رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394617

خواص لونگان ( چشم اژدها ) | معجزه لونگان برای سرماخوردگی و درمان کم خونی

لونگان به تازگی مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفته است که بر روی خواص آن مطالعه میکنند در این مطلب هر آنچه باید در خصوص خواص لونگان برای سرماخوردگی می خواهید بدانید برای شما آماده کردیم .

لونگان
html>

معرفی لونگان


Longan اشاره به درخت همیشه سبز از خانواده soapberry، و بومی به چین و هند می باشد (اگر چه در حال حاضر در سراسر جنوب شرقی آسیا هم رشد می کند). این درخت متوسط می تواند تا ارتفاع 20 تا 23 فوت رشد کند، با پوستی مانند چوب پنبه ای و تاج زرد است. برگ های آن سبز تیره ، با بافت چرمی هستند.

با این حال ستاره این گیاه میوه آن است. توت های کوچک ، دارای یک پوست شکننده و رنگارنگ قهوه ای (به نام pericarp)، یک گوشت حساس، سفید پوسته، تقریبا شفاف و یک دانه کوچک قهوه ای یا سیاه در مرکز می باشند. توت ها کمی بزرگتر از زیتون هستند.

علاوه بر این، انواع توت های Longan گفته می شود که آبدار و خوشمزه شیرین است، با طعم musky تقریبا شبیه به انگور می باشد.

درختان لانگان در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کنند که در پاییزخشک و در زمستان هیچ یخ زده گی وجود ندارد. درختان به عنوان یک منبع غذایی کشت می شوند، اما در مناطق سرد، آنها معمولا فقط به عنوان یک گیاه زینتی رشد می کنند زیرا می توانند در دماهای پایین رشد کنند.

به لونگان در چین می گویند "long yan rou" که گوشت اژدها آنرا ترجمه می کنند.

خواص لونگان

خواص میوه لونگان ( چشم اژدها )

به خواب و بی خوابی کمک می کند باعث افزایش گلیکوژن کبدی می گردد
برای ضربان قلب سریع مفید است موجب کاهش نیتروژن اوره خون می شود
موجب کاهش اضطراب و ترویج آرامش می گردد موجب کاهش اسید لاکتیک خون می گردد
باعث بهبود ظاهر پوست می شود


این میوه سرشار از ویتامین B1، B2 و B3 می باشد و همچنین منبع خوبی از ویتامین C رادیکال آزاد است. لونگان دارای مواد معدنی مانند آهن، مس، پتاسیم و منیزیم است.

شما همچنین می توانید فیبر پروتئین و را از آن دریافت کنید. به علاوه، لونگان دارای اسید های فنولی است که می تواند شما را با اثرات آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی ایمن کند.
خواص لونگان برای سرماخوردگی

با مصرف این میوه ایمنی خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کنید . ویتامین C در انواع توت ها در طولانی مدت مکانیسم دفاعی خود را بهبود می بخشد و همچنین برای جذب آهن و بهبود سلامت پوست ضروری است.


خواص لونگان برای کم خونی


به طور عمده به علت محتوای بالای آهن آن است که گفته می شود 20 برابر بیشتر از انگور و 15 برابر بیشتر از اسفناج است. مصرف طولانی نیز ممکن است به جلوگیری از کم خونی کمک کند.

خواص لونگان به حفظ سلامت قلب و عروق

با جوانسازی گردش خون، توت های Longan می توانند به طور موثر باعث تحریک طحال و کمک به بهبود وضعیت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سکته مغزی شود. همچنین می تواند سیستم عصبی را تسکین دهد.


خواص لونگان برای پوست


ظاهر پوست را بهبود می بخشد مواد مغذی در longan ممکن است خواصی داشته باشند که می تواند نشانه هایی از پیری را کم کند و باعث افزایش کل پوست شود.

مضرات لونگان

نحوه مصرف لونگان

فکر نکنید که گوشت آن تنها بخشی مفید از این میوه فوق العاده است - دانه ها و همچنین پوست، در واقع می تواند به عنوان سوخت مصرف گردند. با خرد کردن دانه ها فوم تولید می کند که می تواند در تولید شامپو مورد استفاده قرار گیرد.
در عین حال، درخت longan، به غیر از گیاه زینتی، می تواند برای ساخت و ساز و یا در ساخت مبلمان استفاده گردد.
در ویتنام، یک باور جالبی در مورد longan این است که آن می تواند یک پادزهر برای snakebites باشد. مردم محلی معتقد بودند که ممکن است به جذب زهر کمک کند

انواع توت های Longan را می توان به صورت خرد شده در سالاد میوه های تازه، دسرها و سایر غذاهای شیرین مانند سربیت و ژله اضافه کرد. دستور العمل های پودینگ Longan، ساخته شده با شیر نارگیل، نیز در بسیاری از کشورهای آسیایی محبوب هستند.

Longan همچنین می تواند به غذاهای شرقی اضافه شود، مانند برنج طعم تایلندی، که آنها را به ظرف قبل از پخت اضافه می کنند که به حفظ طعم و عطر برنج کمک می نماید.

شما همچنین می توانید از این میوه برای نوشیدنی مانند آب میوه و لوبیا استفاده کنید. یکی دیگر از روش های سنتی لذت بردن از لونگان این است که با ساختن چای Longan می باشد

Longans قطعا یک گنجینه آشپزی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها نه تنها طعم شیرین خوشمزه دارند، بلکه دارای مواد مغذی سالم هستند.

خواص لونگان برای پوست

مضرات لونگان

فقط به یاد داشته باشید، مصرف میوه های longan درحد اعتدال باشد .لونگان ها حاوی فروکتوز هستند، که اگر در مقدار زیادی مصرف شود، می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

آیا لونگان سالم است؟

همچنین اثرات سلامتی که اغلب توصیف می شود:

گفته می شود که مقدار بالای پتاسیم برای متعادل سازی تعادل فشار خون مفید است. با مصرف میوه باید قلب و سیستم گردش خون تقویت شود.

گفته می شود که این میوه هنگام مصرف تازه به کاهش تب کمک می کند. گفته می شود این میوه به خستگی کمک می کند و به بهبود اختلالات عصبی کمک می کند.

لونگان حاوی اسید فنولیک است که گفته می شود خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری دارد. گفته می شود هنگام استفاده در اطراف ناحیه چشم با علائم پیری مقابله می کند و به طور کلی برای پوست سالم است.

از دانه های میوه به طور سنتی اغلب به عنوان درمانی برای تعریق زیاد استفاده می شود. گفته می شود که مصرف میوه لانگان می تواند در رفع اضطراب نقش داشته و به مصرف کننده در آرامش کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها