دستور پخت آن آشنا هستید .
در مرحله بعد تابه مناسبی را انتخاب نمایید سپس روغن را در ماهیتابه بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید. تا هنگامی که روغن داغ داغ گردد، مایه رولت را کاملا کف ماهیتابه پهن می نماییم و می خوابانیم زمانی که یک سمت رولت خودش را به اصطلاح گرفت با کمک دو قاشق به آرامی مواد را رول می‌ نماییم و صبر می کنیم تا اطراف آن هم سرخ گردد و رولت خوش رنگی به دست آید.
هنگامی که رولت به خوبی و کامل سرخ گردید، آن را در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم و به شکل دلخواه مان برش داده و تزئین می نماییم. ( طرز تهیه رولت گوشت)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها