رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 397772

خواص میوه اژدها | معجزه فوق العاده میوه اژدها برای قلب و پوست

میوه اژدها یکی از میوه های مناطق گرمسیری است این میوه سرشار از ویتامین های ضروری بدن انسان است در این مطلب فواید میوه اژدها را برای شما شرح می دهیم.

میوه اژدها
html>

معرفی میوه اژدها

میوه اژدها، همچنین به عنوان pitahaya یا گلابی توت فرنگی میوه ای گرمسیری با پوست قرمز و شیرین، خالدار شناخته شده است.

پیتایا یکی از گیاهان منحصر به فرد طبیعت است و گل آن مانند شعله منفجر شده و میوه مانند گل رز صورتی است. میوه های اژدها به طور گسترده ای به عنوان میوه های اژدها شناخته شده است و بومی آمریکای مرکزی می باشد اما همچنین از چندین کشور آسیای جنوب شرقی مانند تایلند و ویتنام صادر می شود. میوه اژدها در واقع یکی از گونه های مختلف کاکتوس است و درست مانند خویشاوندان آن با رطوبت در هوای خشک به طور معمول رشد می کند.

میوه اژدها چیست؟

پیتایا که به میوه اژدها نیز معروف است، میوه ای انرژی زا، سرشار از فیبر و مواد معدنی مهم مانند آهن و فسفر است و همچنین حاوی درصد بالایی از ویتامین E است که به میوه خاصیت آنتی اکسیدانی می دهد. : بنابراین برای مبارزه با اثرات مضر آن ایده آل است. یکی از رادیکال های آزاد موجود در پیتا متحد رژیم غذایی ما است: کالری کمی دارد و سرشار از آب است.

میوه اژدها از گیاهی در جنس Hylocereus رشد می کند: کاکتوس های نخل که این میوه به ظاهر عجیب و غریب را تولید می کنند. پوست بیرونی آن فوشیا است که یادآور گلابی خاردار است، در حالی که گوشت داخلی آن سفید است و یادآور کیوی است زیرا سرشار از دانه است. گیاهی که آن را تولید می کند بومی ایالات متحده است، اما امروزه این میوه در آسیا به ویژه چین و کشورهای گرمسیری رایج است. اما بیایید دریابیم که میوه اژدها چه خواص و کاربردهای مفیدی دارد.

خواص میوه اژدها | معجزه فوق العاده میوه اژدها برای قلب و پوست

میوه اژدها میوه‌ای سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که عمدتاً در دانه‌ها یافت می‌شود، اما حاوی ویتامین‌های B و ویتامین C و همچنین غلظت بالایی از آهن، فسفر و فیبر است. ویتامین های موجود در میوه اژدها آن را بسیار پرانرژی می کند، بنابراین برای دوره های خستگی خاص و استرس روانی ایده آل است. ویتامین E به ویژه به میوه خاصیت آنتی اکسیدانی می دهد و به مبارزه با اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند. ویتامین C همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند، پیری پوست را کند می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. میوه اژدها همچنین سرشار از فیبر است، به مبارزه با یبوست کمک می کند و روده ها را تنظیم می کند. به لطف فیتوآلبومین که کبد را از فلزات سنگین آزاد می کند، عملکرد سم زدایی دارد. در سطح پوست، علاوه بر کاهش پیری، به مبارزه با احتباس آب و سلولیت نیز کمک می کند. علاوه بر این، پیتا کالری کمی دارد، تقریباً حاوی 36 کیلو کالری در هر 100 گرم محصول است و چربی و کلسترول کمی دارد: بنابراین می توان آن را در دوزهای توصیه شده توسط متخصص تغذیه گنجاند.

میوه اژدها مانند یک آناناس ضخیم با خوشه می باشد و می تواند پوست صورتی، قرمز یا زرد و گوشت سفید یا قرمز داشته باشد.عطر و طعم آن کمی شیرین است، مانند یک ترکیب از کیوی و گلابی، و بافت چرب دارد.

در حالی که این میوه به نظر می رسد کمی عجیب و غریب باشد، آماده سازی آن آسان است. با قطعه قطعه کردن میوه اژدها شروع کنید. پس از آن، می توانید گوشت را بردارید یا میوه را به چهار قسمت تقسیم کنید و پوست چرب را پوست کنید. فقط بخش سفید حاوی دانه را بخورید و هر بخش صورتی باقی مانده را خارج نمایید، زیرا آنها تلخ می باشند.

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

خواص میوه اژدها

خواص میوه اژدها

اژدها میوه کم کالری اما دارای ویتامین های ضروری و مواد معدنی است.همچنین حاوی مقدار قابل توجهی از فیبر غذایی است

مواد مغذی اصلی در یک فنجان (گرم 227):

کالری: 136 آهن: 8%
پروتئین: 3 گرم منیزیم: 18%
چربی: 0 گرم ویتامین 9:C درصد
کربوهیدرات: 29 گرم ویتامین E: 4%
فیبر: 7 گرم

میوه اژدها دارای ترکیبات مفید گیاه مانند پلی کاروتنوئیدها و betacyanins نیز می باشد.

میوه اژدها همچنین منبع مواد مغذی دیگر مانند کلسیم است که به ایجاد استخوان ها و دندان های قوی کمک میکند، آهن که در تشکیل گلبول های قرمز سالم و فسفر موثر است تا به رشد بافت و رشد سلول، کمک کند
فیتوشیمیایی به نام سرپن در میوه اژدها نیز وجود دارد. این دارو معمولا در داروهایی استفاده می شود که ممکن است به کاهش مشکلات قلبی کمک کند. سایر مزایای شناخته شده از میوه اژدها عبارتند از تقویت سیستم ایمنی بدن، تسریع در بهبود سریع زخم ها و کبودی ها و کاهش خطر ابتلا به مشکلات تنفسی.

خوردن میوه اژدها همچنین به بدن کمک کند که عملکرد طبیعی خود را با کمک به از بین بردن فلزات سنگین سنگین و بهبود بینایی کمک کند. لیکوپن، مسئول رنگ قرمز میوه، با خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است .


خواص میوه اژدها برای کاهش کلسترول

عصاره دانه میوه اژدها دارای چربی های غیر اشباع شده (اسیدهای چرب امگا 3 و امگا6) زیاد است که به کاهش سطوح تری گلیسرید و کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک میکند مصرف منظم میوه نه تنها می تواند طراوت، بلکه در بلند مدت شما را در حفظ قلب سالم کمک کند.

خواص میوه اژدها برای قلب

خواص میوه اژدها برای قلب

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه لیدز، افزایش مصرف مواد غذایی غنی از فیبر می تواند خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) و بیماری قلبی عروقی (CHD) را کاهش دهد. میوه اژدها منبع خوبی از فیبر رژیمی است، بنابراین نه تنها برای قلب عالی است، بلکه همچنین در حفظ فشار خون و وزن کمک می کند.

رنگ ارغوانی،میوه اژدها بدین معنی است که با مواد غذایی گیاهی پر شده است که میتواند مقدار زیادی آنتی اکسیدان را برای شما فراهم آورد. آنتی اکسیدان ها در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و حتی به سرطان منجر شود. گفته می شود رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت قلب و پوست مفید است.

میوه اژدها منیزیم بیشتری را نسبت به بیشتر میوه ها ارائه می دهد، این میوه دارای 18 درصد RDI فقط در یک فنجان می باشد.

به طور متوسط بدن شما حاوی 24 گرم منیزیم یا تقریبا یک اونس است.

با وجود این مقدار به ظاهر کوچک، این ماده معدنی در هر یک از سلول های شما وجود دارد و در بیش از 600 واکنش شیمیایی مهم در بدن شما شرکت می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیشتر منیزیم می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد

خواص میوه اژدها به خاطر وجود فیبر


مقامات بهداشتی توصیه می کنند مصرف 25 گرم فیبر در روز برای زنان و 38 گرم برای مردان ضروری است.

با 7 گرم فیبر در هر فنجان، میوه اژدها یک منبع غذایی کاملا" عالی است.

اگرچه فیبرها به دلیل نقش آن در هضم احتمالا بیشتر شناخته شده اند، تحقیقات همچنین نشان داده است که میتواند نقش مهمی در حفاظت از بیماریهای قلبی، مدیریت دیابت نوع 2 و حفظ وزن بدن داشته باشد.

اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است، برخی مطالعات مشاهده شده نشان می دهد که رژیم های دارای فیبر بالا می توانند از سرطان روده بزرگ محافظت کنند.

محتوای فیبر میوه اژدها با فیبر بالا می تواند به شما در مقابله با بیماری ها به صورت روزانه کمک کند.

خواص میوه اژدها برای کم خونی

خواص پرو بیوتیک میوه اژدها


با توجه به اینکه میوه اژدها حاوی پری بیوتیک است، می تواند به طور بالقوه توازن باکتری های خوب در روده شما را بهبود بخشد.

Prebiotics یک نوع خاص از فیبر است که باعث رشد باکتری های سالم در روده شما می شود.

مانند تمام فیبرها، روده شما نمیتواند آنها را شکست دهد.

به طور خاص، میوه اژدها عمدتا رشد دو خانواده باکتری سالم: باکتری های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتری ها را افزایش می دهد.

مصرف منظم پری بیوتیک ممکن است خطر ابتلا به عفونت دستگاه گوارش و اسهال را کاهش دهد. این به این دلیل است که پری بیوتیک رشد باکتری های خوب را افزایش می دهد، که محققان معتقدند ممکن است از بدتر شدن آن جلوگیری کنند.


خواص میوه اژدها برای کم خونی


میوه اژدها یکی از چند میوه تازه است که حاوی آهن است.

آهن نقش مهمی در حمل اکسیژن در بدن شما دارد. همچنین نقش مهمی در تیدیل غذا به انرژی دارد.

متأسفانه بسیاری از مردم آهن را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. در واقع، تخمین زده شده است که 30 درصد از جمعیت جهان در معرض کمبود آهن هستند.

برای مقابله با سطوح پایین آهن، مهم است که انواع غذاهای غنی از آهن مصرف کنید. منابع غنی آهن عبارتند از گوشت، ماهی، حبوبات، آجیل و غلات.

میوه اژدها یکی دیگر از گزینه های عالی، شامل 8٪ از مصرف روزانه اهن توصیه می شود (RDI). همچنین حاوی ویتامین C است که بدن شما را در جذب آهن کمک می کند

خواص میوه اژدها برای پوست

خواص میوه اژدها برای زیبایی پوست و مو

میوه اژدها همچنین می تواند برای تسکین پوست آفتاب سوخته، مبارزه با آکنه و سایر درمان های خانگی استفاده شود. آنتی اکسیدان های موجود در میوه اژدها در واقع به کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند و به عنوان یک عامل تسکین دهنده عالی برای حل مشکلات مختلف پوست عمل می کند. . بنابراین، محتوای ویتامین C باعث می شود پوست شاداب تر و درخشان تر به نظر برسد. مصرف آن به صورت پودر میوه تازه نیز به زیبایی موهای ما کمک می کند و باعث تغذیه و درخشندگی آن می شود.

میوه اژدها به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالا و همچنین ویتامین ها در زیبایی های پوست موثر است. متدهای زیبایی باستان در کشورهای آسیای جنوب شرقی بر این باورند که ساخت یک خمیر گوشت میوه اژدها و مصرف به طور مرتب بر روی صورت می تواند به کاهش روند پیری کمک کند و شما را جوان تر نماید. این خمیر همچنین در درمان آکنه و آفتاب سوختگی استفاده می شود

مضرات میوه اژدها
میوه اژدها را بیش از حد مصرف نکنید، زیرا حاوی فروکتوز است، یک نوع شکر که ممکن است در صورت مصرف بیش از حد به سلامتی شما آسیب برساند.

به دلیل وجود فیبر بالا در میوه اژدها ممکن است ایجاد ناراحتی معده نمایدبهتر است مایعات فراوان بنوشید.

میوه اژدها؛ محافظت در برابر سرطان

مطالعه اخیر روی میوه های اژدها نشان داد که این میوه ها ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشند ، خصوصاً در مورد سرطان روده بزرگ. میوه های اژدها علاوه بر کیفیت آنتی اکسیدانی ویتامین C ، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، منابع دیگری از آنتی اکسیدان های طبیعی نیز دارند.

طبق تحقیقات ، کاروتن و لیکوپن موجود در این میوه ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که اعتقاد بر این است اثرات پیشگیری از سرطان دارند. آنها به کاهش خطر سرطان پروستات و اندازه تومور در بدن کمک می کنند. از آنجا که میوه اژدها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، این اولین قدم خوب برای کسانی است که مرتباً بیمار می شوند یا حتی در معرض خطر بالای سرطان هستند.

تشنگی را برطرف می کند

میوه اژدها سرشار از آب است که به آن اجازه می دهد تا به تامین آب روزانه ما کمک کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان های آن پیری سلولی را کند می کند. میوه اژدها سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین C است که به مبارزه با خستگی، تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت های مختلف و سرماخوردگی های زمستانی کمک می کند.

سرشار از فیبر

میوه اژدها سرشار از آب و فیبر و بدون چربی است که یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن است. فیبر آن به مبارزه با یبوست کمک می کند.

ضد استرس

منبع منیزیم است که عضلات را شل می کند و نقش ضد استرس دارد.

از نقرس جلوگیری می کند

میوه اژدها اسید اوریک اضافی را از بین می برد و در نتیجه از نقرس جلوگیری می کند.

چگونه میوه اژدها را بخوریم و کجا آن را پیدا کنیم

پوست صورتی تا قرمز دارد و گوشت آن معمولا سفید با دانه های سیاه است. با این حال، یک نوع گوشت قرمز، علاوه بر میوه زرد اژدها، وجود دارد که دارای گوشت براق و پوسته بیرونی زرد است. میوه ای است که به راحتی پوست کنده می شود. پوست آن به راحتی بریده می شود و پس از نصف شدن می توان آن را به صورت خلالی خورد یا با یک قاشق چایخوری تفاله میل کرد. میوه اژدها را می توان در سالاد میل کرد، طعم آن لطیف و یادآور کیوی و گلابی مخلوط با هم است، همچنین بسیار آبکی است. در ایران رایج نیست، اما می‌توان آن را در میوه‌ فروشی‌های عجیب و غریب و بازارهای میوه و سبزیجات یافت که انتخاب‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. همچنین در نسخه خشک شده، به عنوان یک میان وعده سیر کننده، اما در دوزهای کم یافت می شود.

فواید میوه اژدها

- پیری سلولی را به تاخیر می اندازد.

- حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با برخی بیماری ها ایده آل است.

- تولید گلبول های سفید، گلبول های قرمز و پلاکت ها را تحریک می کند.

- میوه ای عالی برای هضم سریع و سم زدایی بدن است و به تنظیم ترانزیت روده کمک می کند.

- به دلیل داشتن فیبر بالا، میوه ای سیر کننده است.

- خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

- به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند.

- با توجه به منبع عالی آنتی اکسیدان های طبیعی، مصرف منظم آن تکثیر رادیکال های آزاد را که مسئول ایجاد تومورهای سرطانی و سایر بیماری های جدی در بدن ما هستند، کاهش می دهد.

- سطح قند خون (گلیسمی) را تنظیم می کند.

- تولید کلاژن را تحریک می کند.

- جذب آهن را بهبود می بخشد.

- ایده آل برای تشکیل استخوان و دندان.

- سطح اسید اوریک را کاهش می دهد.

- سرشار از آب، فیبر و کربوهیدرات کم، برای افرادی که رژیم غذایی دارند برای کاهش وزن ایده آل است.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با آلوئه ورا و خاصیت آلوئه ورا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها